Pov DonEindelijk is het zover. Ik ga naar Hogwarts, 19 jaar moest ik wachten. Waarom 19? Na de aanvallen van Voldemort vond de school leiding het te gevaarlijk om minderjarige op de school te laten, dus hebben ze de minimumleeftijd aangepast. Dit jaar is het 100 jaar geleden dat Harry Potter Voldemort vermoorde, wat een held. Ik sluit de deur achter mij en rijd met de auto naar mijn vriendin Britt toe en daarna naar het perron. Op naar Hogwarts!
Pov Britt
De deurbel gaat en snel ga ik naar de deur. Voor de deur staat mijn knappe vriendje Don. Samen gaan wij het Hogwarts avontuur aan. Jammer genoeg is er de laatste tijd wat meer spanning tussen ons, maar ik weet zeker dat alles goed komt. Ik stap in de auto en Don begroet mij "Hey 19 jarige," en hij glimlacht. Dat zegt hij omdat ik de afgelopen week 19 ben geworden. We geven elkaar snel een kus. Zijn lippen blijven prettig. Ik glimlach en Don start de auto. Op naar Hogwarts!
Pov Rachel
Ik ben vandaag helemaal hyper. Ik ga gewoon naar Hogwarts en dat terwijl ik 17 ben! Het is niet gebruikelijk om met 17 jaar naar Hogwarts te gaan, want ik ben dus minderjarig. Maar omdat ik mij dood verveelde op school, omdat het zo makkelijk was, heeft de enige echte Dave Givry, oftewel de directeur van Hogwarts, een uitzondering voor mij gemaakt! Ik kan niet wachten tot Jeremy, mijn vriendje, hier is. Ik kijk op de klok, 07:01, hij zou hier om 07:00 zijn. Dan hoor ik een toeter en ren ik naar buiten "Je bent te laat Frieser." "1 minuutje maar." Ik duw een kus op zijn lippen en stap in. "Gassen maar we moeten 1 minuut inhalen," zeg ik en Jeremy begint met rijden. Op naar Hogwarts!
Pov Jeremy
Snel stap ik in de auto, want Rachel wilt niet dat we te laat komen. Wat hou ik toch van dat meisje. Ik hoop heel erg dat wij bij elkaar op de afdeling komen, want ik kan niet zonder haar. Toch ben ik bang dat het niet zo zal zijn, want we hebben beide een heel ander karakter. Ook al passen we daardoor wel zo goed bij elkaar. Ik stop voor Rachels huis. Het is 07:01. Ik weet zeker dat ze gaat zeuren over die minuut, maar dat vind ik alleen maar grappig. En ja hoor ik had gelijk. Als ze zit zet ik mijn voet op het gaspedaal. Op naar Hogwarts!
Pov Lizzy
"Link het komt wel goed, mensen gaan je wel mogen," zeg ik. "M-maar Lizzy ik ben anders," zegt Link gestrest. Ik ben nu bij Link want we gaan zo naar Hogwarts. We zijn al vanaf onze geboorte bevriend dus al 18 jaar. Alleen nu denkt deze soepkip dus dat mensen hem niet gaan mogen omdat hij gay is, maar ik weet wel beter. "Link, jij stapt nu die auto in met goede moed of je blijft thuis," zeg ik streng "Ik kom al Liz," zegt hij beteuterd. We stappen de auto in en Link geeft mij een knuffel "Bedankt Liz," fluistert hij. Ik draai de auto sleutel om, want Link kan niet rijden. Op naar Howarts!
Pov Link
Ik zit naast Lizzy in de auto want zij wil mij niet laten rijden. Maar ik ben bang, bang dat ze mij gaan pesten omdat ik anders ben. Gelukkig heb ik altijd Lizzy nog. Lizzy is mijn enigste vriendin dus toen ik er achter kwam dat ik op jongens val was ik bang dat Lizzy niet meer met mij bevriend wilde zijn maar het enige wat ze zei was "had ik al verwacht". Ze kent mij beter dan ik zelf "Link stop met je zorgen maken en geniet van deze reis en de komende jaren school" zegt Lizzy. Ik glimlach en weet het zeker, dit jaar wordt top. Op naar Hogwarts!
