Pro Evolution Soccer 2015 Vuruyom Vuruyom Gol Olmayiiii(!)

32 2 0
                                    

Pro Evolution Soccer 2015 yani bizim daha aşina olduğumuz adıyla PES 2015 çıktı ve pek çok oyuncu uzun yıllardır eski tadı vermeyen bu seriye şans verdi.

Bu şansı verenler eminim ki pişman olmamıştır, zira Playstation 2 döneminin tadını yakalamayı başaran bir oyun ortaya çıkmış. Ekürisi FIFA 15 ile kıyasladığımızda oyun görsel anlamda gerçekten geride olsa da o eski eğlenceli PES maçları geri gelmiş. Memleketin internet kafelerini sonunda ele geçirmeye başlayan FIFA, PES 2015 ile sağlam bir darbe yiyecek gibi bence.

PS 2 dönemindeki hassas ve güvenilir hissiyatın yanına geçtiğimiz senelerde önümüze konulan kontroller, animasyonlar ve fizik motoru da geliştirilerek eklenmiş. Bu sentezin sonuncunda da harika bir futbol oyunu çıkmış, hatta özlediğimiz PES'i gördük diyebiliriz. Hatta bizce son yıllarda çıkan en iyi PES ve hatta en iyi futbol oyunlarından birisi hakkında konuşuyoruz.

Oyunun PS 2 dönemindeki hassas ve oyuncuyu tamamen kontrolümüz altına aldığımız kontroller geri gelmiş öncelikle. Bununla birlikte fizik motoru ve animasyonlarda da büyük gelişmeler var. Oyuncu yüzleri konusunda en abidik gubidik takımlardaki bilinmeyen futbolcuları bir Google'da aratın derim. Gerçekten üstüne düşülmüş oyuncuların yüzleri ve fiziklerine. Bana göre FIFA serisinin kanayan yaralarından biri bu ve PES bu konuda hala zirvede oturuyor.

Oyunda ne yazık ki Türkiye'den sadece Galatasaray mevcut, Türk takımları yine es geçilmiş ve son yılların en popüler liglerinden Bundesliga'da oyunda yer almıyor. Ancak malumunuz PES'e çeşitli mecralardan harika yamalar yapılıyor, bu sebeple kısa sürede tüm takımları oynayabilir hale geleceğimizden eminim(her ne kadar yama resmi olmayacak olsa da).

Seri, sonunda yapay zekaya karşı oynamayı sevenleri de hatırlamış. PES'in yapay zekası en zor modda gerçekten olağanüstü ve PC'niz ya da konsolunuzla bir taktik savaşına girebiliyorsunuz

Yapay zekanın her takımda farklı bir biçimde önümüze çıkması da şaşırtıcı. Bayern sizi kale önünüzde kıstırmayı seviyor, kusursuz paslaşma üzerine bir sistemle oynuyor. Real Madrid ise hızlı ataklarla, kalenize bir anda gelerek ve özellikle Ronaldo'yu aktif kullanarak oynuyor. Oyunun en durdurulamaz adamı da Ronaldo olunca yapay zeka iyi oyunculara bile kök söktürebiliyor. Üstelik sizin oyun tarzınıza göre oyun içinde efektif sistem değişiklikleri yapıyor. Yani baskıyı kuran sizseniz bu sefer de savunmayı sizin sisteminize göre ayarlıyor. Zayıf takımlarda bu taktiksel değişimler daha da öne çıkıyor. Ligimizin Anadolu takımları misali çok sağlam ve zor geçit veren, bol faul yapan ve sizin momentumunuzu bozan savunmalarla bol bol karşılaşacaksınız yani. Daha da ötesi maçın temposu için yapay zeka ile savaşmak zorundasınız.

Takımların taktiksel değişimlerinin yanı sıra oyuncuların duyguları ve mantaliteleri de bir hayli göze çarpıyor. Robben'in kanattan mucizeler yaratan yardırışları, Ronaldo'nun komple futbolu, Pirlo'nun kadife ayaklarıyla attığı paslar, (Galatasaraylılar'a müjde) Sneijder'in uzaklardan yolladığı füzeler tamamen maç içindeki duruma ve hatta topla oynama yüzdesinden şut istatistiklerine kadar değişiklik gösterebiliyor. Oyuncuların morallerini yüksek tutmak için gol atamasalar ya da isabetsiz pas verseler bile en azından düşünce şeklinden puan almaları gerekiyor diyelim. Büyük farkla auta giden bir şutun ardından yapay zeka bu oyuncuyla karakteristiklerine göre ya daha da çok şut çekiyor(Bkz: Ronaldo) ya da oyuncu pısırıp maç içerisinde zayıf bir performans ortaya koyabiliyor. Oyuna küsme konusunda mental özellikleri düşük oyuncular öne çıkıyorlar haliyle.

Arkaya derinlemesine sık sık pas atan oyunculara karşı ofsayt tuzağı, kanatlardan yüklendiğinizde hücumdaki kanatların beklere yardım etmesi, açık verdiğiniz kanata yüklenen rakipler, yerinde atlamak yerine kalesinde uzayan file bekçileri gibi pek çok ince ama gerekli detay oyuna dahil edilmiş. Böylece bilgisayara karşı oynamayı seven oyuncuların gönlü alınmış.

Kitap 1-Oyuna HücumHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin