Hoofdstuk 10

54 10 6
                                    

'Kom Levi', fluisterd Lux die Levi zachtjes wakker schudt. Levi kijkt haar verward aan maar loopt dan op zijn kleine rood harige pootjes mee de kamer uit.

Als ze geluidloos door de gangen lopen gaat Levi voor Lux staan. 'Wat gaan we doen?', vraagt hij zachtjes. Lux slikt. 'Ik wil in Selene Noles haar kantoor kijken.' Levi zijn ogen worden groot en schudt snel zijn hoofdje. 'Je weet toch wat je vrienden zeiden? Dit is veel te gevaarlijk wat nou als ze je betrapt?' Daar had Levi wel een punt in maar toch schudde Lux haar hoofd en liep terug voort door de gangen richting Selene Noles haar kantoor.

'Lux wacht, kun je dit niet eerst met de andere bespreken?', vraagt Levi die achter haar aan loopt. Lux zucht en draait zich om naar Levi. 'Levi ze willen me niet helpen snap dat nou. Dit is veel te gevaarlijk voor hun. Als je echt niet mee wil ga dan maar terug naar onze kamer dan zie ik je morgen wel.'

Levi zucht en schudt zijn hoofdje. 'Ik kom wel mee', mompelt hij met tegenzin. Een glimlachje verschijnt op Lux haar lippen. 'Echt?' Levi knikt en springt op haar schouder. 'Als ik maar niet zo veel moet stappen en lopen', mompelt hij waardoor Lux grinnikend voort stapt.

Als ze bij Selene Noles haar kantoor zijn doet Lux het deurtje heel voorzichtig open. Ze steekt net als Levi hun kop naar binnen en kijken het kantoor rond. 'Ze is er niet', mompelt Levi die nu ook best nieuwsgierig wordt.

'Kom', zegt Lux en gaat het kantoor in. Ze doet de deur voorzichtig toe en kijkt het kantoor rond. 'Levi het is veel te donker, ik zie niets.' Levi grinnikt en laat zijn ogen naar rood verkleuren. De rode kleur geeft een beetje licht wat best cool is. 'Wow', mompelt Lux die naar Levi zijn ogen kijkt. 'Hoe doe je dat?'

Levi lacht. 'Geen idee, ik kan het gewoon.' Lux grinnikt en gaat op Selene Noles haar bureaustoel zitten. 'Kijk', mompelt ze en doet een kastje open. In het kastje zitten allemaal documenten van elk kind die in deze school zit of geweest is.

Ze zoekt bij de B. 'Bea, Belle, Bella, Ben, Bram, Benjamin, Björn.... jes Billie.' Lux pakt het document van Billie Peters en kijkt erin, maar ze ziet er niets in staan, zelfs geen adres waar hij woont.

Lux kijkt naar Levi die net zo verbaasd als haar naar het document kijkt. 'Hoe kan dat nou weer?', mompelt Lux die het document nog steeds verbaasd terug weg legt.

'Kijk een keer bij een van je vrienden hun document', zegt Levi die nieuwsgierig Luuk eruit pikt. Lux houdt haar schouders op. Het zou toch niet erg zijn?

Ze kijkt in het document terwijl haar mond verbaasd open valt. Tranen vullen haar ogen. 'Dit kan niet', mompelt ze.

Naam Luuk.
Achternaam Vos.
Luuk is door zijn ouders James Vos en Lena Vermeulen naar De Element Academie gestuurd op zijn zeven jaar. Hij werd naar die school gestuurd omdat hij zijn element aarde niet onder controle had. Hij had perongeluk toen hij bij zijn kleine zusje Lux Vos was op de grond gestampt, waardoor er een grote scheur kwam. Lux was bang en liep weg omdat Luuk zijn element niet meer onder controle had. Hij had perongeluk een paar steentjes naar Lux haar hoofd gegooit waardoor ze bewusteloos raakte. Na het ongeluk zijn ze direct naar de dokter geweest, gelukkig was er niets ergs aan de hand, Lux had maar een paar kleine schrammetjes.
Na het ongeluk hebben ze Luuk naar De Element Academie gestuurd omdat ze het te gevaarlijk vonden voor hun dochtertje Lux van vijf jaar. Luuk werd naar de school gestuurd, en zag zijn ouders nooit meer. Zijn ouders willen doen alsof hij nooit hun kind is geweest.

Luuk had met zijn kleine zusje een goede en sterke band totdat hij weg moest. Hij heeft veel gehuild voor haar maar hij wist dat dit het beste voor haar was. Hij zal er alles aan doen om haar een gelukkig leven te geven.

Lux kijkt naar het document met tranen in haar ogen. Onder de tekst  ziet ze een foto van haar en haar broer. 'Luuk is mijn broer', piept ze zachtjes.

Levi kijkt verbaasd naar de tekst. 'Lux maak een foto met je gsm zodat Luuk dit ook kan lezen.' Lux knikt en veegt haar tranen weg die over haar wangen blijven lopen. Ze pakt haar gsm en trekt van de tekst en van de foto een foto. Ze legt daarna het document voorzichtig terug in de kast.

