" jung jaehyun! kahwini seseorang sebelum ibu memberikan semua harta pusaka kepada adikmu!"
Jaehyun terus menerus memikirkan tentang masalah itu tapi masalahnya hanya satu.
Dia single.
Bukan dia tidak mahu menerima wanita² yang selalu cuba mendekat dengan dirinya tetapi dia....womenphobia.
Jaehyun mengaru-garu kepalanya yang tidak gatal dan dia akhirnya mendapat satu idea.
"maafkan aku ibu ,tapi ini adalah yang terbaik "
Bukan dia tidak mahu menerima wanita² yang selalu cuba mendekat dengan dirinya tetapi dia....womenphobia.
Jaehyun mengaru-garu kepalanya yang tidak gatal dan dia akhirnya mendapat satu idea.
" aku akan pastikan ini akan menjadi perkara terbaik yang aku pernah buat"Hampir 2 hari digunakan untuk jaehyun menyiapkan robot manusia itu .
"akhirnya! siap jugak! "
jaehyun segera mendekati robot itu dan menekan suis dibelakang tubuh robot tersebut.
" hello , tuan" robot itu berbicara formal dan kedengaran sama seakan-akan manusia.
"wah! Kau bisa berbicara! " jaehyun menilik robot yang diciptanya dengan senyuman.
" bodoh sekali kau , jung jaehyun. Sudah pastilah aku boleh berbicara . namapun robot manusia" ejek robot itu.
"Eh kau, ingat sikit aku yang cipta kau . Suka hati mengata aku.. Jangan sampai aku rosakkan kau balik" ugut jaehyun.
"Bukannya.. Kau terdesak eh? Nakkan isteri? Betul kan?"
"Macam mana kau tahu , bae taeyong?"
"What? Nama aku bae taeyong? Wah , cantik. " robot itu berlari memeluk jaehyun dan menghadiahkan sebuah ciuman dipipinya.
Dan..
Pipi jaehyun mulai memerah.
• ********************•
"Hello , ibu" jerit jaehyun.
"Yash! Jung jaehyun . bising! " puan jung yang datang dari dapur dengan tidak semena-mena melepaskan sudip ditangannya .
"Jaehyun, dimanakah engkau menjumpai wanita ini? Cantik sangat .. Bakal isteri kamukah jaehyun?"
"Ye , ibu.. Cantikkan? Nama dia Bae Taeyong .. Ibu boleh panggil yongie" ucap jaehyun.
Taeyong hanya tersenyum dan mengangguk perlahan.
"Bila korang nak laksanakan perkahwinan ni?" tanya Puan Jung.
YOU ARE READING
My Wife Is A Robot [ nct ]
Romance" please , still with me for a while " jung jaehyun • jejaka ini dipaksa oleh ibunya untuk mengahwini seorang wanita dalam masa terdekat atau harta pusaka milik arwah neneknya akan diberikan kepada adiknya . Kerana terpaksa , dia mencipta dan mengah...