" sayang , awak tak rasa ke yang ini kebetulan ? ". Soal dato aziz . " kebetulan apanya abang ? ". Kata datin arissa sambil mengelap pinggan . " takla saya rasa macam kebetulan pula nama anak kita dengan anak dia hampir sama kan ? Shiraa dan shuraa.. macam kembar pun ada ". Kata dato aziz . " betul jugak cakap abang tu ". Kata datin arissa sambil mengangguk kepalanya .
" tapi abang betul ke nak rahsiakan dekat shura bila dia dah besar nanti.. takut nanti mesti dia sedih dan tak dapat nak terima kenyataan yang dia anak angkat kita.. ". Sambung datin arissa . " hmm lebih baik kita rahsiakan je..tapi awak jangan sampai terlepas pula.. ". Perli dato aziz
20 tahun sudah berlalu , cepatnya.. heh biarlah ni saya punya story awak semua sebok kenapa ? HAHAHA okay sambung pada cerita tadi
Kedua dua mereka pun sudah dewasa . Dato aziz dan keluarganya mencari kedai makan yang terdekat untuk sarapan pagi..
" papa , shira rasa kedai ni sedap ". Kata shiraa sambil menunjukkan telefonnya pada dato aziz . " ala papa takkan nak pergi kedai tu , papa pergilah kedai yang cantik sikit papa ". Nyampuk shura selepas shiraa mendiamkan diri . Kalau boleh sehari tak boleh bertemu ada je benda yang tak kena pada mereka berdua .
" kalau kau nak makan kat situ , kau makan lah sorang sorang , jangan tau nak arah arahkan orang je.. ". Jeling shira . " biarlah aku bagi pendapat je kan , kau pun sama juga nak arah arah papa kenapa ??? ". Balas shuraa dengan menjeling balik . " sudah jangan bergaduh , biar papa ngan mama je yang pilih kedai , awak berdua duduk diam . ". Kata datin arissa sambil memandang ke arah mereka berdua .
" baiklah mama , ". Senyum shiraa pada mamanya
Selepas mereka sekeluarga sarapan bersama sama mereka pulang ke rumah dengan perut yang kenyang
YOU ARE READING
SHIRA & SHURA
RandomNak dipendekkan cerita , Dato aziz iaitu bapa kepada shira mengambil lagi seorang anak angkat iaitu shura . Shura tidak suka sama shira dan shira tidak suka sama shura , senang cerita mereka tidak suka sama suka . Mereka saling membenci . Rancangan...