hayat

157 10 2
                                    

Britney Spears ”Britney Jean Spears” adıyla 2 Aralık 1981 yılında küçük bir kasaba olan McComb,Mississippi’de doğdu. Çocukluğu daha da küçük bir kasaba olan Kentwood,Louisiana’da geçirdi. Britney toplam nüfusu 20 bin küsür olan bu küçük kasabada inşaat müteahhiti olan babası James ve öğretmen olan annesi Lynee, abisi Bryan ve kız kardeşi Jamie Lynee ile birlikte yaşıyordu. Maddi durumlarının iyi olmamasına karşın Britney’in annesi Lynee kızının yeteneğini daha 4 yaşındayken anlamıştı.

Bu yeteneğini kullanmak isteyen Britney annesinin yardımlarıyla dans yarışmalarına katılmaya başladı. Spears yarışma başvuruları yapmaya sadece 5 yaşından itibaren başladı. Britney henüz 8 yaşındayken annesi Lynee Spears, Britney’in tüm hayatını değiştirecek olan Mikey Mouse Club’un seçmeleri için kızı ile birlikte Atlanta’ya gitti.  O sırada prodüktörler Britney’in yarışma için çok küçük olduğunu düşünüyorlardı, fakat Britney’in yeteneğini fark ettikleri için annesinden Britney’in New York’a götürmelerini istediler.

Bu düşünceyi dinleyen Lynee Spears, Britney‘i de alarak New York’a doğru yola koyuldu. Fakat ne yazık ki maddi durumlardan dolayı Britney, New York’da bir kaç tv programı dışında önemli olan hiçbir şey yapamadı.

Şöhretin İlk Basamağı: Mikey Mouse Club

Britney bu sırada çaresiz bir durumdayken, şöhretinin ilk basamağı olacak olan Mikey Mouse Club ona büyük bir kapı açtı. Daha önce küçük olduğu için yarışmaya kabul edilemeyen Britney, 11 yaşına bastığı zaman ikinci başvurusunu yaptı. Artık yeterli yaşa ulaşan Britney, yarışmaya kabul edildi ve Disney‘in büyülü  kapısından geçti.  Müzik ve dans ağırlıklı olan yarışmada önemli bir rol elde eden Britney, yarışmada günümüzün büyük yıldızları olan Justin Timberlake Christina Aguilera ve Ryan Gosling ile de rolleri paylaşıyordu. Fakat ne yazık ki Britney’in rüyası kısa sürdü ve program büyük başarı yakalamasına rağmen sadece 2 sezon sürdü.  Britney burada ileriki yıllarda efsanevi bir aşk yaşayacağı ünlü şarkıcı Justin Timberlake ile tanıştı. Programın ertelenmesi üzerine Britney Kentwood’a geri döndü. 15 yaşına geldiğinde tekrar şansını denemek istedi fakat New York’a tekrar gidecek ve şöhret olacak kadar maddi durumu yoktu. Halen menajeri olan Larry Rudolp‘un yardımıyla New York’a gelen Britney, 15 yaşında olmasına rağmen şöhret için hazırdı. Spears New York’da olduğu süre boyunca birden fazla kayıt şirketine şarkı söyledi. Menajerinin Jive Kayıt Şirketi ile bağlantısından dolayı şansı iyi giden Britney’in 1999 yılında tüm dünyada bir numara olacak şarkısı ”Baby One More Time” bu dönemde Max Martin tarafından yazıldı ve Britney tarafından seslendirildi.

Baby One More Time & 5 Diğer Albüm ve Başarılar

Video klibin de etkisiyle Britney, şarkı ile tüm dünyada tanındı ve aynı yıl, aynı isimle çıkan albümü tüm dünyada tam 30 Milyon satarak Britney’i En Çok Satan Genç Şarkıcı yaptı. Britney bu dönemde Amerika’da bulunan hemen her erkek ve kızın rüyasıydı. O sırada 18 yaşında olan Britney, tekrar büyük bir başarı getirecek olan albümü  ”Oops!… I Did It Again” üzerinde çalışıyordu. Verdiği tüm röportajlarda bakire olduğunu ve evlenmeden cinsel ilişkiye girmek istemediğini söyleyen Britney genç kızların aileleri tarafından da bir idol olarak görülüyordu. Britney 2000 yılının başlarında MMC’de tanıştığı Justin Timberlake ile çıkmaya başladı ve ikilinin ilişkisi dünyada en fazla konuşulan ilişkilerden biri oldu. Bu dönemde Justin Timberlake de Dünya’nın en ünlü İngiliz gruplarından biri olan NSYNC‘nin üyesiydi.  Hala çılgın Hollywood dünyasına alışamayan Britney, Justin ile olan ilişki hakkında da tedirginlikler yaşıyordu. Ayrıca yine bu dönemde piyasaya sürülen Oops! I Did It Again klibinin konusu ve dekorunu da kendi seçen Britney, klip ve şarkı ile çok büyük bir başarı elde ederek piyasada kalıcı olduğunu ispatladı.

