0. Prolog ✨

53 3 1
                                    

Vote or comment juseyoooo ✨😢

"Ku mohon jung taeyong sayang , bertahanlah "

Mereka sekarang berada di hospital setelah robot kesayangannya ingin melahirkan seorang permata hati bagi mereka berdua.

"jaehyun ... sakit"

taeyong telah berada di mana hampir semua doktor memandangnya dengan pandangan sayu.

bahu kanan wanita itu telah robek dan mengeluarkan sisa-sisa besi yang terdapat didalamnya.

" Taeyong! Aku mohon jangan tinggalkan aku"

Taeyong hanya tersenyum dan meraih tangan suaminya yang bergetar itu .

" jangan menangis jung jaehyun ku , mungkin hidupku tidak lama di dunia ini .. Ingatlah bahawa aku hanyalah seorang robot ciptaanmu yang cuba untuk menjadi manusia hanya untuk mengembirakan mu"

"ingatlah semua kenangan dan kebahagiaan kita , aku.. sudah tak mampu.. aku bukan manusia.. maaf jika aku melahirkan bayi yang tidak sempurna untukmu"

"kau boleh melawannya jung taeyong , kita akan bersama-sama menjaga baby J kesayangan kita "

Nafas taeyong perlahan-lahan semakin tidak teratur.

"jj..jj..jaehyun.. Tolong katakan pada baby J ... Maafkan ibunya kerana tidak dapat melihat perkembangannya sehingga besar..Semoga dia memaafkan ibunya ini.. Maafkan... Akk"

Taeyong perlahan-lahan menutup matanya. Nafas tidak lagi kedengaran .

"Taeyong?Taeyong!! Jung Taeyong jangan bergurau.. Buka matamu!!" jerit jaehyun .. Dia mengoncang tubuh isterinya dengan kuat.

"Maafkan kami encik , pesakit telah meninggal dunia.. Kami harus melakukan operasi caesar untuk menyelamatkan bayi didalam kandungannya "

"Tolong selamatkan dia ! Jung Taeyong ku!" Jaehyun menangis dengan sayu melihat mayat taeyong dibawa masuk ke dalam bilik pembedahan.

"Encik Jaehyun , ingin masuk?" tanya nurse.

Jaehyun mengangguk pelan dan kakinya diheret masuk kedalam bilik berpintukan warna putih itu.

Jaehyun memandang taeyong yang sudah tidak dapat lagi membuka matanya. Muka wanita itu kelihatan biru dan mulutnya mengeluarkan darah yang banyak.. Perutnya dihiris tanpa dirasai oleh wanita itu.

Setelah hampir 1 jam doktor bertungkus-lumus menyiapkan pembedahan akhirnya seorang permata hati bagi jung jaehyun & jung taeyong telah lahir ke dunia ini.

"Tahniah , encik.. Bayi lelaki" ucap nurse itu.

Jaehyun hanya mengangguk dan mendekatkan bayi lelaki itu kearah taeyong.

"Terima kasih , sayang... Semoga kau bahagia disana.." jaehyun mengucup dahi taeyong sebelum menarik sehelai kain putih menutupi wajah seorang yang dicintai jaehyun.

Jaehyun kembali memandang puteranya.

"Maafkan ibu ye , sayang .. Maafkan ibu kerana tidak mampu memberikan kasih sayang kepada untukmu .. Tapi jangan risau , papa akan memberikan kasih sayang secukupnya untuk kamu"

Jaehyun menunduk dan menghadiahkan sebuah ciuman didahi si kecil yang sedang tidur itu.

Vote 💎✨
Comment ✨💎
Draf or teruskan?

My Wife Is A Robot [ nct ]Where stories live. Discover now