part 3

59 3 96
                                    


Now playing; badboy by redvelvet

L
E
T

I
T

b
e

S e c r e t


"Jadi,aku rasa korang semua tahu apa mision korang harini."tutur mail,ahli squad muda red eys.

Sekarang,kami semua tengah berkumpul di sebuah bilik gelap.Selalunya sebelum misi ,sini lah tempat lepak kitorang.

Oh ye sebelum terlupa,untuk misi kali ni, hanya 5 orang sahaja squad muda red eys yang akan pergi.Dan salah seorangnya adalah aku,mail,saiful,mawar dan izuan.

"Hmm..tapi macam bosan je."ujar Saiful selamba sambil memegang senapangnya.

"Kau semua benda bosan!" balas mawar geram.Saiful tu semua benda dikatanya bosan,ape je yang tak bosan dia tu.

"Sofya,kau ikut kitorang ke kali ni?"soal izuan memecahkan suasana sepi tadi.Biasanya bilik ni akan memekak memanjang tapi mungkin disebabkan squad tak ramai so diorang pun takde mood nak memekak.

"maybe...." jawab aku malas.Mereka hanya mengangguk kepala.

"Sofya,Tuan Ali nak jumpa."tutur aizad dibalik pintu itu.Serta merta mata mereka berempat tuju ke arah aku.

"T-tuan ali nak jumpa kau?Kau ada buat ape ape hal yang buat dia marah ke sofya?"soal mia terkejut.Sejujurnya,tiada siapa diantara ahli squad termuda red eys pernah berjumpa dengan tuan ali,pengasas red eys.

"Mana aku tahu.Dah lah chaww." beg yang diisi segala jenis barang itu aku angkut sebelum bergerak meninggalkan bilik itu

               

               LET IT BE SECRET

TOK! TOK!

"Come in!"jerit Tuan Ali dari dalam bilik kerjanya.

"So,Tuan Ali nak apa panggil saya ni?Saya ada mission keja-" serta merta ayat qistina terpotong tatkala Tuan ali membuka suara.

"You are not gonna join them." membulat besar matanya apabila orang tua dihadapanya itu berkata seperti itu.

"wh-whaat?"

"Listen,sofya.Kali ini aku betul betul nak minta tolong dekat kau.Aku tahu diantara ahli squad termuda red eys,kau je yang paling berani nak lawan sorang sorang."

"Tapi kenapa mesti saya?Hakim tu lagi terer dari saya tahu tak.Dah berapa kali dah misi dia pergi sorang sorang,hidup je lagi."

"Aku okay kalau kau nak aku bocorkan rahsia kau.Sorry but ni je cara untuk kau dengar cakap aku."Qistina termenung seketika.Dia nak ugut aku lagi?

"FINE!Nak tolong ape ni." Mata memandang tempat lain tidak mahu melihat lelaki tua dihadapanya ini.

"Harini blackdragon nak pergi buru musuh diorang,jadi aku nak kau ikut diorang."kata kata tuan ali itu membuatkan qistina berkerut kening lagi.Ape lagi orang tua ni!

"Diorang tu musuh kita tahu tak!? Takkan Tuan Ali nak tengok sofya mati dekat tangan diorang kalau sofya terserempak dengan diorang!?"kali ni,dia betul betul marah.Gila ke apa nak ikut musuh sendiri

Tuan Ali menarik satu senyuman sebelum memandang sebuah sniper yang digantung di dalam satu almari berkaca.

                             * * *

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 31, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

L E T it be SECRETWhere stories live. Discover now