A könyvnek (aminek még nincs címe) a ötlete pontosan egy hete fogalmazódott meg bennem, a fent található szám hallagatása közben – egészen pontosan Arkhyné –, onnnantól pedig nem volt megállás. Azonnal tudtam, hogy Hesznának és csapatának mellette a helye, így kedődött az ötletelési fázis...
Az első Word dokumentumom jelenleg is készülőben van, elég sok elakadásom van, hogy minden plot holet kitöltsek, meg magával azzal, hogy egészen pontosan mi legyen a cselekmény, tekintve, hogy jelen pillanatban van a kedeti egy-két esemény, a közepében egy, meg a vége és ezek sok-sok édes kis lyukkal egybeszőve... Ehh.
Mivel én az építész módszert alkalmazom (szépen előre felépítem a könyv szerkezetét mielőtt elkezdem írni, ezzel könnyítve maga az írás folyamatát), így vannak pillanataim amikor eléggé szenvedek, például olyan lyukakat találok amik nagyobbak mint maga a jelenet. Feltenni minden kérdést, minden egyes információnál, minden apró, jelentéktelennek tűnő jelenetnél egy idő után már kicsit fárasztó. Vagyis nem túl negatív értelemben, mert eddig teljesen úgy hangzik mintha utálnám a könyvem, pedig ez nem így van, kifejezetten beleszerettem ebbe a történetbe, csak vannak lyukak, meg a cselekmény közepe, amikhez semmi ötletem, viszont korábbi évek írásbeli tapasztalataimat felhasználva próbálom keresni a kérdéseket amikkel rávezthetem magam a megoldására ezeknek a problémáknak.
Még csak négy oldalnál járok a vázlatnál, így még semmi sincs veszve, bár még fogalmam sincs hogy mennyi lesz a végső.
Ma kezdtem el írni az első fejezetet, hátha az beindítja a fantáziám a cselekmény befejezéséhez, mivel az eddigi könyveimnél ahol írtam ilyet bejött.
Még dolgozom Arkhyn stílusán is, mivel ő még nem fedett fel mindent magából számomra, de szerencsére a többieké már megvan. (De természetesen kinek E/3-jában lesz? Igen, Arkhynéban...)
Van egy dolog, amire itt számíthattok és esetleg furcsa lesz, ami az, hogy a karaktereim élő személyekként kezelem, így lehet hogy fogtok olyat olvasni, hogy "mert Arkhyn nem hajlandó együttműködni velem", vagy "ezt Hermi kihúzatta velem", de ha jót akartok derülni, akkor egyértelműen Heszna kommentárjait figyeljétek, erről már lesz is szó a következő részben, ahol a kezdésről fogunk beszélgetni: én veletek, és a karakterekkel, ti pedig akivel csak szeretnétek közülünk.
A következő résekben párhuamosan lesz szó a könyv írásának elkezdéséről, az ötletelésről, ezen belül a világépítésről, cselekményről és karaktervázlatolásról.
Ti hogy álltok neki az írásnak? Milyen előkészületek előzik meg? Mi volt a legmaradandóbb emléked az ilyen előkészületi fázisról? Szívesen fogadom a történeteket, nyugodtan lehet sztorizgatni bármelyik rész alatt.
Még egy hozzáfűznivalóm lenne így kezdésként, mégpedig az, hogy a tőlem, vagy a karakterektől is kérdezhettek és spoiler free verzióban bárkiről bármit elárulok, csak legyen egyértelmű, hogy kinek szól a kérdés, és ígérem hogy válaszolni fog a saját stílusában bárkitől bármit is kérdezel. Persze ez inkább később lesz aktuális, mikor már kisebb-nagyobb részletek is fel fognak kerülni a történetről – záros határidőn belül.
YOU ARE READING
Így írok én - A történet története
FantasyEgyöntetű szavazással arra jutottatok, hogy szeretnétek látni, ahogyan az új könyvem megszületik, milyen is a folyamat, hogyan is zajlik az, amiről eddig csak papolni hallottatok a Nem csak a prorfik tudnak írni! című könyvemben. Egy fantasy regény...