Mitolojide güçlü olmasıyla ön plana çıkan Herakles , Yunan mitolojisinde bu isim ile anılmaktadır. Roma mitolojisinde de “Herkül” adı ile bilinmektedir.
Herakles, Tanrılar tanrısı Zeus ile Miken kralının kızı ve Amphitryon’un karısı Alkmene’nin oğludur. Zeus, Teleboialılar üzerine sefer düzenleyen Amphitryon’un yokluğunda adamın kılığına girerek Alkmene ile birlikte olmuş, bu birliktelikten yarıtanrı Herakles doğmuştur. Durumdan haberi olan Zeus’un karısı Hera’nın, Herakles’e karşı öfkesi hiçbir zaman tükenmemiştir. Herakles henüz 8 aylıkken kardeşi İphikles ile kundakta yatarken, iki kocaman yılan gönderir. İphikles ölümlü olduğu için korkar fakat Herakles yılanları boyunlarından sıkarak öldürür. Bu olay Herakles’in ileride ne kadar güçlü olacağının bir göstergesi olarak yorumlanır.
Herakles, 18 yaşına geldiğinde babasının ve komşu Kral Thespios’un sürülerine zarar veren Kitharon aslanını öldürerek ilk büyük işini gerçekleştirmiş ve üne kavuşmuştur. Kendisine ödül olarak, Thebai kralının kızı Megara verilmiştir. Megara’dan üç çocuğu olan Herakles’i, Hera’nın türlü oyunları çıldırtmış ve Herakles, karısı Megara ile çocuklarını öldürmüştür. Bu suçundan ve günahlarından arınması adına Miken kralı Eurystheus’un hizmetine girmesi ve kralın her istediğini yapması zorunlu kılınmıştır. Miken kralının Herakles’e yaptırdığı on iki işe, mitolojide “Herakles’in 12 Görevi” ismi verilmiştir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mitolojik Yaratıklar Ve Tanrılar
Non-FictionAslında internetten de araştırabilirsiniz ama hazır Wattpad' de böyle bir kitap varken niye okumayasınız?