Dikkat ettiniz mi,profesyonel diyet uzmanlari surekli yoğurt,süt,kefir vb. gibi bir süt ürününü neden tercih ederler , hiç düşündünüz mü?
Kilo alabilmenin ilk kuralı, iyi bir sindirim ve emilimdir.Sindirimi atladik.Herkes bu konuda az çok bilgiye sahiptir.Biz biraz daha ileriki aşamaya gelelim.Besinler artik vücudumuza faydali hale geldikten sonra bağirsaklardaki emilim olayi işin püf noktasi.
Tam bu sirada artik süt ürünlerini devreye sokmak istiyorum.Buna kilo kontrolü diyorlar.Yoğurdu yediğimizde sanki bir inşaat sıvacısının ince sıva çekmesi gibi yoğurt bu organların içine sivanıyor.Daha sonra ise, bu yüzeyi kaplayan yoğurt bir sünger gibi sindirilmis gıdalarin içindeki yağ,şeker gibi vücuda kilo yapıcı partikülleri toparlayip boşaltımla beraber dışkı ile atiyor.
Sonuçta, yediğimiz besinler emilim esnasında bir blokaja uğruyor ve zararlı,yani vucuda yağ stoklamaya sebep olan maddeler alinamiyor.Boylece kilo kontrolü sağlanmiş oluyor.
Fakat burada dikkat edilmesi gereken bir husus bana göre emilim bozukluklari olabilir.Yani süt ürünlerini bu şekilde bolca kullanmak bağırsak açısından iyi fakat bazı gıdaların vitaminlerinin emilimini azalttiğindan ileride demir,folik asit,ferritin eksiklikleri ortaya çıkabilir.
Bunun için bu ürünleri kullanırken dikkatli olmak gereklidir.