BAB 1 🖤

17 1 0
                                    

12:25 PM

"Tengku Farisha Umairah!!! Sampai bila nak tidur ni matahari dah naik kamu masih terlelap kat sini haihh anak dara aku sorang ni perangai memang tak serupa nama"- bebel puan Mastura .

(Hmm da mula dah siap panggil nama panjang lagi)

"Ya ya ibu Isha nak bangun dah pon"- jawab Isha sambil mengatur langkahnya ke dalam tandas .

*****
"Ibu kejap lagi Isha nak keluar dengan Husna boleh?"- tanya Isha kepada ibunya sambil mengunyah makanan yang tersisa dalam mulutnya .

"Kalau ye pun telanlah dulu makanan tu lagi satu kalau nak keluar tu jangan pulang lewat sangat eh ingat sikit kamu tu perempuan tak baik keluar lama-lama nanti orang kata ibu tak pandai jaga anak pula"- terang puan Mastura merangkap ibu kepada Isha .

"Alahh, ibu tak payah kesah lah apa yang orang cakap tu bukan dorang semua pon yang bagi kita makanan kan urghhh"- acuh tak acuh Isha menjawab .

"Kamu ni sehari dengar cakap ibu tak boleh ke Isha?"- tambah puan Mastura

"Ermm baiklah ibuku tersaaayang ibu tercinta Isha takkan pulang lewat hehe"- jawab Isha dengan sengihan

*****
Darvel Bay Plaza

"Ishaaaaaaaaa, ermm miss you babe"- sapa Husna sambil memegang lenganku. She is the one and only my lovely bestfriend yang bergelar Faezah Husna .

"Kau dah kenapa tergedik-gedik ni macam lah tak pernah jumpa setahun" ada juga yang kena terajang ni nanti HAHAHA
"Ala kauni lekla"
"Lekla pala hotak kau"- aku memandang Husna dengan pandangan yang menyampah .

"Eh jomla cakap tadi nak spend time"- Husna mengubah topik .

"Ahh jomla tengok wayang, harini aku payung kau tapi kena ikut cerita yang aku pilih lah amacam?"- aku menawarkan dengan sengihan. Idea nak kenakan Husna dahh mari dah hahahaha .

"Okay babe, im just follow you, by the way thanks tau. Kaulah sahabatku dunia dan akhirat"- jawab Husna dengan senyuman manis yang diberikan .

*****
Habis je tengok wayang kami terus ke cafe yang berhampiran dengan pangung wayang . Aku pelik kenapa semua kaum hawa kat sini berteriak tak tentu pasal dan yang paling aku pelik ni minah sebelah aku pun ikut teriak dah macam orang kena rasuk setan je aku tengok .

"Kau pehal eh? Kena sampuk? Teriak macam tenampak artis popular" serius menyampah doh tengok perempuan perangai macam sotong eih .

"Tuuuu artis fav aku kot sebab tu teriak macam ni hehe, jangan cakap kau tak kenal eh dia tu hot double triple tau"- kata Husna sambil menunjuk ke arah seorang lelaki yang memakai kaca mata hitam dengan bertopengkan mask hitam. Macam lembaga je aku tengok.

"Euww no time for that la weii, his never being important for my life and for you information la babe i dont know who are him and i really really dont want to know who is your fovourite artis okay. Dahla pakai cermin mata hitam pakai mask pun colour hitam cam lembaga je aku tengok"- kataku kepada Husna, dan sudah tentu Husna mula memuncungkan mulut nya kedepan sangkut hanger pun boleh ni. Eii Husna baru cakap sikit dah merajuk .

"Kau ape tau? Sukati aku lah artis fav aku kot"- geram jawapan yang diberikan kepadaku .
"Eh jomla pegi tengok dia kejap"- rayu Husna dengan mengelip-ngelipkan matanya. Ellehh fikir aku tergoda ke dengan hasutan nya itu .

Rancak perbualan kami, tanpa sedar kami betul-betul berada dibahagian hadapan pentas dimana artis tersebut berdiri, dalam masa yang sama Husna tetap menyambung sesi pembawangan kami .

"Kau nak tau something tak ?"- tanya Husna

"Straight to the point babe, no time for joke. You now me right? Tak suka sangat buang masa dengan benda tak berfaedah nih"- jawabku acuh tak acuh. Sempat juga aku memandang ke pentas and yah to be honest, tak heran la kalau semua perempuan boleh tergilakan mamat tu memang full pakage .

"Okay dia tu artis yang paling terkenal kat Malaysia ni, dia juara dua tahun berturut-turut memenangi anugerah pelakon terbaik plus terkacak in this Malaysia lah haih memang takde yang boleh kalahkan Syed Fuad tu. Lagi satu dia tu pernah couple dengan model tau, tapi sayang...."- jelas Husna dengan teruja, tapi tetiba muka jadi suram, dah kenapa dengan minah sorang ni .

"Sayang kenapa?"-soalku ingin tahu.

"After his break up with Natasha his never respect any woman kecuali orang tua lah. And you know what, start from that moment dia bayangkan semua perempuan ni sama je nakkan dia sebab gelarannya"- terang Husna.

Aku iyakan sahaja ceritanya, dari mana dia dapat tau pun aku tak tau. Biasala sape je tak kenal Husna ni pembawa gosip berjaya. Selepas itu kami bergegas untuk balik rumah. Aku menghantar Husna depan rumahnya dengan menaiki kereta yang abah belikan untukku .

*****

Guyssss! Im soooo sorry if in this first chapter tak seberapa nak best sangat. I promise that i'll do my best for the next chapter. Biasala baru nak biasakan diri dengan wattpad world ni hehe. Okay guys happy reading loveyahhh 😚💘

#staytuned 🖤

𝕊𝕥𝕦𝕔𝕜 𝕨𝕚𝕥𝕙 𝕪𝕠𝕦 [New Story]Where stories live. Discover now