"Αλλάζουν οι άνθρωποι;"
"Οι άνθρωποι δεν αλλάζουν" άκουγα από μικρή. Ποτέ μου δεν το κατάλαβα, γιατί λένε ότι οι άνθρωποι δεν αλλάζουν. Δεν αλλάζουν...Κι όμως αλλάζουν, αλλά αν δεν το ζήσεις στο πετσί σου ποτέ δεν το καταλαβαίνεις. Αλλάζουν οι άνθρωποι, αλλά όχι όταν οι ίδιοι το θέλουν. Αυτή η μετάβαση γίνεται σταδιακά. Και τελικά δεν καταλαβαίνεις πότε κάποιος από φίλος γίνεται εχθρός, από οικογένεια απλός γνωστός και από έρωτας άγνωστος.
Αν με ρωτούσατε πριν χρόνια αν αλλάζουν οι άνθρωποι, θα σας έλεγα όχι, γιατί πίστευα ότι ο κάθε άνθρωπος γεννιέται και διαμορφώνει μια συγκεκριμένη συμπεριφορά από την μέρα που γεννιέται μέχρι τη μέρα που πεθαίνει και αυτό είναι που καθορίζει τη ζωή του. Αλλά έκανα λάθος.
Οπότε αν με ρωτήσετε σήμερα θα σας πω ναι, οι άνθρωποι αλλάζουν. Τα βιώματα τους, τους αλλάζουν, ο κόσμος τους αλλάζει, τα πρότυπα τους αλλάζουν. Και ναι πολλές φορές αυτή η αλλαγή μπορεί να μην μας αρέσει. Και αν δεν μας αρέσει τότε πρέπει να αναλογιστούμε αν θα αντέξουμε να περπατήσουμε δίπλα τους ή αν στην διαστάυρωση της ζωής θα πάρουμε το άλλο μονοπάτι.
Και θα μου πεις, αν ξέρεις ότι κάποιος έχει αλλάξει προς το χειρότερο αλλά δεν αντέχεις να τον αφήσεις, τι κάνεις; Υποθέτω πως στην αχή διαλέγεις το μονοπάτι του και τον δέχεσαι.
Όπως εγώ δέχτηκα εκείνον. Και τον δέχτηκα με όλα τα κακά που είχε, αποφάσισα να βαδίσω σε ένα σκοτεινό μονοπάτι, με ένα σκοτεινό άνθρωπο και να του κρατήσω το χέρι, όμως εκείνος δεν κράτησε ποτέ το δικό μου. Και όταν κατάλαβα πόσο κακή ήταν η αλλαγή του έφυγα.
Άρα η απάντηση είναι, ακολουθείς εκείνον που άλλαξε μέχρι και συ να αλλάξεις. Και να καταλάβεις ότι ποτέ δεν έπρεπε να τον έχει ακολουθήσει, δεν είναι ποτέ αργά να πάρεις το δρόμο της επιστροφής και να διαλέξεις το άλλο, δικό σου, μοναδικό μονοπάτι.
Μα να αφήσω τον άλλο μόνο του, σε μια φάση που μπορεί να χρειάζεται; Ναι! Γιατί για να αλλάξει, πρώτα εκείνος άφησε τον εαυτό του και εσένα σε χρειάζεσαι εσύ περισσότερο και δεν πρέπει να αναλώνεσαι σε τοξικές καταστάσεις. Γιατί στο τέλος θα δεις ότι είναι το καλύτερο για σένα και αυτό είναι το ηθικό δίδαγμα!
YOU ARE READING
One Shots & My Thoughts
Short StoryΙστορίες βγαλμένες απο τη δική μου φαντασία. Απο γεγονότα που έζησα και πάνω τους έχτισα ιστορίες. Οι ενημερώσεις θα γίνονται όταν έρθει έκλαμψη. Μου συμβαίνει συχνά 😂❤ Επίσης εδώ θα ανεβαίνουν πολλές, ας το πω, σκέψεις μου, εμπειρίες ατόφιες, χωρ...