Un om intelept zicea odata : Matematica te ajuta sa ai o gandire logica “
Arhimede , Isaac Newton , Einstein, Euclid si multi alti , au folosit matematica pentru a isi face ordine in sertarele cu informatie din creier. Matematica i-a ajutat sa inteleaga anumite principii , legi ale naturii , sa le explice , si cel mai important , sa le aplice.
De multe ori auziti intrebarea : Si la ce ma ajuta matematica?
Pai , in primul rand , te ajuta sa intelegi fizica , chimia si biologia. Cu ajutorul matematicii si fizici , poti aplica legea parghiilor , sa calculezi aria unei sfere sau sa te descurci in situatii de criza.Oameni de toate varstele si din totate generatiile au descoperit treptat universul si lumea inconjuratoare cu ajutorul matematicii.Marii astronauti au folosit matematica pentru a stii exact unde si cand sa pozitioneza nava spatiala sau unde sa coboare. De exemplu , cu ajutorul lui Gagileo Galileii , care a creat telescopul , s-a putut privii Luna in detaliu ; Galielo a descoperit cei patru sateliti naturali ai lui Jupiter , a observat o supernova , a verificat fazele lui Venus si a vazut petele solare . Galileo a descoperit cu ajutorul matematicii si stiintei ca pamantul este rotund , si a oferit dovezi pentru sistemul heliocentric al lui Copernic , fapt care a rasturnat toate conceptiile de pana atunci. Arhimede – un alt bun exemplu din istoria matematicii- a folosit un sistem de oglinzi si cu ajutorul soarelui , a reusit sa arda corabiile ce atacau Siracusa pe vremea lui.El a folosit metoda epuizarii complete pentrua calcuca aria unui arc de parabola prin sumarea unei serii infinite , precum si calculul aproximativ al numarului “Pi” cu o acurateti remarcabila pentru acele timpuri.El a definit spirala , a creeat formule de calcul pentru volum si suprafete.
Ca un inginer IT , matematica este baza tuturor deciziilor pe care le iei.
“Calculatorul este ca un om prost la inceput. “ spunea tatal meu “ Insa atata timp cat stii sa il educi , el poate devenii cel mai de pret ajutor al tau.”
Si asa este. Numai cu ajutorul matematicii poti scrie un program sau intelege unul . Numai cu ajutorul matematiici si informatici (care are o stransa legatura cu matematica) POTI fii un inginer it.
Matematica te ajuta sa ai o gandire logica, structurata si bazata pe adevaruri(axiome) dar si pe judecati dovedite pe baza acestor adevaruri .Judecatile sunt ceea ce gandirea umana a produs plecand de la axiome.Asta inseamna descoperire. IT-ul nu inseamna decat aplicarea principiilor matematice pe calculator. Informatica este logica moderna. Aplicarea principiilor matematicii se face folosind instrumente de calcul pentru a obtine in diverse domenii rezultate mai precise si mai rapide.It-ul nu face decat sa implementeze matematica, adica o pune in practica, in diverse domenii.
“Creierul nostru este creeat sa gandeasca logic.Matematica este calauza noastra catre succesul in viata , caci ne ajuta sa gandim altfel , sa luam decizii mai bune si mai concrete. Asa ca daca nu vrei sa ajungi la matura , du-te si fa o problema din culegerile mele mai vechi!” - din spusele de ajutor ale tatei.
Matematica nu e grea , insa e desteapta . Fii TU mai destept , si pacaleste-o!