Selama 3 jam menaiki kapal terbang akhirnya mereka sampai di kampung mereka yang bernama hometown Atiny. Mereka berasa seronok kerana dapat pulang ke kampung biarpun pkp dilaksana org duk rmh bkn pegi mane" mereka kepenatan dan memasuki rumah yang ditinggalkan oleh mendiang ibu dan ayahnya. Serelah memasuki rumah tersebut mereka terkejut kerana rumah yang ditinggalkan bersepah
Dah tu xkan nk kemas dulu sebelum mati oky joke"
Mereka memandang seonghwa dengan riak wajah manja kerana ingin menyuruh seonghwa mengemas rumah tersebut.

Seonghwa: asal pandang aq centu

Wooyoung: Hyung kemaskan boleh

San: eh kau ni malas betul

Wooyoung: macam la kau rajin sangat setakat nak basuh baju dalam machine tu pon malas

San: haa sedap la mengata orang dia tu 2 kli 5 same je

Yeosang: dah" la tu kite buat same" ape erti adik beradik kalau saling x menolong

Jongho: betul tu sokong ayat Hyung

Dan mereka mula mengemas rumah tersebut dan akhirnya semuanya bersih. Mereka bangga dengan usaha mereka sendiri dan seorang demi seorang memasuki bilik tetapi...

Yunho: aq dah yang nak bilik ni

Mingi: takde" aq cop dulu

Yunho: heh aq yang firts cop

Hongjoong: dah bergaduh bilik ni Hyung punya

Mingi dengan yunho saling memandang antara satu sama lain dan Hongjoong berlalu masuk ke bilik tersebut. Mereka semua terlelap dalam keadaan tidak mandi. Terlalu penat mengemas rumah usang yang besar luas itu.

Skip

Semasa makan malam mereka berbincang perkara yang penting kerana tidak lama lagi puasa bakal menjelang. Setelah berbincang dan makan mereka terus ke ruang tamu untuk menonton television tetapi mereka lupa bahawa televion itu rosak. Jongho mula merungut kerana tidak dapat menonton cerita kartun kegemaran nya dia iaitu pororo dng wonderpets. Seonghwa mula memujuk jongho tetapi..

Jongho: xnak tengok dalam telefon nak n tengok kt tv jugak

Seonghwa: jongho sekarang kite bukan kat korea kite dekat kampung

Jongho: nangis

Hongjoong: ala jangan la nangis nanti Hyung belikan tv

Dengan lantasnya jongho berhenti dari menangis dan memeluk Hongjoong dengan erat manakala seonghwa hanya tersenyum melihat telatah adiknya itu.

Wooyoung dengan san hanya bergaduh tidak tahu mengapa kenapa apa sebab mereka bergaduh memasing ego tinggi. Yeosang cuba meleraikan pergaduhan mereka tetapi mereka hanya tergelak melihat yeosang dalam keadaan separuh betul x betul dan yeosang juga ikut mereka berdua ketawa. Yunho dengan mingi hanya bercakap dan bermain video game di luar rumah. Hongjoong mengajak semua untuk tidur kerana sudah lewat malam dan perlu bangun awal untuk solat subuh.

Skip

Jam jongho berbunyi pada pukul 5.59 dan bingkas bangun dari tempat dia tidur. Jongho mengambil air sembahyang dan lalu kejutkan Hyung" nya yang masih di buai mimpi. Jongho kejutkan mereka tetapi mereka tidak sedar. Dyorg ni tidur mampos ke bebel jongho. Terlintas di fikiran nya dengan cepatnya jongho mengambil air dalam baldi dan mula renjis ke muka Hyung" nya itu.

To be continued...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 21, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

pulang kampung ft AteezWhere stories live. Discover now