Di suatu pagi...kelihatan seorang lelaki berusia sedang menuju ke bilik seseorang....
Dr.g:ALII....BANGUN....AYAH DAH KENA PERGI KERJA NI...NANTI ALI JANGAN LUPA MAKAN TAU...DUIT AYAH DAH MASUK DALAM KAD...OK...AYAH PERGI DULU...ASSALAMUALAIKUM..
Ali yg dari dalam bilik baru bangun...
Ali:ye ayah...waalaikumsalam😩😩(mamai)...pukul berape sekarang ni.....(tengok jam)...ALAMAK...DAH LAMBAT😱😱😱
Ali pun dengan kelam kabut bersiap dan pergi ke sekolah...
Skip sampai sekolah
Ali:huh...huh...(tercungap cungap)...seminit lagi...
Alicia:ali...kau lewat..
Ali:ape....kau rabun ke...ade seminit lagi kot
Alicia:ye ke😏😏(bunyi loceng)....haa tu ape...dende cuci tandas seminggu...
Ali:tolonglah alicia...lagi pun aku lewat sebab misi malam semalam😟😟...
Alicia:Ali...jangan cakap pasal misi...lagipun misi lambat sebab kau...😡😡...kalau kau ikut arahan aku....semua nya akan okay...tapi kau suka sangat bertindak melulu...kau ni dah lah lemah,menyusahkan pulak tu....😡😡😡...sekarang ni kau pergi masuk kelas sekarang...kalau tk...aku dende kau lagi teruk...
Ali:ok😔😔
Lalu ali pun pergi masuk ke kelas...alicia tersenyum puas...
Alicia:*heh...padan muka kau...sapa suruh menyusahkan😏😈😏*
Lalu ali pun menjalankan dendenya...setelah rehat...baru selesai....ali yg keletihan terus ke kantin...viktor yg nampak ali lantas menegurnya...
Viktor:haiya ali...mana lu pergi😦😦😦...
Ali:aku cuci tandas tadi..😔😔...biaselah aku kan selalu datang lewat...
Viktor:*huh...alicia ni...kesian ali*hmm tak pe lah...hah ali...jom makan
Ali:ok...aku pergi dulu....☺☺
Lalu ali pun membeli makanan dan menuju ke tempat viktor duduk....tiba tiba....alicia dengan sengaja melanggar ali menyebabkan makanan ali tertumpah...
Alicia:uuuppss😀😀...tk sengaja...😁😁
Ali:huh😔😔
Viktor yg melihat terus ke arah kawan baiknya...
Viktor:ALII😰😰...kau kenapa alicia...tk habis habis susahkan ali...😡😡😡
Alicia:biarlah...😒😒😒...kau sibuk apsal(beredar dari situ)
Viktor mahu saja memukul alicia....tapi ali menghalangnya...
Ali:tk pelah viktor...aku okay☺😔😔
Viktor:betul ni...😦😦
Ali:iye...aku ok☺☺
Viktor:*ali walau kena buli teruk mana sekali pun...dia tetap senyum*...hmm...kau pergi beli makanan baru...aku belanja
Ali:kau belanje...yeay...😄😄
Viktor:(menggeleng)hmm...😊😊😊...dah kau pergi order dulu...
Ali:ok...😊😊
Viktor:*aku akan sentiasa menolong mu...sahabat😊😊*
AUTHOR:TERHARU PULAK TENGOK ALI ADE SAHABAT MACAM VIKTOR
Skip time
Setelah habis persekolahan....ali mengajak alicia untuk berjumpa di belakang sekolah...
YOU ARE READING
DENDAM ALI(EA FANFICT)(COMPLETE)
ActionSetelah kehilangan bapanya akibat kecuaian ejen mata....ali bertekad untuk membalas dendam terhadap mata....dia juga mendapat tahu bahawa dia mempunyai seorang adik perempuan kandung....dia pun mencari nya dan berlatih dengan penjaga adiknya...apaka...