Pejam celik pejam celik tau tau aku sudah berada di semesta 5. Nak cerita kan pengalaman aku sepanjang berada di University terlalu panjang. Ada pahit, ada maninya kadang kala masam manis.
Kalau ada yang mengenali aku, pastinya sudah tau aku datangnya dari sekolah perempuan. Boleh dikatakan semasa di sekolah juga aku sorang yang tidak banyak berbicara. Aku rancak berborak hanya dengan teman rapatku dan teman asramaku.
Tetapi bila aku jejakkan kakiku di University, aku tak tau cara nak mulakan perbualan antara kawan baruku, mujurlah ada beberapa orang kawanku dari sekolah ditempatkan di University yang sama denganku.
Seperti biasa, semakin hari aku mula merapatkan diri dengan roommates Ku, kami tidak banyak berbual hanya bertanya perkara biasa untuk kurang kan rasa 'awkward' di dalam bilik. Contohnya ada kelas ke tadi? "Subject apa tadi?", "kelas dekat building mana?" , "dah makan ke?", "nak makan tak malam ni?" "Nak keluar tak weekend ni?"
Itu soalan lazim yang selalu aku tanya kan pada mereka, korang yang berada di University boleh lah try ayat ni kalau nak hilang kan kesunyiandalam bilik tu, hahahaha. Tapi malangnya Covid-19 Dan kita tidak dapat meneruskan aktiviti sebagai student university Seperti biasa.
Banyak lagi perkara yang ingin aku cerita kan, tapi apakan daya aku juga ada kerja lain yang perlu diselesaikan Sebagai student+suri rumah. Aku harap each one of u yang beljar dari rumah, supaya kita dapat menghadapi kesukaran masing masing dengan jaya ya.
InsyaAllah we can do itt!
Fighting! Chaiyokk! Semoga maju jaya!
YOU ARE READING
Mine
PoetrySekadar luahan Ayat yang terlintas dari benak fikiran saya Iaitu luahan yang tidak dapat disampaikan kepada seseorang