1

20 5 0
                                    


Matahari yang terbit membangunkan seorang gadis yang sedang lena. Dia beralih dari tilamnya dan melakukan senaman kecil. Rambutnya yang serabut dirapikan dengan jari jemarinya.

"Siapa tu? Perempuan?"

"Tak kenal?"

"Tak pernah Nampak pun..."

Di dalam meriah kedengaran suara-suara ingin tahu identity gadis yang dirakam daripada CCTV yang dipasang disetiap sudut rumah itu.

"geunde, that's Ahn Bo Hyun house..." Ujar Henry.

"anyway, that's girl was beautiful!" Ucap Kim Jong Kook. Ahli tetap program itu. Semua yang berada disitu mengiakan.

Gadis itu berjalan terhuyung-hayang menuju ke dapur. Dia mengambil satu gelas dan diisi dengan air suam. Tiba-tiba kedengaran loceng rumah berbunyi. Gadis itu terus membuka pintu rumah tanpa memeriksa siapa yang berada dihadapan pintu apartment itu.

Apabila pintu dibuka seorang perempuan menerpa masuk kedalam rumah. Pintu apartment tertutup dengan sendiri. Perempuan itu menampar pipi gadis itu dengan kuar. Gadis itu terpaku. Dia marah. Tapi dia tidak tahu apa salahnya dan siapa perempuan itu.

"Kau ni perempuan simpanan dia ke?" soal perempuan itu. Gadis itu mengusap pipinya. Sakit. Dia melihat wajah perempuan yang menampar pipinya. Ha Na. Pelakon yang selalu melakonkan watak annoying. YeojaChingu abangnya.

Semua yang berada di studio terkejut dengan suasana yang terjadi daripada rakaman CCTV.

"ani!" ucap gadis itu.

"geulaeseo? Wife?" Ha Na meneka lagi. Dia kemudian memegang rambut gadis itu dan ditariknya kuat. Gadis itu menahan sakit.

Tepat pada saat itu, sesorang membuka kata laluan pintu apartment. Gadis itu dengan pantas merentaop tangan Ha Na daripada terus menarik rambutnya.

"Mianae" ucapnya sebelum menarik rambut Ha Na. Ha Na menjerit kesakitan ditambah dengan kehairanan.

"Ya!! Yui!! Mwo haneun geoya?" Teriak Bo Hyun setelah melihat adiknya menarik rambut teman wanitanya. Dia menerpa kearah Ha Na dan melepaskan tangan Yui daripada terus menarik rambutnya.

"Siapa dia?" soal Ha Na pantas.

"yeodongsaeng..." Ujar Bo Hyun sambil mengusap-usap kepala Ha Na. Ha Na tersentak. Mula rasa bersalah.

"Yui?! Apologize, Now." Arah Bo Hyun.

"Aniyo, that's my fault..." Ucap Ha Na. Bo Hyun menunggu Ha Na menyambung lagi kata-katanya.

"Dia masuk macam tu je, Yui ingatkan pencuri!" Dalih Yui dengan pantas.

"Ya! There's no thief beautiful like this..." Ujar Bo Hyun. Ha Na sempat tersipu malu. Yui hanya tersenyum.

"I'm really sorry about that..." Ucap Yui sambil menundukkan sedikit kepalanya. Ha Na hanya mengangguk dengan penuh rasa bersalah.

"Dia oppa punya yeochin..." Ujar Bo Hyun sambil menatap kearah Yui.

"Jangan pukul orang sembarangan lepasni. Algessni?" Soal Bo Hyun. Yui hanya mengangguk.

"igeo..." Bo Hyun menghulurkan plastic ditangannya kepada Yui.

"meog-eo...with Ha Na...Abang nak mandi dulu..." Ujar Bo Hyun. Yui hanya mengangguk.

Yui menghidangkan makanan di atas meja dan menyuruh Ha Na duduk untuk makan bersamanya.

"mianae..." ucap Ha Na.

"gwaenchana..." jawab Yui.

"don't tell Bo Hyun the truth.... He will really upset." Pesan Yui.

Shining YouWhere stories live. Discover now