Setelah sekian lama.. Menyembang dan berbual beberapa perkara serta pengalaman kisah haziq dan azizul... Kedengaran bunyi loceng yang menandakan.. Bahawa waktu rehat telah habis...
Ketika hendak masuk ke kelas... Tiba-tiba kelihatan..... Jeng.. Jeng.. Jeng
-----------------------------------------------------------------------
kelihatan Abang Adam tengah mencari seseorang..didalam kelas kami..
"Abang Adam ..abang cari siapa ni..dekat kelas kami" tanya Fikri kepada Abang Adam..yang kelihatan agak mengah di situ ..maybe keletihan..
"Ohh..abang datang ni nak cari kamu berdua dengan ada dua budak baru masuk pagi tadi..Azizul dan Haziq kalau tak silap nama nya"..balas Abang Adam kepada Fikri..
"Owhh..ni hah budaknye...tapi kenapa ea abang..ada apa-apa ka yang kami telah buat.." kata Fikri kepada Abang Adam ..kerana inginkan kepastian
"Eh..tak ada la..cuma Cikgu Suwaibah mintak abang untuk panggilkan korang berempat ..sebab Cikgu Suwaibah nak jumpa itu saja..yang pasal lain abang tak tau.." kata Abang Adam kepada Fikri ..bagi menjawab soalan dia tadi
"Okey lah kalau macam itu saya dengan yang lain ..gerak la dulu jumpa cikgunye ya abang..bye abang jumpa lagi nanti" kata Fikri kepada Abang Adam dan mereka berlalu daripada situ..
"Okey korang abang pun nak gerak ni..nak pergi settle kan borang-borang ni semua..untuk pemilihan pengawas ni nanti..pape nanti cari la abang ya..byee korang" kata Abang Adam kepada mereka berempat..sambil berlalu pergi dari kelas mereka..
Untuk sesiapa yang tertanya-tanya ..sapa abang adam ni ..nama penuh dia ialah Mohamad Adam Firdaus....Abang Adam ni merupakan watak tambahan di dalam cerita ini...dan akan dikisahkan juga mengenai dia jugak dia dalam cerita ini...dia ni juga adalah setiusaha pengawas di sekolah ini...jadi tak hairanlah jika selalu nampak dia ni selalu keluar kelas..dan berada dalam keadaan sibuk je memanjang...Abang Adam ni merupakan Tingkatan 4 Crystal...iaitu merupakan kelas sains tulen..Abang Adam ni juga merupakan crush Fikri jugak ..masa dulu..mana taknye Fikri tertarik..Abang Adam ni merupakan budak atlet sekolah..dalam larian marathon sekolah..sehingga peringkat negeri...dia ni juga aktif dalam semua jenis aktiviti sukan di sekolah..jadi tak hairanlah jika ..ramai budak lelaki mahupun budak perempuan..terpikat dengan gaya dan bentuk badan yang membuatkan ramai terpikat...heheheh (sambungan di bab yang seterusnya dan bila tidak tahu)
.
.
.
.
.
.
Di bilik guru
Azizul,Aliff,Fikri dan Haziq...memberikan salam kepada Cikgu Suwaibah dan Cikgu Syakirah..setelah mereka sampai di tempat meja Cikgu Suwaibah...
"wa'alaikummusalam,...hah sampai pun korang semua..mari sini duduk dekat sofa ni" kata Cikgu Suwaibah kepada kami berempat..sambil mempersilakan kami untuk duduk..
"Baik cikgu..terima kasih" kata Fikri kepada Cikgu Suwaibah sebagai wakil untuk kami berempat..
"Jadi kamu tau tak kenapa cikgu panggil kamu berempat kesini" tanya Cikgu Suwaibah kepada kami berempat
"Kami tak tau cikgu ..kenapa cikgu panggil kami..saya dengan Aliff ada buat salah ka cikgu dan kenapa Azizul serta Haziq kena dipanggil jugak cikgu" kata Fikri kepada Cikgu Suwaibah kerana inginkan kepastian
"Okey ..lah saya panggil kamu berempat ini..kerana ingin bincangkan pasal perkara pengawas...jadi kamu berempat setuju ka tidak untuk menjadi sebahagian daripada ahli lembaga pengawas sekolah" kata Cikgu Suwaibah kepada kami berempat..
"Tapi ..cikgu kami tak ada pun mintak ingin jadi pengawas sekolah.." kata Fikri kepada Cikgu Suwaibah..kerana dia memang yakin yang dia tak ada mohon jawatan pengawas sekolah.
