EJEN ALI-PERANGAI ALICIA SAMA MACAM ALI!!!

734 14 12
                                    

Di perpustakaan SRT.

Alicia: Eh kenapa... Apa yg kamu buat kat sini?

Ali: Eh Alicia!.. Shuh2 jgn bagitahu org lain sebenarnya saya telah direkrut menjadi ejen...

Alicia: Mata " cekak pinggang "

Ali: Eh mcm mana...

Alicia: Sudahlah... Dah jom pergi sama ii " tarik tangan Ali "

Ali: Eh ii!!

Skip mereka sudah berkumpul di briefing room.

G.Rama: Jadi Alicia kali ini kita telah menerima satu ejen yg berbakat seperti Ejen Aliya.

Alicia: Ali ke? " angkat sebelah kening "

Ali: Ye Alicia, saya anak kepada Ejen Aliya dan saya juga mewarisi kerja mama saya sebagai ejen yg berteraskan tekno.

G.Rama: Jadi kamu berdua juga akan menjalankan misi bersama ejen Bakar

E.Bakar: Betul tu General, Ali nanti jgn lupa lindungi kekasih ko ye? " senyum sinis "

Ali: Eh sejak bila saya dah ada teman wanita? " garu kepala yg tak gatal "

G.Rama buat muka menyampah.

G.Rama: Dey!! Tunggu apa lagi ber...

Alicia: Kejap papa... Kenapa kami bertiga saja yg pergi misi... Mana lagi satu teras?

G.Rama: Hrmm... Tengok bawah kaki kamu itu ada kucingkan jadi kucing itu akan menganti ejen Rizwan buat sementara waktu sahaja.

Alicia: Eh ni kucing sapa papa? Comelnya mesti tuannya sama comel dengan kucing ni " terus mengambil kucing tersebut lalu membelai lembut bulu kucing tersebut "

G.Rama: Dey berapa kali sudah saya pesan jgn ungkit hal kerja dengan hal peribadi... Panggil saya General sahaja.

Alicia: Ok General " membelai kepala comot "

Ali: ey!.. Jgnlah main kucing saya! " cekak pinggan sambil kembungkan pipi "

Alicia: eh... " fuh betul apa yg aku cakap tadi tua dia sama comel dgn kucing ni "

G.Rama: BERTINFAK! EH BERTINDAK SEGERA!

B,A,A,: Baiklah!

Skip mereka sampai di lokasi yg mempunyai banyak kontena.

E.Bakar: fuh! Penatnya... " lap peluh di dahinya "

Ali: Uncle shuh kita kena berhati ii saya dah nampak komeng tu jom cepat ikut saya " sambil scan tempat tersebut menggunakan iris "

Situasi beralih ke...

Komeng: hahahaha Abe... Abe nak apa kali ni kami ada banyak barang yg cun ii mcm tu hahahaha semua berharga sejuta ke atas.

Bear: Semua barang ii ori?

Komeng: Eh semua tu barang ii original bear " muka bangga "

E.Bakar: Barang ori ke barang curi? " muka senyum "

Komeng: Eh korang lagi!.. Geng! Belasah!!!

Pengikut komeng: Ok boss!

Ali: Hiyarh! " melontar yoyo ke arah musuhnya "

Pengikut 1: aduh! " pegang kepala dan pengsan "

Pengikut 2: ish tak guna kau!

Ali yg sedang leka mengelak segala pukulan yang diberikan oleh pengikut 3 itu tidak menyedari bahawa pengikut 2 itu sedang cuba mendekatkan diri kepadanya.

EJEN ALI FANFICTIONS ( 10 IN 1 )Where stories live. Discover now