(Ben türkçemize destek olduğum için bundan berrak rüya diye bahsedeceğim ama genellikle "lucid dream" tabiri kullanılır.)
Berrak rüya, rüya görürken rüyada olduğumuzu fark edip rüyamızı kontrol edebilmemize denir. Bu konuda bir çok bilim adamı çalışma yapmış olsa da ne olduğu henüz çözülememiştir. Eğer bilimsel açıdan incelersek; bu hayal kurmanın ileri bir versiyonu olarak tanımlanır. Bildiğiniz gibi günlük hayatta bilincimizin yerinde olduğu (uyanık olduğumuz) neredeyse her an hayal kurarız. Herhangi bir objeyi hayal ettiğimiz zaman karşımızda beliriyormuş gibi olur ama tam olarak göremeyiz. Fakat berrak rüyada bir şey hayal ettiğimiz anda karşımızda belirir. Yani tam olarak karşımızda belirir ve onu görebilir, dokunabilir, tadabilir ve hatta koklayabiliriz. Uyanıkken hayal kurduğumuzda ise onu sadece görüyormuş gibi olur ama ne dokunabiliriz ne de tadabiliriz. Kısacası berrak rüya bilimsel olarak hayal kurmanın ileri bir versiyonudur.
Dini açıdan incelersek ise; bu başka bir aleme (manevi bir aleme) geçiştir. Aslında dini açıdan değerlendirdiğimiz zaman sadece berrak rüyalarda değil, bütün rüyalarımızda başka bir aleme gideriz. Bunu kurandaki şu ayetle kanıtlayabiliriz : "Allah, (ölen) insanların ruhlarını öldüklerinde, ölmeyenlerinkini de uykularında alır. Ölümüne hükmettiklerinin ruhlarını tutar, diğerlerini belli bir süreye (ömürlerinin sonuna) kadar bırakır. Şüphesiz bunda düşünen bir toplum için elbette ibretler vardır.” (Zümer, 42) İşte bu ayetten de bu anlam çıkarılabilir. Fakat ben burada her tür dinden insana hitap ettiğim için bunun bilimsel yanını kabul etmek zorumdayım. Kişisel olarak ise dini yanını kabul ediyorum. Bu size kalmış. Şimdi konuya dönelim.
Ayrıca berrak rüyaların bilinçaltımıza açılan bir kapı olduğu da söylenir. Yani burada kendimizi ve iç dünyamızı keşfedebileceğimiz söylenir. Mesela rüyada olduğumuzun farkına vardıktan sonra rüyadaki bir insanı çevirip onunla konuşursak; bize hayatımızdaki sorunlarımızın çözümleri hakkında ipuçları vereceği söylenir.
Yani gizemlerle dolu yeteneklerimizden biridir "berrak rüya"...
Bundan sonraki bölümde ilk deneyimimi paylaşacağım. Sağlıcakla kalın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Lucid Dreams (Berrak Rüyalar)
FantasyRüya görürken rüyada olduğumuzu fark edip rüyamızı kontrol edebilmemize berrak rüya denir. Ben de bununla ilgili her konuyu ve deneyimlerimi güncel olarak burada paylaşıyorum...