Exo'nun eski şarkıları ve yeni şarkılarının çoğunu dinlediğinizde kendinizi Walt Disney'de veya hayal dünyanızda vakit geçiriyor gibi hissedersiniz ve hatta bazılarının hikayesi vardır.
Işte bunlardan bazıları;
1. Exo: Baby Don't Cry
Bu şarkının ilham kaynağı Küçük Deniz Kızı‘dır 1837. Küçük deniz kızı 15 yaşına geldiğinde, bir prense aşık olur. Deniz Cadısı’ndan karşılıklı olarak, ona bacaklar vermesini ister. Prensin onunla evlenmesini umar ama Malesef bu hiç bir zaman gerçekleşmez. Eğer prensi bir hançer ile öldürürse tekrar bir deniz kızına dönüşecektir. Ancak prensin yatağı başına gelince bunu yapamayacağını anlar. Ve güneş doğduğunda, vücudu baloncuklara dönüşerek yok olur.
‘Baby Don’t Cry/ Bebeğim Ağlama’ şarkısında, prens uyumuyordur, uyanır ve deniz kızından kendisini öldürmesini ister: ‘Tereddüt etme, lütfen kalbimi al. Aşk tıpkı bir ışığın göz kırpması gibidir. Gözlerimi ay ışığında kapamak benim için büyük bir onurdur. Beni bir yabancı olarak gör, ya da kendini bir oyuncu olarak hayal et. Söylediklerimiz sadece bir operanın mısraları. Baby dont cry tonight/Bebeğim bu gece ağlama. Şafak gökyüzünü aydınlattığında, sanki hiç bir şey yaşanmamış gibi olacak. Sen asla baloncuklara dönüşmeyeceksin, çünkü benim aşkım sonsuza kadar seninle. So, baby dont cry cry/Bu yüzden, bebeğim ağlama, ağlama.’”
2. Exo: Black Pearl
Bunun hikayesini anlamak için Exo'nun Growl ve Wolf arasındaki mini videolarına bakmanız gerek onları ise bölümün sonunda atacağım.
3. Exo: El Dorado
Benim Exo şarkılarında enn ennn sevidiğimdir ve kesinlikle sizi alıp başka yere götürüyorPeki bunun hikayesi?
İlk etapta kadim iki uygarlık olan İnka ve Mayaları kısa sürede tarumar eden İspanyollar, hatırı sayılır miktarda altını ülkelerine götürmüş, daha sonra bu zenginliklerden haberdar olan bir çok kaşif Güney Amerika’ya akın etmiştir.
Muiska yerlilerinin ritüelleri ile ilgili duyumlar alır.(1530) Öğrendiği hikayeye göre;" Altın tozuyla kaplı bir kral, zenginlikler içerisinde her tarafı Altından kaplı bir şehirde yaşıyordu. (Efsane farklı versiyonlar şeklinde söylense de genel olarak Muiskayerlilerinin anlatımında) yeni kralın hükümdarlığına başlamadan önce kadınsız ve tuz yemeden bir mağarada tek başına bir süre inzivaya çekilirdi. Ardından mağaradan çıktığında Guatavita Gölündeki ilahlarına (iblis) hediye sunardı. Ardından derisi reçine ile kaplanıp altın tozuna bulanan yeni kral, dört adet yardımcısı ve mücevherler ile bir sala bindirilir, gölün ortasına yaklaştıklarında değerli eşyalar göle bırakıldıktan sonra, göle atlayan kral tekrar kıyıya dönerken, ayin sırasında oluşan sessizlikten sonra tekrar şarkılar başlar ve şölen devam ederdi. "
Zaten altından gözü dönen Conquiastadorlar bu hikaye ile birlikte iyice coşarak El Dorado kayıp şehri aramaya koyuldular. Gonzalo Jimenez de Quesada 1569 yılında altın şehri bulmak için sefere çıkmıştır. Dilden dile yayılan hikaye gemicilere kadar ulaşır ve ardından El Dorado’yu bulmak için çılgın bir av hareketi başlamış olur.
Asırlardan beri pek çok kaşif Amazon nehri ve ormanları boyunca El Dorado’ yu arasa da hiçbir sonuç çıkmamıştır. Hatta bazen felaket ile sonuçlanmıştır. 1569 yılında El Dorado şehrini aramaya çıkanların yolculuk sırasında yaşadığı olumsuzluklar sebebi ile yaklaşık 1700 kişi ölmüştür.
Freancisco Orellana 1541 yılında yaptığı El Dorado seferi ile kayıp şehri aramış, yine herhangi bir sonuca ulaşamamıştır. El Dorado şehrini bulmak için İspanyol ve Avrupalı kâşiflerin binlerce yerliye işkence ve katliam uyguladığı tahmin edilmektedir.
Ancak tüm çabalara rağmen, Güney Amerika da olduğuna inanılan efsanevi kayıp altın şehir, hiçbir zaman bulunamamış ve El Dorado efsanevi sırrını sürdürmektedir. El Dorado Efsanesi konusunda gerçek olan tek nokta bu şehri bulmak için zorla pek çok Güney Amerika yerlisinin çalıştırıldığı, bilmedikleri gerçeği söylemeleri için işkence ve kötü muameleye maruz bırakılarak öldürülmeleridir.
Biliyorum çoğu yeri okumadan geçtiniz ve bakmadınız ama şarkının türkçesine bakıp üşenmeyip okursanız sizin için çok anlam edecek
4. Exo: Forever
Gözlerinizi kapatıp sadece dinleyin
5. Exo: Oasis
Dinleyin eğer hiç dinlemeye şansınız olmadıysa
Veeeee şimdi de kış albümlerinden
1. Exo Been Trough
Diyecek kelimem yok.. mükemmel
2. Exo: Sing for you
...
3. Exo: For LifeAğlamıyorum tamam
Eveet bu kadardı sizin de önerileriniz varsa mutlaka yazın ve size sorum var
Ne zaman Exo-L oldunuz?, Exo'yu sevdiren neydi?, Exo sizin için ne ifade ediyor? Bu kitap hakkında yorumunuz?
Muhabbet edelim sizinle hadi katılım olsun ben de size anlatırım
Ve sorunuz varsa cevaplarım:*Vee bahsettigim video
Kendinize cici bakın ve Exo'yu tüm kalbinizle sevin