Ali pov
Hari ini adalah hari Senin.
Biasanya aku bangun pukul 5.00.
Tapi, kenapa aku bisa telat pergi ke sekolah?
Ali Pov End[Di Dapur]
" Ali!!! Cepat Sikit masak tu!! Ayah dah lambat ni!! " -Dr.Ghazali . Dia mendengus geram . Ayahnya sering memarahinya, sejak kematian istrinya Aliya . Entah apa yang membuatnya sering memarahi dan mendera anaknya sendiri . Mungkin karena stress? Entahlah.
" Ya Ayah " -Ali . Walaupun sering di marahi ayahnya sedemikian rupa . Dia tak pernah membenci ayahnya apalagi melawan.
" Lama sangat! Dah kemas semua bilik! Jangan sampai kotor! Lepastu baru boleh makan! -Dr.Ghazali . Ya, Dr.Ghazali sering memperkerjakan Ali layaknya pembantu. Walhal, dia tau anaknya sekolah.
" Ba-baik ayah " -Ali . Ali hanya menunduk. Mengerjakan perintah ayahnya yang sangat disayang nya . Biasanya Ali akan menyapu seluruh kawasan rumah dahulu . Barulah menge-mop lantai . Menyuci semua pinggan dan mencuci baju. Semua pekerjaan rumah Ali yang buat . Memang tak salah, tapi sekurang-kurangnya. Janganlah buat masa pagi hari . Lagi satu, Ali tak pernah mengeluh buat semua tu . Sebab dia bersyukur ada ayah yang mahu menjaga dia . Jadi, kenalah dengar cakap ayah.
[2 jam kemudian]
Usai mengerjakan tugas wajib nya, Ali kebilik air untuk mandi . Memakai yang seperlunya dan turun untuk sarapan. Namun, apa yang dilihatnya hanyalah piring yang kosong . Tak ada nasi maupun lauk disitu.
" Hurm.. Tak Apalah. Nanti makan dekat sekolah je " -Ali . Dia langsung pergi ke sekolah nya dengan perut yang kosong. Dengan Mata pandanya . Tak lupa, comot dibawanya.
15 menit sampai ke sekolah . Tepat pada pukul 07.15 am . Semua murid tidak melaksanakan upacara . Karena langit yang mendung seakan mau hujan . Ali melewati pagar . Alicia yang sedang berjaga menunggu seorang pelajar yang memang selalu terlambat . Siapa lagi kalau bukan Crush nya? Ali.
" Ali. Lambat 5 minit. Kemas kelas sehabis pulang sekolah nanti " -Alicia. Ketua pengawas yang tegas. Pintar, Rajin, dan berdisiplin.
" Ya " -Ali. Dia hanya ikhlas melakukannya. Jikalau dia menolak, malah bertambah buruk pula padahnya.
" Dah masuk kelas ".-Alicia . Mereka berdua pergi ke kelas 6 Avicenna
[Semasa Pembelajaran Berlangsung]
" Murid murid. Siape yang tak kerjakan tugasan yang cikgu beri semalam! Maju ke hadapan! "-Puan Munah . Dengan gaya ninjanya melompat ke meja Ali.
Ali apalagi? Dia pun mencari tugasan math yang dia kerjakan semalam . Ya , beruntung saja dia mengerjakan nya pada pukul 3 pagi tadi . Oleh karena itu dia kurang tidur . Maka terbentuklah mata panda .
" Ali!! Mana tugasan kamu! " -Puan Munah. Yang sedang memandang tempat lain.
"Ini Cikgu " -Ali . Setiap malam, Ali selalu mengerjakan tugasnya apabila tengah malam . Karena ayahnya sudah terlelap pada masa itu.
" Bagus. Tak sia sia Kamu belajar di rumah! " -Puan Munah. Yang agak tersenyum melihat jawaban Ali . Memang betul. 100 markah fikir nya.
