ارجع الي الله❤

147 2 0
                                    

الايام دي بيحصل موت الفجأه وبذاات لشباب كتير اوي سنهم لسه صغير اللهم لا اعتراض علي قضائك بس في ناس كتير اووي ف غفله لسه دلوقت بيعملو معاصي كتير ومش حاطين ف بالهم انهم فانين.
يغني هيجي عليهم وقت وهيموتوا ويقابلو ربنا عز وجل وهيبقي ف حساب وكل تصرف ييصدر اصلا من اي انسان له ملكين رقيب وعتيد بيسجلوا اي تصرف كلمه فعل نظره اي حاجه مهما كانت صغيره هنتحاسب عليها..
ف ليه منقربش من ربنا ليه منرجعش نصلي زي زمان او ال مش منتظم ف الصلاه او مش بيصلي من الاول ليه متقربش من ربك وتصلي ويوم ورا يوم هنتتظم ف الصلاه وقبل كل اذان هتلاقي نفسك رايح تتوضي لوحدك من غير ما حد يقولك.
فروا الي الله.
كتير مننا مفكرين بس معصيه ربنا بتكون ف الصلاه بس!
اكيد لا مش ف الصلاه بس اها الصلاه مهمه واول ما يحاسب عليه المرء يوم القيامه بس زي ما هنركز ع الصلاه نركز علي باقي التصربات والعبادات عمر ما كان الاسلام مش هقول الايمان عشان الايمان بيتطلب حاجات كتير ربنا يقدرنا كلنا ونكون من المؤمنين.
الاسلام صلاه وصوم...............والخ كل بارت هتكلم عن عباده مختلفه تقربنا الي الله اكتر ان شاء الله
الصوم علي فكره عباده مهمه ومفيده للانسان بصفه عامه يعني منها هنقرب لربنا بعباده كمان ونشكره عن النعمه الي عندنا ونحمده ومنها كمان انها مفيده لجسم الانسان.
الانسان لما بيصوم بينشط كذا عضو ف جسم الانسان وليه كذاا فايده برضو بس مش حابه اكتر ف الكلام.
ف يلا نقرب من ربنا اكتر ونصلي ونصوم ان شاء الله علي الاقل يوم الاثنين ويوم الخميس زي ما كان رسولنا الحبيب صلي الله عليه وسلم بيعمل ونقتدي بيه ف كل تصرف😍❤❤
إفعل ما شئت. فإنك ملاقي ربك بمفردك✋

لقد وصلت إلى نهاية الفصول المنشورة.

⏰ آخر تحديث: Aug 12, 2020 ⏰

أضِف هذه القصة لمكتبتك كي يصلك إشعار عن فصولها الجديدة!

العشق اللانهائي الي الله❤حيث تعيش القصص. اكتشف الآن