BAB 9...

1.4K 84 14
                                    

Kita jadi rajin jap..

"Ermmm...saya nak awak jadi partner saya..awak nak tak?"

Jungkook menunggu jawapan yang keluar dari mulut lisa dan dalam masa yang sama berharap agar Lisa menerima...

"Ermmm..saya tak boleh.."kata Lisa sambil membuat muka acah sedih.

Jungkook yang mendengar jawapan Lisa terus menunduk..dia sedih sangat kerana Lisa tidak mahu pergi ke parti bersama dirinya.Lisa yang melihat itu terus tersenyum..

"Saya tak boleh.."kata Lisa terhenti lalu memegang dagu jungkook untuk melihatnya."saya tak boleh untuk tolak ajakan awak."ujar Lisa sambil mencuit hidung jungkook.Terus lebar senyuman jungkook.

Jungkook terus memeluk Lisa.

"Uhuuu...sweetnya..."ujar jimin.

Jungkook yang terkejut terus melepaskan pelukan..muka Lisa dan jungkook mula membahang.

"Woww!!maknae kita dah besarlah...bangga jap..aku jaga dia dari kecik sampailah sekarang dah besar panjang."ujar jin sambil acah² mengelap air mata.

"Ekeleh,kau nak buat drama pukul 7 lak kat sini.."ujar suga.

"Sukahati aku lah."ujar jin sambil menjelirkan lidah.

"Dah²..sampai bila kita nak duduk sini?"tnya rose.

"Sampai awak terima saya jadi namchin awak."kata jimin sambil tersenyum nakal.

"Errrrr...oklah kitaorang masuk kelas dulu..bye..jumpa kat kelas..."ujar rose sambil menarik tangan jisoo,jisoo menarik tangan jennie dan jennie menarik tangan Lisa.(uuu..main tarik² lak).

"Lisa jangan tinggalkan saya~"kata jungkook sambil buat acah² drama ombak rindu giteww..

"Kau tak yah mengada..dah jom masuk kelas."ujar taehyung lalu menarik tangan jungkook.

Skip kat rumah blackpink..

"Unnie~"panggil lisa,Rose dan jennie.

"Hmm.."

"Lapar~"kata jennie..

"So?"

"Tolonglah masakkan."

"Malas unnie."

"Pleasee~"ujar rose,Lisa dan jennie sambil membuat muka comel.

Jisoo yang tak boleh tahan dengan muka adik² nya terus bangun dan menuju ke dapur..

"Yeayyy!!tq unnie!!sayang unnie!!"

Beberapa minit kemudian...

"Makanan dah siap!!"

Maka,bergegar lah rumah akibat larian oleh gajah yang dalam kelaparan..

"Ehh...janganlah lari...bukannya makanan nie lari pon."

"Hihihi..."

"Sabtu nie kan parti tu."tnya rose dengan mulut yang penuh.

"Ishh...kau nie..tak senonoh doh."ujar Lisa.

"Sorry.."

"Haah Sabtu nie...kenapa rose?"tanya jisoo.

"Bukan Sabtu nie twice balik Ker.."kata rose..

"Haah kan.."kata Lisa..

Tiba² telefon jisoo berbunyi..

                          Nayeon..

Hello-jisoo

Hello jisoo..kau kat mana?-nayeon

Ouh..aku kat rumahlah..kenapa?-jisoo

[C] 𝕀 𝕃𝕠𝕧𝕖 𝕐𝕠𝕦 𝔹𝕦𝕕𝕒𝕜 ℕ𝕖𝕣𝕕!!Where stories live. Discover now