Takk skal du faen meg ha!

273 8 9
                                    

Hun kunne føle hjertet banke i brystet- Det slo så hardt at det gjorde vondt. Han kom mot meg. De vakre brune øynene hans så rett inn i mine blåe. Jeg kunne høre meg selv puste. Han skulle sikkert hit å hente seg noe å drikke.

«Hei» sa han mens han så inn i kjøleskapet. «Hei» svarte jeg og rødmet. «Du er Maja, ikke sant?» flirte han. «Ja, det er meg» sa jeg litt nervøst. «Og du er Mathias?» Han bare nikket. Maja var på vei ut da hun snublet i en tomflaske, hun falt i armene på Mathias. Hun så opp og så rett inn i de varme øynene hans. Det var like før de kysset, men så dyttet han henne unna og sa: «du, jeg har kjæreste...» Også gikk han.

Maja løp ut døra da hun møtte Victoria, hennes beste- og eneste venninne. «Hva har skjedd?» Spurte Victoria. «Mathias har kjæreste og jeg holdte på å kysse han. Jeg føler meg så utrolig dum» gråt hun. Victoria stivnet og sier stresset: «Kanskje du burde gå hjem før du gjør noe dumt?» «Jaja, kanskje du har rett, ses i morgen på skolen.» Så gikk Maja hjem.

Maja lå i sengen. Hun kunne ikke sove. Hun tenkte kun på Mathias, og hvem kjæresten hans kunne være? Hun lå våken i flere timer før hun endelig sovnet.

Da hun kom på skolen dagen etter sto det en svær gjeng på skoleplassen. Noen folk lo og pekte på henne. Hun kjente tårene komme. Mathias må ha fortalt hva som skjedde kvelden før. Hun gikk gjennom folkemengden og inn på skolen. Hun var på vei ned trappa, da hun så Victoria og Mathias. De sto å klinte. Maja løp opp trappen og ut døra og hjemover.

Maja gikk over brua som gjør vær dag. Det var stille og alt hun kunne høre var bølgene. Hun stoppet opp midt på brua og så ned på vannet. Hun følte seg sviktet og alene. Hun hadde ingen grunn til å leve. Hun tok fram telefonen og begynte å skrive: Takk skal du faen meg ha! Hun sendte meldingen til Victoria. Når meldingen var sent, kastet hun fra seg telefonen. Hun klatret over rekkverket. Hun telte sakte ned for seg selv. 3, 2, 1.... Alt svartnet.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 24, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Takk skal du faen meg ha!Where stories live. Discover now