Bună, bună! Am făcut acest capitol special pentru cuvintele noi sau pentru cele ce au nevoie de explicații. Dacă aveți alte nelămuri, mă puteți oricând întreba în comentarii și vă voi răspunde numaidecât, după care voi adăuga după caz, în index, cuvintele respective.
Antiohian- Dinast antic de pe teritoriul Siriei. Antiohia a apărut între anii 192 și 188 î.Hr., în timpul domniei lui Antiohie cel Mare , când au avut loc războaiele Siriei cu Imperiul Roman. Aceștia au fost creștini, iar cei care au condus dinastia, pe câteva sute de ani, s-au numit Antiohieni. În traducerea latină erau declarați direct Patriarhi, mai ales pentru că erau credincioși și adunau hoarde de ,,ucenici” care îi urmau și iubeau să fie conduși de aceștia.
-Am ales special aceste denumiri și însușiri deosebite ale acestor oameni, pentru că se potrivesc perfect cu povestea sf, chiar dacă ele vin din trecut, cred că pe viitorul îndepărtat, se vor mula perfect.
ascendentă/ as.- postmeridian sau pm.
descendentă/ ds. -antemeridian sau am.
aflux -vârstă, an din viață
flux -ore, timp
descenderi- luni reci
ascenderi- luni calde
Există două anotimpuri pe Nerra primăvară/ toamnă -niciodată destul de cald, niciodată foarte frig
Ascender -vremea se încălzește treptat tot mai mult
Inicer
Feber
Marter
Apolo
Myr
Descender -a se observa a treisprezecea lună. De aici încep lunile reci
NerraMyr
Nerrpolo
Nerrmarter
Nerrfever
Nerrinicer
Flux de schimbare- An nou
Fluctuațiile sunt puterea flamelor Stelei Luce, sunt deci diferite și de asemenea la intervale de aproximativ șapte timpuri/luni, urcă (Ascender) și mai apoi scad (Descender) datorită aceleiași influențe, a enormei Stela Funerra.
Valea Tăcerii -cimitir; aici o vale deșertică aflată la poalele unui munte, unde sunt aduse toate corpurile moarte (calcifiate) cele anti cât și cele ohiane de asemenea, doar că puse fiecare separat în zona lor de uniune; corpurile împietrite sunt puse pe piedestaluri, pe care stă scris un mic necrolog, depinde de starea socială a fiecărui nerrian; practic e un imens cimitir de statui, forma nerrienilor rămânând pentru totdeauna cuprinsă în ultimul moment din viața lor; în plus rudele pot veni și aduce ofrande sau flori când le e dor de cei pierduți, pot veni și revedea chipurile lor împietrite pentru totdeauna.
Nerra are trei sateliți naturali- Luna Mar și Myr, cele două binare de peste zi, fiind foarte mici de altfel; apar pe timpul fluxului luminat (cele Două Luni Negre), iar Luna Albă -Luna Nerr, pe timpul fluxului întunecat (peste noapte). Toate dau la ceva interval de timp câte o eclipsă dublată de Lună, lungă de aproximativ cinci-șase ore. Uneori acestea se interpun și celor două stele (sori) și astfel se crează pe Nerra o eclipsa dublă.
inch -2,54 cm
Ganame- fruct zemos, puternic parfumat, asemănător cu pepenele galben, dar mai mic ca mărime și care rodește în pomi
Sevros- zeu pedepsit cu decapitarea pentru că ademenea nimfe prin grădina lui cu ganame de aur
Ohisis- cel mai mare și renumit cartier de ohiani
CITEȘTI
Antiohianul
FantasyO lume unde unul depinde de celălalt, dar cel mai ades de forța interioară, poate fi chiar la câteva sute de mii de ani lumină depărtare de noi. Dar istoria nerrienilor nu s-a zguduit atât de tare, pe cât a făcut-o când cel cu degetele sale p...