"Iyaa memang kamu semua tak ada mintak jawatan pengawas..tapi saya nak mintak persetujuan korang untuk jadi Ahli Lembaga Pengawas Sekolah.. Kamu semua nak tak.. Sebab mengikut apa yang Cikgu Syakirah cakap.. Kamu berempat ada potensi untuk jadi pengawas... Nak ka.." tanya Cikgu Suwaibah untuk kepastian kepada kami berempat
"Pasal Azizul dan Haziq.. Cikgu dapat tau dari borang maklumat peribadi korang..yang menyatakan korang penah jadi Pengawas Sekolah semasa di sekolah lama dahulu" Terang Cikgu Syakirah kepada Azizul dan Haziq
"Jadi macam mana.. Korang berminat tak nak menjadi Ahli Lembaga Pengawas sekolah ni" Tanya Cikgu Suwaibah kepada Kami berempat sebagai ingin mendapat kepastian
"Tapi Cikgu Syakirah... Saya kan Ketua Kelas.. Boleh ka pegang sampai dua jawatan tertinggi ni.." Tanya Aliff ingin kepastian kepada Cikgu Syakirah
Aliff kelihatan gelisah.. Bila memikirkan perkara tersebut..
"Pasal jawatan kamu sebagai Ketua Kelas.. Saya dah bincang dengan cikgu Mazliza.. Beliau kata okey.. tak ade masalah.. Selagi belum hari pelantikan dilakukan..jawatan tersebut masih boleh diubah Dan jawatan kamu tu saya akan bagi kat penolong ketua kelas iaitu Amri.. dan penolong ketua kelas saya akan lantik Aisyah.. Jadi kalau kamu berminat saya boleh maklumkan perkara ini kepada mereka nanti " terang Cikgu Syakirah kepada Aliff
"Jadi...keputusan korang.. Macam mana.. Setuju ka" kata Cikgu Suwaibah inginkan kepastian..huhuhu
kemudian...Haziq, Azizul dan Fikri mengangguk tanda setuju kepada Aliff...
"Kami semua setuju cikgu" kata Aliff sebagai wakil bagi kami semua..
"Okey lah.. Kalau macam itu..semua setuju.. Korang berempat tak perlu susah payah lalui ujian pemilihan... Terus saje jadi pengawas ya.. Isnin nanti datang.. Terus pakai pakaian pengawas ya.. Cikgu izinkan.. Nanti untuk pengawas yang lain cikgu akan umukan semasa meeting isnin nanti... Jadi kamu semua pun terlibat sekali ya masa meeting itu nanti" kata Cikgu Suwaibah lagi kepada kami berempat..
"Jadi semua dah faham ke... Kalau faham kamu semua boleh balik ke kelas ye... Terima kasih.. Saya harap kamu semua dapat memberikan komitmen kepada kami guru-guru pengawas.. Dan Ahli Lembaga Pengawas yang lain" kata Cikgu Syakirah ..sebagai kata-kata semangat bagi kami berempat..
"Baik cgu..!!" kata kami berempat ..sebagai tanda faham..
.
.
.
.
.
.
.
.
Kami semua balik ke Kelas semula selepas semua perkara telah selesai...semasa perjalanan kembali ke kelas..
Haziq menanyakan sesuatu kepada Fikri...
"Weyy Fikri.. Aku ada benda nak tanya hang ni.. Tapi hang okey ka kalau aku tanya ni.. Aku takut hang tak selesa saje.."kata haziq kepada fikri.. Huhuhu
Fikri kelihatan pelik dan curiga... Dengan pertanyaan haziq tersebut..
.
.
Bersambung
Apa Yang haziq ingin tnyakn pada fikri...
Knapa fikri kelihatan mcm pelik bila haziq tnya mcm tu... Semua nye akan terjawab di bab seterusnye.. Heheheh
P/s: author ingin memohon maaf jika ad kesalahan bhasa ka.. Ad tertypo sedikit tu.. Harap readers smua fhm la kot.. Even citer ni xde la menarik.. Huhuhu.. Author harap korang yg membaca. Ni dpat la support cerita ni..
Jangan lupa vote n comment ye readers✨✨.. Author sayang smua
YOU ARE READING
Cinta Pandang Pertama [OH]
RomanceFikri.. Seorang yang baik.. Peramah.. Suka tolong orang lain disenangi cikgu-cikgu Haziq.. Seorang yang sopan santun.. Cute.. Baik hati.. dan senang untuk berkawan Aliff.. Kawan sekelas Fikri.. Merangkap BFF Fikri.. Selalu mendengar celoteh daripda...