Odstavec §1

Nejdřív Parťák, potom ženská. Pouto mezi dvěma muži je silnější než pouto mezi mužem a ženou zkrátka proto, že ve většině případů jsou muži silnější než ženy. To je prostě věda.

Odstavec §2

Parťák je vždy oprávněn udělat něco hloupého, dokud to zbytek jeho Parťáků udělá také. POZNÁMKA: Kdyby Butch Cassidy z té chatrče vyjížděl sám, lidé by se na něj tvářili stylem "Kámo, ale no tak." Kdyby se jen jeden Španěl rozhodl sám běžet dolů ulicí před hromadou rozzuřených býků, lidi by na něj "Káámo, ale no tak." Kdyby Tommy Lee nosil oční linky v dřívějších dnech Mötley Crüe, lidi by jen "Dámo, ale no tak." Licence k hloupímu chování je jeden z důvodů, proč vlastně Parťáky máme.

Odstavec §3

Když si Parťák pořídí psa, musí mu pes v dospělosti sahat alespoň ke kolenům.
DODATEK: Pojmenování psíčka po boxerovi či postavě z filmů Steva McQueena neosvobozuje Parťáka od nařízení tohoto Odstavce.

Odstavec §4

Parťák nikdy nevyradí ženě existenci Parťákova Kódu. Je to posvátný dokument, který nesmí být v žádném případě sdílen s kočkami... ne, ani v tamtom případě.
POZNÁMKA: Pokud jsi žena a toto čteš, dovol mi se nejprve omluvit: nikdy nebylo mým úmyslem, aby tato kniha obsahovala tolik matematiky. Za druhé, apeluji na tebe, abys na tento dokument nahlížela jako na to, co vskutku je - kus fikce určené k pobavení širokého publika skrze spektrum stereotypních rozdílů v pohlaví. Tím chci říct, někdy to skutečně je, jako kdybychom byli z odlišných planet! Samozdřejmě žádná skutečná osoba by neuvěřila či neuctívala vulgářní pravidla zde obsažená.* Ty boty jsou rozkočné, jen tak mimochodem.
* Psst - hej, hoši! Dal jsem tohle až dolů velmi malým písmem, protože víme, že muži mají mnohem lepší zrak než ženy. ignorujte to nahoře - Parťákodex rozhodně není kus fikce. Jednoduše jsem lhal, abych dodržel tento Odstavec.

Odstavec §5

Ať už se zajímá o sporty nebo ne, Parťák se zajímá o sporty.

Odstavec §6

Parťák se nebude ostýchat a zdržovat, když se musí svléknout před ostatními Parťáky v šatně posilovny.
DODATEK: Pokud se Parťák v šatně svlékne, všichni ostatní Parťáci budou předstírat, že se neděje nic neobvyklého, zatímco ve stejnou chváli odvrátí pohledy. V případě pochybností vzpomeň na staré pořekadlo: "Pokud ručník padne na podlahu, tvůj pohled by také měl."

Odstavec §7

Parťák nikdy nepřizná, že neumí řídit. A to ani po nehodě.

Odstavec §8

Parťák nikdy nepošle jinému Parťákovi přáníčko. Mezi parťáky nejsou pocity, které by nemohly být vyjádřeny pohodlně a s emocionálním odstupm pomocí elektronického e-mailu. Následuje několik příkladů e-mailů pro každou Parťákosituaci, které stručně předají zprávu, aniž by ti způsobily problémy s hledáním a poté i odesláním skutečného přáníčka.

Odstavec §9

Pokud Parťák ztratí část těla kvůli nehodě či nemoci, jeho Parťáci nebudou dělat trapné vtipy typu "Gimme three!" či "Wow, koukám, že skončit v práci tě fakt připravilo o koule." Pořád je to "Gimme five!"* a ten Parťák má pořád koule... metaforicky řečeno, samozřejmě.
*Poznámka: "Fimme five!" se používá coby "Plácneme si" (doslovný překlad "Dej mi pět!") kde "five" vyjadřeuje počet prstů na ruce (pět), v čemž koneckonců spočívá pointa vtipu...

parťákodex Kde žijí příběhy. Začni objevovat