" Hari ini kita mempunyai pelajar baru yang bernama Lylia , saya harap kamu semua dapat berkawan dengannya " , Suara cikgu Hanisa kuat kedengaran . Semua pelajar hanya diam dan menunduk . Siapa sahaja yang tidak kenal guru disiplin sekolah SMK Bukit Emas ini , Ia juga Guru Kelas bagi Kelas 1 .
" Lylia sila ambil tempat awak di bahagian belakang itu "
Lylia terus menuju ke arah yang diarahkan oleh Cikgu Hanisa . Beberapa minit kemudian , seorang pelajar lelaki memasuki Kelas 1 . Cikgu Hanisa terus memarahi pelajar lelaki tersebut .. Suara Cikgu Hanisa yang kuat itu membuat semua murid tersentak , Lylia yang sedang tekun membuat kerja sekola itu mula mengalihkan pandangannya ke arah pelajar lelaki tersebut .
Lylia mengalih kan pandangan semula ke arah kerja sekolanya , " What ? bukan ke mamat tu yang aku jumpa tadi ? " , Lylia ckp seorang diri dengan nada suara yang perlahan .
Lylia toleh ke arah pelajar lelaki itu semula , Lylia terkejut apabila melihat lelaki itu menuju ke arah nya . Lylia mula membuat riak wajah yang sombong , Lylia pasti lelaki itu akan meminta maaf kepada nya atas kejadian yang telah berlaku di koridor beberapa jam yang lepas .
- Kerusi di tarik -
Tanpa menghiraukan Lylia , lelaki itu terus duduk dan meletakkan kepala nya di atas meja . Lylia terdiam , " Jap .. dia duduk sebelah aku ke ?! " .. Lylia memandang lelaki itu sambil membuat memek muka yang buruk .
- KRINGGGGG -
Loceng sekolah berbunyi yang menandakan waktu rehat . Semua pelajar keluar untuk mendapatkan makanan , manakala Lylia tidak , begitu juga dengan pelajar lelaki itu juga .
Lylia memandang name tag di baju lelaki yang sombong itu , Tangan lelaki itu menutupi separuh namanya , Lylia cuba mengecilkan mata supaya dia dapat melihat nama lelaki itu dengan jelas . " Am .. ra .. sh ? Ouh AMRASH ! " . Suara Lylia yang kuat itu mengejutkan Amrash daripada tidur . Amrash memandang Lylia . Lylia menoleh ke arah lain dengan membuat muka yang menandakan tiada apa - apa yang berlaku .
Lalu Lylia mengambil sebuah buku cerita dan membaca nya . Amrash dengan wajah yang menyampah , dia kembali tidur . Lylia yang sedang membaca buku cerita itu , gelak terbahak - bahak kerana buku itu lawak bagi nya . Ia membuat Amrash hilang sabar .
" Kau boleh diam tak ? " , jerit Amrash
Tertawa Lylia berhenti , dia memandang Amrash , lalu menjeling nya , Lylia sambung membaca buku cerita itu . Amrash mula merasa marah . Lalu dia mengambil buku yang di baca oleh Lylia .
" Apa masalah kau , bagi la ! "
Amrash berdiri da mengangkat tangan nya ke atas , bersama buku tersebut . " Kalau kau nak , ambik la "
Lylia dengan tinggi 150 itu cuba melonjat supaya dapat mencapai tangan Amrash untuk mengambil buku cerita nya kembali .
" Ish aku tak sampai la " , Amrash hanya tersengih kerana melihat wanita itu sedang bersusah payah mengambil buku nya kembali . Amrash mula meninjatkan kaki , untuk membuat Lylia makin susah mengambil buku tersebut .
- KRINGGGG -
Loceng sekolah berbunyi , yang menandakan sudah tamat waktu rehat . Murid - murid yang lain bergegas ke kelas masing - masing .
" Bagi laaa Amrash "
" Kau yang buat aku marah en , try aa ambik "Tiba - tiba
- BUKKKKKKK -
Pelajar dari kantin yang memasuki Kelas 1 , Terdiam .
***** Bersambung *****
Mari ke episod selanjutnya !
Jgn lupe vote !
YOU ARE READING
" You Are Mine "
Romance• Cerita ini mengisahkan tentang seorang pelajar perempuan yang mempunyai perangai yang teruk , dan berpindah ke sekolah baru yang kali ke-5 . Dia berjumpa dengan seorang pelajar lelaki yang satu - satu nya dapat mengubah sikapnya •