Eps sebelum nya
"Aik....Kau tau pasal tu dari siapa "?tanya Ejen dayang.
"Kalau pasal tu saya tak nak jawab ada seseorang membagi saya info tapi saya tak nak Korang tau identik dia"!kata ali langsung pergi.
Eps selanjutnya.
Ali pun pergi dari situ sedangkan ketua teras masih bingung dengan gelagat Ali.
"Ada yang tak betul kat Ali nih "?tanya ejen djin."Iy saya fikir Ali tak kan tau apa apa pasal ini pun ,tapi dari mana dia tau semua itu tak kan ejen Aliya yang kasih tau semua itu"?tanya ejen dayang.
"Tapi walaupun Ali tau semua tuh ,macam waktu itu dia akan maaf kan Kat tapi kok aneh macam sekarang ini bukan ali yang kita kenal "?tanya ejen Zain.
Mereka pun berfikir , langsung saja diorang kaget"Dia"!kata diorang geram
Di perjalanan.
Ali sama tas nya yang berisi buku, tablet dan kucing nya itu pun naik sekutar ,dan Ali pun berhenti di sebuah rumah yang terbengkalai dan di situ terdapat seorang wanita aneh
,Berwajah cantik tapi memiliki hati yang jahat.
Ya dia raira.
Raira pun langsung berdiri menyamperi Ali."Silahkan duduk "!kata raira tersenyum licik.
"Tak payah ,saya datang Kat sini cuman nak tau lebih dalam lagi yang saya tak ingat "!kata Ali dingin dan tegas.
Raira pun tersenyum licik dan jahat langsung saja dia bicara.
"Ali kau itu masih budak kecil pun bertingkah macam tu"!kata raira 😏😏 sambil berjalan.
Langsung saja Ali menyamperi nya.
"Sudah tak payah basa basi cepat kalau tak"!kata Ali 😤😤😤"Kalau tak apa ah ,eh saya ingat saya kisah Kat tak ,lebih baik kau "!kata Raira langsung memukul Ali sehingga Ali pingsan.
(Author nak kasih tau kalau dia itu pukul nya pakai besi ya hehehe jadi sakit dan boleh menimbulkan orang itu tak sadarkan diri hehehe 😂)
Langsung saja Ali pun di bawa ke markas ya dan di ikat.
Langsung saja si Raira ada di depan nya sedangkan Ali tak sadarkan diri.
"Kau memang bodoh lah Li 😏 sekarang saya tak kan takut lagi menguasai cyberaya , selamat tidur "!kata nya tersenyum jahat"Tolong jaga dia jangan sampai lepas ,kalau dia berusaha ingin melarikan diri pukul dia dengan rotan"!kata raira sambil pergi.
"Baik bos"!kata anak buahnya.
Langsung saja raira pergi dari situ.Di rumah Ali.
Aliya lagi sapu lantai yang kotor tiba tiba bingkai foto Ali jatuh dan kacanya pecah.
Aliya langsung kat tempat bingkai foto tersebut jatuh."Kenapa hati saya gelisah macam nih ,ali"!kata aliya langsung menelpon Ali.
Di tempat Ali tersekap.
Telepon Ali berbunyi , langsung saja di ketahui oleh anak buahnya raira , langsung saja hp tersebut beserta tablet ya di pecahkan sedangkan comot sudah ada di luar ,dia berhasil lolos dari diorang dengan menghilangkan dirinya sendiri.
Comot memperhatikan diorang , langsung saja comot lari Kat MATA atau akademi atau tempat yang di mana Ali kenal.Di tempat Aliya.
Aliya masih saja menelpon Ali namun tak dak balasan.
"Mohon maaf yang anda panggil dalam keadaan sibuk segera panggil ulang kembali"!kata dari sananya.
(Author nak cakap kalau ini asal asal ya hehehe jadi tak nyambung 😭😭😉😌)
Batin Aliya:
"Ali Kat mana kau ,mama panggil kau berulang kali tak dak jawaban terus bingkai foto kau jatuh ,hati saya jadi risau macam nih ya ampun ,semoga Ali tak kenapa napa"!Di akademi.