2002 yılının Mart ayında aniden büyük aşkı Justin Timberlake ile ayrılan Britney, kendini büyük bir kalp kırıklığın içinde buldu.  Justin Timberlake’in Britney hakkında yazdığı ”Cry Me A River” şarkısında bahsi geçen aldatma dedikoduları ve Britney’in bakireliğini Justin Timberlake ile kaybetmesi kariyerinde hasarlar bıraktı.

EVLİLİK&DEPRESYON& GERİ DÖNÜŞ

Britney, Justin ile ayrılmasında sonra zor zamanlar geçirmiş olsa da tekrar başarıyı yakaladı 2002 yılında Forbes dergisinin kapağında ”Dünya’nın en güçlü ünlüsü” ünvanı ile yer aldı. 2003 yılında In The Zone albümünü çıkardı ve albüm 10 Milyondan fazla sattı. 2004 yılında Las Vegas’a eğlenmeye gittiği bir gün alkolün sonucunda çocukluk arkadaşı Jason Alexander ile evlendi fakat 55 saat sonra boşandı. Aynı yıl dansçı Kevin Federline ile nişanlandı ve evlendi. Kısa bir süre sonra ilk parfümü Curios’u piyasaya sürdü ve parfüm ilk haftasında En Çok Satın Alınan parfüm ünvanına sahip oldu. Kasım ayında toplama albümü olan ”The Greatest Hits: My Prerogative” yayınlandı ve albüm 5 milyondan fazla sattı. Eylül 2004 yılında ilk çocuğu Sean Preston dünyaya geldi. Kasım 2005’de Remix’leri içeren ”’B in the Mix: The Remixes” yayınlandı ve kayıt 2 milyona yakın sattı.

2006 yılının Eylül ayında ikinci çocuğu Jayden James‘ı dünyaya getirdi. Kasım 2006’da Federline‘a boşanma davası açtı ve çift, Temmuz 2007 yılında resmi olarak boşandı. Hakkında atılan madde bağımlılığı iddiaları ve ruhsal dengesini bozuk olduğu dikkate alınarak iki çocuğunun velayetleri baba Kevin Federline‘a verildi. Daha sonra tedavi ve terapi sonucu Britney Spears Kevin Federline‘a nafaka vermek şartıyla iki çocuğunun da velayetini aldı.

Britney Ekim 2007 yılında 5. albümü Blackout‘u piyasaya sürdü ve albümdeki ”Gimme More” şarkısı 1 numara olarak hit haline geldi. Ayrıca albüm MTV VMA gibi bir çok ödül töreninde ödüle laik görüldü. 2008 yılında geri dönüşünün başlangısı olarak How I Met Your Mother dizisine konuk oldu ve konuk olduğu bölüm dizinin en çok izlendiği bölümü oldu (10 Milyon)

Britney son olarak Smurfs 2 filmi için ”Oh La La” şarkısını seslendirdi. Ayrıca 8. stüdyo albümü üzerinde çalışıyor.

*YILLARA GÖRE ÖNEMLİ OLAYLAR

1999>> ”Baby One More Time” şarkısı tüm dünya listelerinde #1 numara oldu, Albüm yaklaşık 30 milyon sattı.

2000>> ”Oops!… I Did It Again 20 milyondan fazla sattı, Justin Timberlake ile ilişkisi başladı.

Britney albümü 25 milyondan fazla sattı.

2002>>”Im Slave For You” dünya hiti haline geldi, VMA’de sergilediği performansda piton yılanı taşıdı. Filmi Crossroads vizyona girdi.

2003>> Madonna ile MTV VMA açılışında öpüştü. In The Zone albümü piyasaya sürüldü. Madonna ile olan düeti Me Against The Music yayınlandı.

2004>> Jason Alexander, ardında Kevin Federline ile evlendi. İlk parfümü curios çıktı.

2005>>İlk çocuğu Sean Preston dünyaya geldi.

2006>>İkinci çocuğu dünyaya geldi.

2007>> Boşandı, Blackout albümü piyasaya sürüldü.

2008> Circus albümü yayınlandı. Glee’de konuk oyuncu oldu.

2009>>> Dünya turnesine çıktı.

2011>>Femme Fatale albümü yayınlandı. Dünya turnesine başladı.

2012>> X Factor USA yarışmasında jurilik yaptı. ”Scream Shout” şarkısı için Will.I.Am ile düet yaptı.

Britney Spears Hayattan Fotoğraflar (7)

Britney Spears Hayattan Fotoğraflar (6)

Britney Spears Hayattan Fotoğraflar (5)

Britney Spears Hayattan Fotoğraflar (4)

Britney Spears Hayattan Fotoğraflar (3)

Britney Spears Hayattan Fotoğraflar (2)

Britney Spears Hayattan Fotoğraflar (1)

Britney Spears imza

Britney SpearsHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin