part 5 والاخير

356 11 6
                                    

موجودة !

-يعني اي !

-يعني هبدأ انسحب واحدة واحدة زي ما دخلت واحدة واحدة ، حياتك و حياتي هتكون افضل بكتير و احنا بعيد

- ده مش حل !

-ده انسب حل

-انتي عارفة تعيشي يومك !

-هتعود

-من غيري !

-و من غيري '
يوم ورا التاني كلامنا بيقل يوم ورا التاني تفاصيله معايا بتقل يوم ورا التاني العلاقة بقت سطحية عبارة عن اخبارك اي ! بخير ، وحشني وحشني حتي و انا بكلمه

" وحشتني نفسي معاه " مش قادرة انسي حبه ولا وجوده و لا تفاصيلي وياه مش قادرة اتأقلم ع انه مش موجود ، كنت بقوم ع كوابيس كل يوم و اقوم اعيط اني ياسين مش معايا عشان يهديني ، كبريائي منعني كتير ادخل اقوله محتجاك ! مش عارفة اقرب من حد انت اقربهم ليا !
ازاي الايام خلقت بينا سور كده كنت متابعة كل كتاباته و بشجعه العلاقة لسه بينا بكل ود و احترام وهو بيدخل يباركلي ع نجاحي او ع اي حاجه لها مناسبة ، وحشني ، وحشني فوق الوصف .
صوت الجسمي في الخلفية بيقول :-
" الغالي بيفضل غالي و انت بقلبك معاه "
بعد ست شهور
استنوني في حلقة النهاردة ل برنامج ****الساعة 7

اول ما شوفتله البوست ده قلبي فرح و كان نفسي ادخل اقوله فخور انك حققت الخطوة ال كنت بتتمناها و اقوله مبروك لكن مقدرتش مش من حقي دلوقتي ، استنيت البرنامج بفارغ الصبر و اخيرا هشوفه هشوف ضحكته و هسمع صوته و كلامه .
البرنامج بدأ و المذيعة كانت بتقول مقدمة عنه و عن نجاحه الباهر في الكتابات الاخيرة لقيت الكاميرا جات ناحيته قلبي دق و ارتجفت و سناني جزت ، مبتسم ولابس كلاسيك و قاعد برزانة بدأ يتكلم كنت حاسة ان صوته بيعزف لحن صوته كان وحشني زيه تماما .
-استاذ ياسين احد متابعينك بعتو كتير للبرنامج و عايزين يعرفوا اي اسم رواياتك الجديدة !

ضحك بحب - مُوٰج
قمت من مكاني و قفت و قلبي دق اكتر و قربت ع التلفزيون
- و اي سبب اختيارك الاسم ده !

-لانه اسم اكتر انسانة قلبي حبها

المذيعة ضحكت - دي مفاجأة للفانز خصوصا للبنات

- الاهم ان هي ال تعرف ب كده !

-هي متعرفش انك بتحبها !
- لاني معرفتش قيمة وجودها غير ببُعدها في مقولة بتقول " البعُد يزيد بعض الاشياء جمالا " بُعدها عرفني اني حياتي ملهاش اي معني من غيرها ، ان الفرص بتيجي مرة واحده و هي كانت اعظم فرصة ضاعت من ايدي ، ايامي كلها شبه بعض تفاصيلها وحشتني ، يومي بيخلص من غير ما احس بإنجاز يمكن الانجاز الوحيد ال كنت بحس بيه لما اعرف اخليها تضحك بعد عياطها ، لما اعرف اطمنها وقت خوفها ، لما تنجح بمجموع كويس ، لما اشوفها دايما منورة و بتضحك انا كل مواصفاتي في بطلة رواياتي كانت هي هي بلغبطتها و بغيومها وقت عصبيتها ب ربيعها وقت فرحها ، وحشني اسم بحر منها لانها الوحيدة ال كانت بتميزني بإسم محدش بيقوله غيرها ، حياتي عباره عن هي ، انا عمري ما كنت اتوقع اني اقع الوقعة دي لا و ايه وقعت و قلبي راضي كمان ، انا بحب البيست فريند ، انا بحب موج "
كنت بسمعه و انا عايزة ادخل جوا الشاشة كده احضنه هو ليه مش قدامي في اللحظة دي ، قلبي حساه بيرقص من الفرحة بحر بيحبني رايحة جاية بضحك بصوت عالي و بتنطنط ع الكراسي حاسة اني عايزة اطير و احضنه دلوقتي هو مش جانبي ليه عشان احضنه لا مش مصدقة ، بحر بيحبني !!!
- دي حاجه لطيفة جدا منك يا استاذ ياسين و ...

-قبل ما اللقاء ينتهي عايزة اقولها ان باب شقتها هيخبط دلوقتي بعتلها ورد و اهلي مستنين برا الاستديو عشان نروح نتقدملها ، بعد خروجي من الاستديو .
الجرس بيرن قمت افتح

وقفني صوته في البرنامج و هو بيضحك و بيقول :-

- بنت متنسيش الطرحة ♥
" هناكَ جزءً صغير في يسار صدري قد أرهقته أوراق الخريف فَ جِئت انت لتسكنه و تلونت الاوراق ببهجة ربيعك "
#أسميته_بحر

رأيكم يهمني جدا ، الشير بيفرح ، و متنسوش تكتبوا لي اقتباسات عجبتكم من الاسكريبت ، دمتم جيش عظيم ♥

الروايه خلصت😁❤❤

اسميته بحر ... كامله💓💘حيث تعيش القصص. اكتشف الآن