- Krinngggggg -
Jam loceng yang berwarna pink itu berbunyi tanpa henti , tangan yang lembut mencapai 'button' loceng tersebut lalu menekan button tersebut supaya loceng itu dapat di matikan bunyinya .
Seorang gadis yang bernama Lylia terus bangun dan melihat jam tersebut , jam itu menunjukkan sudah pukul 1:00p.m , dengan wajah yang cemas , Lylia terus bergegas ke tandas dan mempersiapkan dirinya untuk ke sekola barunya .
************************************
- Tok tok tok -
Lylia mengetuk pintu pejabat guru besar di sekolah barunya .
" Masuk . "
Suara yang garau itu membuat Lylia berasa agak takut , Takut atau tidak Lylia terus menolak pintu itu ..
" Kamu pelajar baru di sini bukan ? "
" Ye saya "
" Ini sekolah yang ke-5 awak berpindah bukan ? "
" Ye "
" Di sini mempunyai peraturan yang ketat , dengan itu mungkin kamu dapat mengubah sikap kamu yang teruk ini , faham ?! "Lylia dengan wajah yang terkejut lalu mengganguk kepala nya dengan laju , " Baik Cikgu " . Guru Besar tersebut memberi kan Lylia sekeping kertas yang tertulis ( Kelas 1 , Tingkat 2 ) .
" Itu ialah kelas kamu , jika kamu tidak menjumpainya , kamu boleh tanya kepada murid - murid yang lain , faham ? "
Lylia mengganguk dengan perlahan dan terus bergegas keluar dari bilik tersebut .
" Fuhhh , cara dia cakap .. errr naik bulu roma aku " . Lylia terus mencari kelas nya yang tertulis di kertas yang telah di berikan oleh Guru Besar sebentar tadi .
" Bkn kelas ni . "
" Bkn juga . "
" MANA SATU NI !! "Suara Lylia yang kuat itu membuat pelajar di sekililing nya terkejut lalu memandang Lylia dengan wajah yang hairan . Lylia memandang sekililing nya , Lylia hanya memberi sengihan , yang menunjukkan dia sedang menanggung malu sambil mempercepatkan perjalanan nya .
- BUKKK -
Lylia tersungkur jatuh di lantai . Tidak kira apa , Lylia terus mendongak dan memarahi seorang pelajar lelaki itu yang melanggar nya .
" Woi , takda mata ke ha !! "
Lelaki itu dengan wajah yang sombong , mula membuka mulut .
" Siapa yang ada mata , siapa yang takda ? " , dengan wajah yang angkuh , Pelajar lelaki itu terus pergi tanpa mengatakan apa - apa lagi . Lylia dengan wajah yang tidak puas hati , terus bangun dan menjerit .
" Woi , lelaki tak guna ! Kau ! kau ! "
Belum sempat Lylia menghabiskan percakapan nya , tiba - tiba seorang wanita mencapai bahu Lylia dan menyentuh nya . " Awak pelajar baru kan ? " , Lylia terkejut lalu memandang ke belakang . " Ye saya " . " Saya guru kelas awak , mari ikut saya " .
Lylia terdiam , dan berkata di dalam hati . " ( Guru kelas ? , mampus aku ) " . Lylia dengan wajah yang takut terus mengikuti Guru Kelas nya , Lylia pasti akan di marahi dengan Guru Kelas nya kerana dia menjerit di koridor sekolah akibat lelaki yang sombong itu .
***** Bersambung *****
Mari ke episod selanjutnya !
Jgn lupe vote !
YOU ARE READING
" You Are Mine "
Romance• Cerita ini mengisahkan tentang seorang pelajar perempuan yang mempunyai perangai yang teruk , dan berpindah ke sekolah baru yang kali ke-5 . Dia berjumpa dengan seorang pelajar lelaki yang satu - satu nya dapat mengubah sikapnya •