"kau peluk dia?"
Kepalanya di angguk perlahan. Lalu dihirup secawan kopi hazelnut yang dipesan tadi.Pelipis matanya diurut perlahan. Semakin teruk sikap rakan karibnya. Pergi sana ternampak Hara, pergi sini nampak Hara.
"Kau ni desperate sangat ke? Tae, tak tenang adik aku kalau perangai kau macam ni, terimalah takdir" yoongi pergi meninggalkan taehyung sendirian.
-
Manakala dirumah keluarga xxx
Bunyi loceng di tekan berkali kali.
"hishh siapalah yang main loceng pintu ni. Dah tak ada kerja ke?! KEJAP!! LONDEH KAIN BATIK AKU. SABO!!"
Daun pintu di buka. Lidahnya kelu, pantas dipeluk erat manusia yang berdiri dihadapannya sekarang."MAMA!!!! I'M HOOOOOME BEBEH"
Tangannya didepa kearah wanita pertengahan umur itu."Omo! Anak mama dah balik!!! Masuk masuk!. Macam mana dekat sana sepanjang mama tak ada dengan kamu? Semua okaykan?"
Pipi mulus anaknya diusap perlahan. Rindu dengan wajah ini. Dia sabar menunggu jawapan dan takdir yang akan menimpa. Dia gembira, penantian yang penuh harapan sudah berakhir.----
"Yoongi dah balik!"
Dia mengorak langkah ke tingkat atas dimana terletak bilik tidurnya."Blackout ke? Haih"
Suasana rumah yang sunyi, itu biasa sejak pemergian adik perempuannya. Tapi kalau rumahnya gelap tidak bercahaya dengan terangnya lampu, itu pelik. Ruangan dapur dituju, gelap juga.
Ttip
Terdapat satu nota kecil yang di lekatkan pada pintu peti sejuk.
"Yoongi! Mama pergi bercuti dengan kawan mama! Papa kamupun ikut sekali. Stok makanan mama dah sediakan dalam peti sejuk, kamu tinggal panaskan balik. Kalau tak cukup juga masak ler. Jangan nak mencekik je"
frm : your lovely dovey omma---
"Sorang je? Mama dengan ayah kau mana?"
"Holiday"
Taehyung yang datang tidak dia endahkan. Murung rasanya, dah la adik tak ada, kena tinggal pula. Kalau waktu waktu begini. Sudah tentu rumah ni dah jadi zoo. Duduk dua orang, tapi macam 15 penghuni 5 manusia, 9 binatang dan 1 lagi angjenk."kau ni duduk termenung, ramen tu buatkan la untuk aku sekali. Tetamu vvip ni" ramen cup di hulurkan pada yoongi.
Permukaan dagunya di sentuh. Mata min yoongi yang mengamati kesempurnaan seorang Kim Taehyung dari hujung rambut hingga hujung kaki di sedari oleh empunya badan.
"k-kau tengok apa haa?! Takkan kau turn on tengok aku! Oh tuhan! Selamatkan aku dari manusia durjana ini. Aku rejam guna ramen ni kang"
Tangannya sudah menunjukkan untuk merejam orang yang merenung dirinya."Aku tengok, kau ni cukup kaki. Cukup tangan. Ataupun tak cukup otak?"
YOU ARE READING
{CS1} (OGS2) the truth untold [K.T.H]
FanfictionMengisahkan pertemuan dua sahabat yang lama terpisah akibat beberapa kekelingan yang berlaku. Your mother is green! TAPI ada satu rahsia besar yang di sembunyikan oleh seseorang