Temat: Czarnoksiężnicy.
Czarnoksiężnik - to osoba, która posługuje się czarną magią. Kiedyś uważano, że czarnoksiężnik to osoba, która posiada dużą wiedzę w dziedzinie alchemii i magomedycyny.
W średniowieczu dobrych czarodziejów nazywano czarownikami, natomiast złych czarnoksiężnikami.
Czarnoksiężnik nie musi używać czarnej magii, może mieć jednak dużą wiedzę na ten temat, walczyć z czarną magią, a także posiadać wiedzę w wielu dziedzinach magicznych.
Bartosz Igielnik - został uznany za najwybitniejszego znawcę czarnej magii XX wieku. Pokonał między innymi wampiry z Rumunii oraz uśmiercił upiora z Komodo. Był Polakiem.
Frodo Eternit - znany jest z tego, że wynalazł wiele eliksirów czarnomagicznych oraz antidota na nie. Otrzymał za to nagrodę Skobla w 1924 roku. Jednym z eliksirów Eternita jest Eliksir na odpadanie kończyn i zanik kości oraz antidotum na nie.
Trauma Szurman - znana z tego, że zajęła zamek Henkwart wraz z elfami. Zaklęciem "Dolor" oraz "Cruciatus" torturowała zakładników. Została zamknięta w Azkabanie na dożywocie.
Fiodor Salvalez II Okrutny - był przywódcą podczas powstania olbrzymów. Zwyciężył nad krasnoludkami, a używając zaklęć niewybaczalnych zmusił wielu Krasnoludów z ziem Sawiryjskich do poddania się.
Praca domowa:
Opisz następujących czarnoksiężników:
1. Lord Voldemort
2. Gellert Grindelwald
3. Ekrizdis