Brumbál seděl ve svém kabinetu a bylo očividné, že se nudí. Přejížděl si brkem po nose a přemýšlel, co svým drahým kolegům přichystá, aby jim trochu spestřil zaměstnání.
Najednou ho něco napadlo. Vezme je na koncert! Ano! Vezme je na koncert do Polska! Jedna studentka mu vyprávěla o místním dirigentovi a prý jsou jeho vystoupení naprosto nezapomenutelná. Bylo to naprosto ideální!
,, Hned jim pošlu oznámení," radoval se.
Z deníčku Albuse Brumbála
Těším se jako malý kluk! Jsem zvědav, jak budou mí kolegové reagovat. Začínají prázdniny a tak se to hodí. Zamluvil jsem hotel na čtyři dny. Bude to naprosto úžasné!
Z deníčku Severuse Snapea
Ten se snad naprosto zbláznil! Já na žádnej pitomej výlet rozhodně jet nehodlám! Nene, v žádném případě, měl bych tu mít lahvičku...
Z deníčku Minervy McGonagallové
Rozhodla jsem se, vzhledem k událostem, které se staly, začít si psát deník. Takže...začneme. TO NE! ODMÍTÁM JET NA NĚJAKEJ BLBEJ VÝLET!! Leccos překouknu, vždyť jsem přežila i pyžamovou párty, kterou Brumbál pořádal před rokem, ale na tohle už opravdu moje nervy nevystačí! Domluvila jsem se s Lupinem, že jakoby uklouzne, zlomí mi svým pádem ruku a sám si omylem vypíchne oko hůlkou. Celé to provedeme na dívčích záchodcích.
Z deníčku Filiuse Kratiknota
Docela se těším. Třeba se na koncertě dozvím něco, co jsem o hudbě ještě nevěděl...
Brumbál mezitím zamluvil vstupenky do první řady a chystal se jít dolů do sklepení za Severusem, aby mu pomohl naplánovat trasu. Ten se stihl předávkovat lektvarem proti bolesti a Brumbál ho našel bezvládně ležet před jeho stolem. Probral se až po několika hodinách na ošetřovně a bylo mu dost šoufl. Brumbál jen konstatoval, že omluvenky nepřijmá a jakákoliv snaha zmrzačit se, je naprosto k ničemu. Severus jen zaůpěl a propadl se opět do říše snů. Brumbál byl celý zapatlaný od Snapeova lektvaru od toho, jak ho statečně asi dvě hodiny oživoval, a tak se šel umýt na záchody. Jen tak náhodou si nevšiml, že vtrhl na dámské záchody, kde se Minerva s Lupinem zrovna chystali provést svůj skvělý plán. Lupin se Brumbála lekl tak, že opravdu zakopl a vrhl se na Minervu. Ta to ale nečekala, zřítila se směrem k zemi a hlavou při tom prozkoumala záchodovou mísu zevnitř.
Z deníčku Remuse Lupina
Nevyšlo to. Tedy, Minerva je zmrzačena dokonale, ale na mě nějak pozapomněla. Musel jsem jí společně s Brumbálem přenést na ošetřovnu, kde k mému ,,velkému" překvapení ležel i Snape. Ale ještě jsem se Snapem nastražil před velkou síní jednu lahůdku...
Brumbál svolal zbytek profesorů na ošetřovnu. Všichni se postavili okolo Snapea a Minervy a on se nadechl, aby je upozornil na několik věcí:
,,0okusy o zmrzačení jsou MARNÉ, to opakuji podruhé. Sejdeme se zitra před velkou síní a společně se přemístíme...
...na letiště."
Jakmile profesoři uslyšeli slovo letiště, zbledli jako Snape v zimě. Pár se jich rozbrečelo a Poppy s Hoochovou dokonce omdleli. Pak jim Brumbál ještě řekl, že si s sebou mají vzít společenské oblečení a vybavení na tři dny, což ale už stejně nikdo nevnímal.
Z deníčku Poppy
Nevím co mám dělat. Už nevím co vymyslet. Jsem z toho naprosto zoufalá ale nakonec si myslím, že se tomu nevyhnu...
Z deníčku madam Hoochové
Radši jsem se ani nepokoušela, vyhnout se tomu výletu. Brumbál by se stejně nevzdal, jak ho znám. Jednou jsem ho viděla, jak na školním výletě v Lodnýně málem zaklel paní, která mu ukradla noční košili s motýli, kterou si chtěl koupit. ale alespoň to schytají všichni profesoři a ne jen já...
Brumbál si nemyslel, že by se jeho kolegové pokoušeli o další sabotáž. Ještě překousl obrovskou demoliční kouli, která se zhoupla přesně v okamžiku, kdy procházel v její cestě a málem ho nabrala, ale když se ho potom pokoušela zaškrtit jeho vlastní šála, začínalo to být trochu podezřelé. Ke smutku profesorů se Brumbálovi nic nestalo.
Z deníčku Albuse Brumbála
To je divné...jakoby se něco chystalo. Nevím sice co, ale nepředpokládám, že se ta šála vzbouřila sama od sebe.
Severus se mohl jít vyspat do svého pokoje, ale Minerva musela zůstat na ošetřovně. Vypadala jako po živelné katastrofě a jen se modlila, aby se jí zdravotní stav ještě více zhoršil a ona nemusela jet.
Ráno většina profesorů hrála spánek. Už měli půl hodiny spoždění a tak se je Brumbál vydal hledat.
Ani on nebyl dokonalý, byl ještě v noční košili, protože také zaspal. Vzbudil Minervu, které se její modlitby nevyplnily, Lupina prozradilo kýchnutí, protože se nadýchal Brumbálovy kolínské. Snapea prozradilo vyprsknutí smíchy do polštáře a ostatní šli raději dobrovolně.
Z deníčku Severuse Snapea
Doprdele! prozradil mě SMÍCH!? To u mě není normální, taky jsem se mohl trochu víc ovládnout, ale když Brumbál vypadal v té růžovo-bílé noční košili tak vtipně. Byl jsem dokonce donucen si sbalit. Brumbál vyhrožoval, že když si nesbalím sám, tak mi bude muset něco půjčit. To mi za to zas moc nestojí. Vzal jsem si jen spodní prádlo a nějaké lektvary.
Z deníčku Albuse Brumbála
Chudák Severus, tak se snažil a nakonec ho prozradí něco tak ubohého, jako je smích. Jen bych docela rád věděl, co ho rozesmálo tak, že obětoval celé svoje herecké snažení. Nakonec vylezl a když jsem mu nabídl, že mu půjčím vlastní prádlo, pokud si nechce zabalit, byl tak milý a zabalil si sám. Asi nechtěl, abych plýtval svým oblečením. Poppy už měla zbaleno, což mě udivilo, Minerva už byla docela v pořádku a tak šla po svých - respektive, Hagrid jí dovedl v okovech na nádvoří a přivázal jí ke sloupu. Lupin taky neměl štěstí. Určitě se jim to ale bude líbit! Vzal jsem si s sebou i zápisníček na podpisy.
Měli veliké zpoždění a tak nečekali, všichni se se svými kufry a značnou nechutí chytli Brumbála a přemístili se.
ČTEŠ
Brumbálův výlet
FanfictionCo se asi stane, když si Brumbál usmyslí, že vezme své drahé kolegy na kulturní akci do Polské Warszavy. :D Přeji všem hezký požitek. První kapitolu věnují svému kamarádovi Nickovi, který mě vždycky dokáže rozesmát.