Eva/Crystal pov...
Tap...Tap...Tap...
"T...ta...k...ka...u...ke...na...kuat...Eva!"
Nafasku tersekat-sekat.Setiap satu langkah membuatkanku makin masuk ke dunia kegelapan.Larianku makin perlahan dan berhenti di depan pintu besar yang tersenggam indah...Ya....itu dia...
Pintu bilik kerja kazu-kun...
Pangg!!
Aku menolak pintu itu dengan kasar dan tanpa keizinanya.Ternyata Kazu-kun baru sahaja ingin memakan kek itu.Noir yang sedang membuat kerja memandangku dan tersenyum.
"Ha!pompuan!ponteng kerja lepastu masuk tampa izin!Kau memang sedia nak kena pancung kan!"kata Kazuya sinis.
"Heiii...kazuya!kau ni tak reti ke nak hormat perempuan sikit....Ya Crystal ada apa?"kata Noir tampa mengalihkan pandangan.
Aku yang hampir kekurangan tenaga cuba mengagahkan diri."kazu-kun don't eat that kek!"kata ku cuba menghilangkan gagapku.Kazuya memandangku dengan pandangan jengkel.
"Kek dari maid peminat aku,suka hati akulah nak makan!Kau kenapa jeless keeee!?"kata Kazuya sinis.Aku mengeleng laju.
"Tak...ke...kek...tu...ada...racun"kata Ku perlahan tapi didengari mereka.Pandangan aku making kabur dan mengabur.
"Apa maksud kau pompuan!?"-kazuya
"Crystal kenapani?"-Noir
"Ianya beracun!"-Aku
"Kau jangan nak merepek lah pompuan!Buat apa maid aku nak racun aku!Siapa berani nak racun putera dioarang sendiri!!"-Kazuya
"Crystal awak OK tak ni...?"kataNoir sambil menuju kearahku dan memegang bahuku.Aku menepis tanganya dan menuju ke arah Kazuya.
Kek ditanganya aku rampas dan menyubatkan ke mulutku sampai habis dan memakanya.Noir terkaku.
Papp!!
Tamparan kuat ke pipiku membuatkanku teduduk jatuh.Aku memandang kearah Kazuya,matanya memandangku dengan penuh kebencian.
"Kau pompuan kurang hajar!!Suka hati he makan kek kesukaan aku bagus matilah!!"tengking kazuya kearahku.
"Kakanda apa kakanda buat ni..."Kazuri yang baru sahaja muncul menerpa kearahku.Kazuya memandang kami dengan pandangan jijik sekali dan berlalu keluar.
Noir dan Kazuri menerpa kearahku.Aku memandang mereka dan menagis teresak-esak.Pandanganku menjadi gelap gelita.Aku tidal dapat melihat apapun.
"Crys...dah latu..."-Kazuri
"Awak OK tak in Crystal...?"-Noir
"Apa jadi sebenarnya ni...?"-Kazuri
Aku berhenti menangis dan tertunduk diam.Ya...seperti ada benda pelik yang membuatkanku makin pitam.
"Crystal makan kek kegemaran Kazuya yang dia cakap ada racun..."-Noir
"Jadi betulke kek tu ada racun?"-kazuri
Aku tersenyum dan mengeleng perlahan.Kazuri Dan Noir memandangku penuh dengan simpati.
"Jom pergi rawat pipi awak..."-Kazuri
Mereka Cuba menarikku untuk bangun.Kepalaku makin berpinar-pinar dan seluruh badanku terasa seperti lumpuh.
"Aaarggg...."jeritku perlahan.Mereka memandangku hairan dan resah.Aku pengsan dan lepastu.....aku tak tau apa jadi.
End POv
~•~•~•~•~•~•~•~•~•~~•~•~•~•~•~•~
Crystal berada disebuah tempat yang gelap tampa penghujung dia menjerit memaggil orang tetapi tiada siapa-siapa yang mendengar.
Tiba-tiba dia melihat dua kelibat sedang menuju kearahnya.kelibat itu makin kelihatan Dan membuatkan Crystal tergamam.
Crystal perlahan-lahan menuju ke arah dua kelibat itu dan memeluknya erat.
"Bonda,ayahanda Eva rindu korang!!"kata crystal sambil menagis teresak-esak.
Kelibat dua orang itu memeluk Crystal semula.
"Bonda dan ayahanda pun rindu Eva juga..."kata kelibat perempuan itu.
"Eva nak ikut bonda dan ayahanda boleh...."kata Crystal. Dua kelibat itu melepaskan pelukan.
"Belum lagi Eva.... Eva kena teruskan..."kata dua kelibat itu Dan menolak Eva.Eva jatuh kedalam gaung yang tiba-tiba muncul dibelakangnya.
~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~
Kazuya berbaring diatas rumput taman istana sambil menghayati angin yang bertiup lembut.Keadaan taman istana yang sunyi membuatkan Kazuya bosan.Dia berdiri dan berjalan-jalan disekeliling taman istana.
Tiba-tiba beberapa kelibat pekerja perubatan istana yang agak tergesa-gesa menarik perhatian Kazuya.Kazuya menuju kearah mereka.
"Kenapa yang korang tergesa-gesani?!"kata Kazuya datar.
"Maafkan patik tuanku kami sedang mengubati maid baru tuanku....dia keracunan makanan akibat memakan kek yang telah diletakkan racun pembunuh"kata seorang pekerja.
"Di mana dia!"kata Kazuya terkejut. Pekerja istana itu menunjukkan arah dan serta merta Kazuya meluru kesana.
"Pelik...."
Wait new chapter....
#vote
#staysave
#daisuki
YOU ARE READING
A Silent Heart
RomanceJantung yang lemah digantikan dengan jantung robot. Mata Dan rambut berwarna pelik Dari yang lain. Bakal penerus pemerintah atau bakal permaisuri kerajaan Flether. Tetapi... Tidak disanjungi dan disayangi akibat badan yang lemah,pendiam dan... Dia...