Sorular kalın puntoyla(yazılışı doğru mu emin değilim) cevaplar normal puntoyla yazılacaktır .
Öncelikle kabul ettiğin için teşekkürler . Bize kendinden bahseder misin? Takıntın var mı mesela ya da burcun ne gibi?
Adım Emel Havin Su ama ben iki ismimide sevmediğim için insanlar bana yıllardır soyadım olan Su'yla hitap ediyor . İzmirliyim ama Adanada yaşıyorum. Lise 2 ye geçtim. Takıntımsa kesinlikle Manu Rios ! 4.5 yıldır feci şekilde ona takıntılıyım . Her videosunu ve her fotoğrafını bilirim . Hatta bir ara onun için İspanyolca bile öğrenmeye çalıştım . Her gün mesaj atardım cevap vermeyince depresyona girerdim taa ki bundan 3-4 gün önce mesajıma cevap veresiye kadar! Bana inanılmaz olduğumu ve türkçe öğrenirse kitabımı okuyacağını söyleyince resmen sevinçten ağladım . Kitabın son bölümüne ss'ini de kattım zaten . Ondan başka tam bir teen wolf ve Dylan O'brien hayranıyım. Aşk filmleri izlemeye bayılırım. Burcumda yengeç . Çok duygusalım .
Denizin Mavisini yazmak nerden aklına geldi ?
Denizin Mavisi aklıma mavi rengi ve Manu Rios sayesinde geldi . Bir gün Manu ' nun videosunu izlerken onu yaşatmak ve kendi sevdiğim karaktere büründürmek istedim . Mavi rengine yıllardır aşık biri olarak aklıma Denizin Mavisi geldi çünkü Manu bir türk olsaydı benim canım karakterim Deniz olurdu .
Peki karakterlerin senin için gerçek hayattan bir parçamı ? Mesela Mavi 'yi yazarken aklına bir arkadaşın geliyor olabilir .
Aklıma kesinlikle bir arkadaşım gelmiyor . Etrafımda Mavi kadar temiz kalpli , çocuksu , yaramaz ve hayatı umursamayan biri yok. Sadece ben varım . Mavi karakteriyle o kadar benziyoruz ki anlatamam .
Birazda kurgudan gidelim . Olayların devamını nasıl getiriyorsun ? Yani nasıl bu kadar olay kurgulayabiliyorsun ?
Aslında hiç önceden düşünmüyorum . Yazmaya başladığım an kendi gelişiyor . Aslında bunun karakterleri benimsemekle alakası var . Mesela Mavi ve Deniz gerçekten yaşıyormuş gibi . Onlar yaşıyor ve ben sadece wattpad aracılığıyla sizlere okutuyorum . Hepsi beynimde gelişiyor . Onların mutlu olduğu bir an aklımda canlanınca gülümsüyorum . Üzüldüklerinde mutsuz oluyorum.
Karakter oluşturmak seni zorlamıyor mu ? Ya da üzerinde hepsi farklı farklı olmalı diye farkında olmadan bir baskı oluşturuyor musun ?
Hayır . En dikkat ettiğim konuda bu . Baskı yapmamaya çalışıyorum çünkü baskı yapınca strese giriyorum ve hiç bir şey yazamıyorum . Hatta baya hir mutsuz olup kendime kızıyorum . O yüzden her şeyi akışına bırakırım . Dediğim gibi zaten ben yazmaya başlayınca ellerim benden bağımsız devam ettiriyor . Hepsi beynimde bitiyor .
Wattpade yazmaya karar verdiğinde çevrenden nasıl tepkiler aldın ?
Wattpade yazmaya başladığımda bunu tek bir insana bile söylemedim çünkü bazı kötü kitaplar yüzünden insanlar bu uygulamaya ön yargılı yaklaşıyor ve dalga geçiyor . Asla karakterlerimden ve hayal gücümdrn utanmadım ama dediğim gibi bunu birilerine söylediğimde o cinsel , şiddet vb. kitaplardan sanarlar diye çok korktum fakat wattpade yazmaya başladıktan 1 ay sonra dayanamayıp arkadaşlarıma söyledim . İyi ki de söyledim . Bana fikir verip destek oldular .
Şimdi son bir kişisel soru ; en sevdiğin şarkı ne ? Ve neden bu şarkı ?
Aslında bu soru en zoru olabilir çünkü şarkı dinlemeye bayılırım ve sevdiğim şarkılar çok fazla . Ama ben bu soruya Deniz ve Mavi adına cevap vermek istiyorum ;
Elyas & Taha / Gece mavisi
Pinhani / sen olmayınca
Diğer bölümler icin büyük önemi var .Benim sorularım bitti eklemek istediğin ya da okurlarına söylemek istediğin bir şey var mı ?
Okurlarıma söylemek istediğim şey onları çok çok sevdiğim ve ne olursa yanımda oldukları icin onlara minnettar olduğum . Seviyorum sizi yellozlarım .
Bir dahaki röportaj da yazarımıza neler sorabileceğim hakkında alırım bir tavsiye . Ayrıca diğer kitabımada bir göz atarsanız mükemmel olur.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yazarlar neyi nasıl yapar
Non-FictionBirbirinden güzel kitaplar yazan yazarlar ve benim onlarla röportajıma bir göz atın.