Pov Nienke
Ik sneak weg uit het huis en zeg een vergeet spreuk. Ik ga verdwijnen uit mijn ouders leven. Mijn ouders die 18 jaar van mij gehouden hebben zijn mij nu ineens vergeten. Het is jammer maar beter zo, ze mogen namelijk niet weten dat hun dochter een heks is. Gelukkig heeft mijn vriendje Rudi mij de basis geleerd, zodat ik tenminste een fatsoenlijke vergeet spreuk kon doen. Ik loop mijn huis uit en er ontstaat toch een klein traantje in mijn oog, snel veeg ik hem weg. Ik moet blij zijn, blij dat ik naar Hogwarts ga. De auto van Rudi verschijnt op de stoep. Op naar Hogwarts!
Pov Rudi
Ik kijk op mijn klok. Tijd om te gaan. Ik heb hier lang van gedroomd. Al tijden spreek ik wat spreuken uit, de meeste lijken wel te werken. Een keer ging het bijna fout, sinds dien heb ik de vergeet spreuk geleerd en verteld aan de mensen die het ook moeten weten, zoals Nienke, mijn vriendin. Ik overweeg of ik hem nu ook uit moet spreken, zodat mijn ouders, waarvan ik denk dat ze niets weten, mij en mijn krachten gewoon vergeten. Maar wat als ik terugkom. Hmm, ach laat maar zo. Ze zijn lief. Snel sprint ik in de auto richting Nienke. Ik scheur erheen. Op naar Hogwarts!
Pov Joost
Kut ik ga weer te laat komen. Ik kijk op de klok, 07.19, ik had 9 minuten geleden al vertrokken moeten zijn. Over 26 minuten vertrekt de trein en het is minimaal 30 minuten. Ik gris een broodje mee en stap in de auto. Natuurlijk en ik mijn autosleutels kwijt, dus die mag ik ook nog eens gaan zoeken. Na 3 minuten heb ik ze eindelijk gevonden. Ik steek de sleutel in de auto en rij weg, natuurlijk rijd ik veel te hard maar boeiend. Ik kan niet te laat komen. Ik wacht al 19 jaar op deze kans want ik word eindelijk een tovenaar! Op naar Hogwarts!
Pov Harm
Ik stap in de auto en laat mijn vriendinnetje achter, zij weet niet dat ik een tovenaar ben. Veel problemen heb ik er niet mee, er zijn genoeg leuke meisjes op deze wereld, ik kan het weten ik heb er ondertussen... 8 gehad! 8 in de 18 jaar dat ik leef, valt wel mee toch?! Dat is ongeveer elke twee jaar een nieuwe. Misschien kom ik wel een knappe tovernaarsmeisje tegen. Zou leuk zijn. Maar dan moeten we er eerst komen. Dus ik start mijn auto en trap het gaspedaal eens goed in. Op naar Hogwarts!
Pov Sterre
Mijn vader houdt de deur voor me open. Vandaag ga ik naar Hogwarts. Ik ben best wel zenuwachtig. Ik heb geen moeite om nieuwe vrienden te maken maar ik ben verlegen en bang om mensen teleur te stellen. Ik zwaai nog een keer naar mijn ouders, ze zijn zo zorgzaam geweest de afgelopen 18 jaar. Ik stap de auto in, richting de trein. Voordat ik de sleutel in het contact steek zucht ik nog een keer. Ik wil dit, dat weet ik zeker. Maar ik wil niet weg. Ik hou van iedereen om me heen. Ik sluit mijn ogen, stop de sleutel in het contact en rijd weg. Ik kijk nog een keer in mijn achteruitkijkspiegel en zie mijn ouders zwaaien. Pff, laten we gaan. Op naar Hogwarts!
JE LEEST
Chaos in the House
FanfictionWij hebben het originele verhaal want aangepast. Daar leef je maar mee. En het is handig als je wel iets kennis van Harry Potter hebt (is niet verplicht, wel leuk). Een groep jongeren gaan naar Hogwarts. Eenmaal aangekomen gaan ze gewoon naar schoo...