Kapitel 1

70 4 1
                                    

*Kim's perspektiv*
Vi satt på min säng och typ skrattade ihjäl oss. Jag sträckte mig efter min kudde för att slå till honom. Jag fick in en fullträff på hans mage.
- Ey fusk jag har inget vapen! sa Felix och sträckte sig efter en kudde. Jag slog honom på handen med kudden.
- Nej! I KimmieLand är det bara stadsministern som får bära vapen! skrek jag skrattandes.
- Okej, FellieLand ber om tillåtelse att få bära vapen. skrattade Felix fram.
- Tillåtelse nekas. sa jag och försökte låta politisk eller vad det nu heter.
Då började Felix kittla mig jättemycket.
- Felix sluta! Jag kan inte andas! Sa jag mellan skrattattackerna.
- Kim! Felix! Jag går nu! Det finns makaroner och köttbullar som ni kan laga, bränn inte ner huset bara! skrek min mamma nerifrån. Felix slutade kittla mig så jag kunde svara.
- Okej mamma! skrek jag. Vi hörde hur dörren öppnades och stängdes.
- SISTEN NER ÄR EN DAMMRÅTTA! skrek jag och for upp ur min säng och sprang till trappan. När jag hade kommit ner för den var Felix bara halvvägs ner. Då plingade hans mobil och han stannade.
- Uumm asså sorry Kim, men jag måste dra. Asså uuummmm.... Han såg ut att tänka. min mamma har blivit sjuk! sa han sedan.
- Okej... sa jag ledsamt. Jag ville inte att han skulle gå. Han gick ut till hallen och jag följde efter.
- Kompisar! sa jag.
- Bästa kompisar! sa han. Det är typ vårt sätt att säga hejdå. Han gick ut genom dörren och gick hem. Vi bodde grannar så han gick bara genom grinden som skilde våra tomter åt. Jag sprang upp på mitt rum och kollade ut genom fönstret. Jag kunde se rakt in i hans rum. När han kom upp så vinkade jag jätte mycket. Men han såg inte, han stirrade ner i mobilen och sen satte han den mot örat och började prata med någon. Hans mamma var inte sjuk, det kunde jag konstatera. Men han hade säkert ett bra skäl till att ljuga för sin bästa kompis.

----------------
Halloj! Detta var då mitt första kapitel i min första bok! :D Jag hoppas veeeeerkligen att just du gillade den! Jag kommer uppdatera när jag har tid (vilket är rätt så ofta :D) så de är bara att hänga med! Jag har faktist kommit på MASSOR med saker som ska vara i boken så se till att lägga den i ditt bibliotek. Det skadar väll inte? :D Lämna gärna en kommentar om hur kapitlet var och säg saker som jag ska förbättra. Tack! :*

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 25, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Friends? Best Friends.Where stories live. Discover now