Ali just senyum nipis. Memang dia mau menjadi anak yang pintar. Mahu merebut tempat Alicia yang mendapat tempat pertama. Dia mau membanggakan ayahnya. Seluruh kelas tak terkejut . Ali sudah biasa mendapat markah antara 70-80 apabila buat tugasan atau ujian.
[Masa Rehat]
"Wei Ali . Aku nak ke kantin jom ". Ajak teman karibnya , Viktor.
" Er... Kau Saja lah vik " . Ali menolak. Bukannya apa , Sudahlah ayahnya kasih duit cukup cukup.
" Haiyaa. Oke lah. Kau nak titip apa apa tak? " . Viktor ni memang perhatian betul lah. Dah macam abang dia aja.
" Tak lah. Hwahh ". Ali menguap . Memang ngantuk sangat sangat.
" Kenapa kau ngantuk je ni? Mata pun dah macam panda. Lesu pulak tu " . Viktor kembali merisaukan Ali yang sudah dianggap dia adik.
"Tak... Tak ada apa apa lah... " . Ali hanya senyum pahit . Memang tiada siapa yang tahu masalah nya dengan ayahnya. Cukup dia dan Tuhan saja yang tau.
"Hemm... Okylah Aku Cau dulu ". Viktor langsung pergi ke kantin dengan Mia.
Ali melihat pemergian Viktor. Fikirannya, bagaimana dia mau mengubah sikap ayahnya itu.
TIT TIT ///
MATA CALLING" Haih " . Ali menghela nafas berat. Ni yang malas ni . Dah lah ngantuk . Tambahan pulak kena pergi Akademi. Tabah Je lah.
𝙷𝙰𝙸 𝙷𝙰𝙸 𝙷𝙰𝙸!!!
𝙽𝚒 𝚊𝚍𝚊𝚕𝚊𝚑 𝚌𝚎𝚛𝚒𝚝𝚊 𝚔𝚎𝚍𝚞𝚊 𝚢𝚊𝚗𝚐 𝙰𝚕 𝚋𝚞𝚊𝚝. 𝙲𝚊𝚖 𝚖𝚊𝚗𝚎? 𝙾𝚔𝚎𝚢 𝚝𝚊𝚔?__________________________________________
𝙰𝚕𝚊𝚗𝚐 - 𝚊𝚕𝚊𝚗𝚐 𝚍𝚊𝚑 𝚜𝚊𝚖𝚙𝚊𝚒 𝚜𝚒𝚗𝚒. 𝙹𝚊𝚗𝚐𝚊𝚗 𝚕𝚞𝚙𝚊 𝚟𝚘𝚝𝚎 𝚍𝚊𝚗 𝚔𝚘𝚖𝚎𝚗.
𝚂𝚎𝚐𝚊𝚕𝚊 𝚔𝚘𝚖𝚎𝚗 𝚍𝚊𝚗 𝚟𝚘𝚝𝚎 𝚍𝚒𝚑𝚊𝚛𝚐𝚊𝚒
__________________________________________
YOU ARE READING
KEINGINAN [EA] [In Editing]
Random┏━━━━°❀•°✮°•❀°━━━┓ 𝙰𝚜𝚜𝚊𝚕𝚊𝚖𝚞'𝚊𝚕𝚊𝚒𝚔𝚞𝚖 ┗━━━━°❀•°✮°•❀°━━━┛ 𝚂𝚎𝚕𝚊𝚖𝚊𝚝 𝚍𝚊𝚝𝚊𝚗𝚐 𝚍𝚒 𝙵𝚊𝚗𝚏𝚒𝚌 𝙺𝚎𝚍𝚞𝚊 𝚢𝚊𝚗𝚐 𝙰𝚕 𝚋𝚞𝚊𝚝💛. _________________________________________ 𝙲𝚎𝚛𝚒𝚝𝚊 𝚒𝚗𝚒 𝚖𝚎𝚗𝚐𝚒𝚜𝚊𝚑𝚔𝚊𝚗 𝚝...