Alicia ,moon dan iman saling pembincang satu sama lain."Oh iy dia itu super duper gila hahaha tak waras saya nih jadi ya"!kata moon🤣🤣
"Terus juga ya pas ejen bakar takut kecoa 🤣🤣🤣saya super duper tak waras tapi macam mana lagi saya malu lah kalau ketawa apalagi ada jendral boleh nanti Alicia yang tegas jadi Alicia yang tak waras"!kata Alicia🤣🤣
"Alicia ,iman senang banget Alicia sekarang bahagia banget ,dari dulu tak dak senyuman di bibir kau"!kata iman.
"Terimakasih ,arigatau"!kata Alicia.
"😑"!kata iman dan moon secara bersamaan.
Tapi pembincangan diorang berhenti apabila ada comot"Eh comot kau kenapa nih ,macam ada bahaya"?tanya iman.
"Meong ,meong ,meong"!kata comot menyuruh diorang mengikuti ya.
"Itu comot nak kitorang ikutin dia "!kata moon.
"Apa jangan jangan Ali"!kata Alicia berhenti.
Iman dan moon langsung tengok Alicia."Ali kenapa "?tanya diorang secara bersamaan.
"Comot tolong antar kan kitorang ke sana ,nampak nyawa Ali dalam bahaya kalau macam nih"!kata Alicia.
"Ya udah jom"!kata mereka.
Lalu mereka pergi.Sedangkan Kat MATA.
Keheningan terjadi Kat diorang kec ejen dayang yang dari tadi menelpon nya.
Lalu saja ejen Zain buka pembicaraan.
"Macam mana dia angkat"?tanya ejen Zain."Tak boleh Ali tak angkat dari tadi "!jawab ejen dayang.
"Jadi macam mana nih "?tanya ejen djin.
Semua nya menuju Kat arah ejen djin."Tanya malah balik tanya bukannya bantu ini malah 😑"!kata diorang.
"Hehehe sorry "!kata ejen djin😌😌
"Kemungkinan ali akan datang ke markas itu lebih baik kitorang kena bersiap siap untuk ke sana "!kata ejen Zain.
"Baiklah kalau macam tuh saya akan menyuruh ejen geetha buat pantau ejen muda agar tak ikut kitorang"!kata ejen dayang.
"Yaudah Jom kitorang mulai kan rancangan ya "!kata ejen Zain.
Di tempat dr.ghazali.
Nampak dr.ghazali risau ,ya pasti dia dapat informasi dari ejen aliya, Ali telah hilang.Flash back on.
Ternampak dr.ghazali lagi sibuk akan pekerjaan ya yang numpuk.
Tiba tiba ada panggilan.
Langsung saja dr.ghazali menggakat nya.
"Hallo ini siapa "?tanya dr.ghazali."Ini saya sayang"!kata ejen Aliya.
Dr.ghazali terkejut bukan main."Macam mana kau boleh hidup,terus kenapa kau tak balik balik lagi setelah kecelakaan beberapa tahun lepas "?tanya dr.ghazali 😢😢
"Itu nanti dulu jawab soalan kau nih sekarang Ali ,Ali tak balik balik saya risau Kat Ali,kalau Ali terjadi sesuatu macam mana"?tanya ejen Aliya panik 😫😫😢
"Apa baiklah saya akan Kat sana "!kata dr.ghazali 😨😨
Flash back off.
Dr.ghazali langsung samperin kereta ya.
"Silahkan tuan"!kata bodyguard 1"Saya akan kembali ke Malaysia jadi Korang Kat sini saja ,saya akan transfer duit Kat Korang nanti "!kata dr.ghazali.
"Baik tuan"!kata bodyguard 1 dan 2.
Oh iy author nak cakap ini akan di hapus sebab hp saya sudah mulai rusak takut nanti hehehe😂😂mati
KAMU SEDANG MEMBACA
Ejen Ali
ActionAli adalah seorang budak yang tanpa sengaja mengaktifkan IRIS milik MATA. Ali pun di masukkin ke dalam sebuah agensi yang ternyata mamanya dulu juga pernah menyertainya Sebab di sebuah misi yang melibatkan ali di nyatakan kehilangan ingatannya sebag...