••1'

54 8 0
                                    


||| Ayuni's P.O.V

"Weyh Syed... kau nak ambik course ape?" tanyaku sambil melihat Syed yang tengah menikmati coffee.

"Kau nak course ape? aku ikut je kau" kata Syed.

"Kita ambik course music jom!" kataku dengan penuh harapan.

"Music? kau serious arr" syed mengangkat sebelah keningnya.

"Kalau kau tak nak takpelah... kita ambik course lain" kataku sambil tersenyum tawar.

"Yeye... kita ambik course music... tapi dengan satu syarat" kata Syed sambil tersenyum nakal.

"Ape syaratnya?"

"Syaratnya kau kene..." Syed berhenti seketika.

"Cakaplah cepat"

"Kau kene COUPLE dengan aku"

"Eeeee...couple dengan kau? taknak aku... bagus aku couple dengan budak tu... dahlah handsome, tinggi pulak tu" kataku sambil menunjuk seorang lelaki yang duduk tidak jauh dari kami berdua.

Syed pun terus melihat ke arah budak lelaki yang aku tunjuk tadi.

"Aku lebih baiklah... lebih handsome, lagi senang full package lah" kata Syed dengan bangga.

"Eh... mesti banyak perah santan kau ni kan" kataku sambil menjeling Syed. Aku sedar yang lelaki tadi merenungku sambil tersenyum. Tapi aku tidak kesah disebabkan aku tengah melayan perangai si Syed.

Selepas kami berdua selesai menikmati coffee kami, aku pun menanti Syed menyelesaikan bayaran di kaunter. Sedang aku leka bermain phone seorang diri di meja sambil menanti Syed membayar, lelaki yg aku tunjuk tdi datang secara tiba-tiba dan duduk di depan aku. Lelaki itu tersenyum sambil memandang aku.

"Hai, budak baru ke?" katanya secara tiba-tiba. Aku pun mengangguk dan tersenyum segan. "Oh, aku Firash, Firash Najmi." katanya sambil menghulurkan tangan kepadaku. "Aku Tengku Ayuni... panggil Ayuni je." lalu kami pun berjabat tangan.

"Lelaki tadi tu boyfriend kau ea?" tanya Firash.

"Eh taklah. Dia ka-" belum sempat aku menghabiskan ayat...

"Ha ah, aku boyfriend dia. kau sape?" Syed datang mencelah kata-kataku.

Faeq yang tadi memandangku dengan jelingan kini beralih ke Firash.

"Syed?"

"Eh, Firash lah." mereka pun bersalaman seperti sudah biasa bertemu.

||| End Ayuni's P.O.V

"Eh, korang kenal?" tanya Ayuni.

"Ha ah, aku kenal dia time lawan bola kat Pahang haritu" terang Syed.

"Oh, girlfriend kau ke ni? sorry la kacau...hehehe" kata Firash bersalah.

"Eh tak, aku baru je pungut dia tadi, aku cakap dia girlfriend aku tadi sebab takut ada yg menyesal je usha budak pungut ni" jawab Syed bersahaja.

"Ada jugak yg kene lempang kat sini kang... sia-sia je hidup" rungut Ayuni.

"Apa kau cakap? kau nak lempang aku? heh, tapak tangan pun kecik" ejek Syed lagi.

"Eee-" belum sempat Ayuni menghabiskan makiannya, tiba-tiba dia mendengar tawa seseorang.

"Comel" kata Firash lalu menyambung tawanya.

"Weyh, dahlah, nanti jumpa lagi, aku nak gerak dah ni, nak hantar budak pungut ni balik longkang. kang banjir pulak longkang tu" ejek Syed sambil menahan tawanya.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 28, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

broken promise '°♡Where stories live. Discover now