Temat: Organizacja zajęć OpCM w klasie I. Wstęp do OpCM.
OpCM - Obrona przed Czarną Magią.
OpCM uczy o magii, głównie czarnej magii, jak bronić się przed stworzeniami, czarnoksiężnikami itp.
Czarna Magia - ma przynosić ból, cierpienie, smutek, a nawet często śmierć innym osobom. Jest on wykorzystywana do złych celów. Już sama nazwa nawiązuje do ciemnej strony mocy oraz do zdobycia tego, czego pragniemy na wszelkie możliwe sposoby. Czarna Magia to sposób na zdobycie czegoś, czego nie mamy a pragniemy, nie przejmując się tym, że możemy kogoś skrzywdzić, nie przejmujemy się konsekwencjami itp. Sprawia innym ból, niszczy.
Niegdyś wprowadzano pojęcie "szara magia" szczególnie w przypadkach, gdy nie umieliśmy określić do końca, jaka magia została użyta w danym przypadku. Obecnie magia szara nie istnieje.
Magia niska - magia, która nie wymaga od nas Bóg wie jakich umiejętności. Nie wymaga od nas również lat praktyki, w przeciwieństwie do magii wysokiej. Osoby posługujące się tą magią zazwyczaj pragną bogactwa, kariery itp.
Magia wysoka - jest przeciwieństwem magii niskiej. Wymaga od nas wiele pracy, wysiłku, no i oczywiście lat praktyki. Magia wysoka nie jest dla każdego, jedynie utalentowani czarodzieje mogą jej używać.