Ze staat op en loopt naar de deur in het kantoor. Ze trekt aan de deur maar hij zit opslot. 'Nee, nee, nee, dit kan niet waar zijn', zegt ze en begint aan de deur te trekken.
'Lux de deur zit opslot, laten we maar gewoon terug naar onze kamer gaan je ziet er moe uit.' Lux knikt zachtjes en zet Levi op haar schouder. 'Je hebt gelijk, gekkie.' Levi grinnikt. 'Kom laten we gaan.' Ze lopen het kantoor uit en sluiten de deur achter hun.

Lux wordt om acht uur wakker. Het is zondag dus hebben ze nog steeds geen les. Lux zucht moe. Ze heeft bijna heel de nacht niet kunnen slapen, ze moet de heletijd aan Luuk denken. Ze vindt het zo erg voor hem. Hun ouders hebben hem hier naar toe gestuurd omdat ze dachten dat hij te gevaarlijk voor haar was.

Lux vrijft moe in haar ogen en loopt naar de badkamer waar ze een blauwe hoodie met een jeansbroek aan doet. Ze kijkt in de spiegel en ziet dat ze wallen heeft. 'Peg', mompelt ze en loopt de badkamer uit.

Ze kijkt naar Alexa, Amber, Levi, Blodo en Kostra die aan het slapen zijn. Het zijn allemaal geen vroegevogels precies.
Lux grinnikt en loopt de kamer uit naar de eetzaal.

In de eetzaal aangekomen ziet ze niemand dus pakt ze een appel en gaat alleen aan een bankje zitten.

Ze neemt een hap van haar appel en laat dan haar hoofd op de tafel rusten. Moet ze het wel aan Luuk vertellen? Zou hij blij zijn om haar terug te zien? Zou hij haar gemist hebben? Al die vragen spoken door Lux haar hoofd.

Lux ziet dat Jake, Amber en Alexa de eetzaal binnen lopen en naar haar toe lopen. Ze nemen plaats naast Lux en kijken haar bezorgd aan. 'Lux, wat is er? Je ziet er zo moe uit en je hebt wallen onder je ogen', zegt Amber bezorgd.

Lux houdt haar schouders op en gaat recht zitten, ze kijkt moe naar beneden. 'Lux?', vraagt Jake bezorgd. Lux kijkt naar Jake en ziet bezorgdheid in zijn ogen. 'Wat is er gebeurd, Lux?' Lux slikt. 'Ik vertel het als Luuk erbij is.'

Jake kijkt haar raar aan. 'Waarom moet Luuk erbij zijn?' Lux houdt haar schouders op. 'Gewoon, ik vertel het pas als hij er is.' Jake knikt. 'Oke dan.'

Als Luuk samen met Sam de eetzaal in lopen komen ze naast hun zitten. Luuk zit naast Lux en kijkt haar bezorgd aan. 'Wat is er met jou gebeurd? Heb je niet goed geslapen?' Lux schudt haar hoofd terwijl haar ogen zich terug met tranen vullen. 'Hey, ik bedoelde het niet slecht he', zegt Luuk en trekt Lux in een knuffel.

Lux schudt haar hoofd en begint te snikken. 'Sorry.' Luuk kijkt Lux verward aan. 'Wat is er, Lux?' Lux pakt haar gsm en laat hem de foto en de tekst zien. 'Ik, ik ben Lux Vos', komt er fluisterd uit Lux haar mond.
Luuk kijkt verbaasd naar Lux en laat de andere de tekst lezen. Er rollen een paar tranen over Luuk zijn wangen. 'Je, je bent mijn zusje?' Lux knikt en begint weer te snikken. 'Sorry, het is mijn schuld dat ze je naar hier stuurde. Het is allemaal mijn schuld.' Luuk schudt zijn hoofd en trekt Lux dicht tegen hem aan. 'Het is niet jou schuld, zusje.'

Lux kijkt met betraande ogen naar Luuk. 'Ik heb je gemist.' 'Ik jou ook, zusje.'

De andere kijken hun verbaasd aan. 'Jullie lijken wel op elkaar allebij bruin haar en bruine ogen. En jullie zijn allebij raar en soms irritant', zegt Jake lachend waardoor Lux hem speels een por geeft.

'Hoe was het thuis bij mam en pap?', vraagt Luuk voorzichtig. Lux houdt haar schouders. 'Het kon beter. We hadden net genoeg geld voor eten, drinken en kleding. Ik moest vaak avond eten maken omdat mijn ouders er niets van konden en panikeerde. Ze konden mij ook nooit helpen met huiswerk omdat ze te veel werkte waardoor ik vaak slechte punten haalde en dat soort dingen', mompelt Lux en kijkt met een slappe glimlach naar beneden.

Luuk trekt haar terug in een knuffel. 'Ik ben blij dat je weer bij mij bent, zusje.' Lux glimlacht. 'Ik ook, grote broer.'

De andere zitten Luuk en Lux glimlachend aan te kijken waardoor Lux ze fronsend aankijkt. 'Is er iets te zien?' Ze kijken direct allemaal weg waardoor Luuk en Lux grinniken.

'Ben je naar het kantoor van Selene Noles geweest?', vraagt Luuk na een tijdje zachtjes. Lux knikt. 'Ja sorry, maar de deur in het kantoor zat opslot.'

Luuk knikt. 'Het is niet erg maar de volgende keer vertel je het aan mij en de andere.' Lux zucht en knikt. 'Deal', zegt Luuk en steekt zijn hand uit. Lux twijfeld even maar pakt dan zijn hand vast. 'Deal.'

De Element Academie- De verdwenen kinderenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu