49. פוטוגניות

112 25 56
                                    


אז שלום לכם!

אני מצטערת שלא העליתי לפה כמה זמן, אני בתקופה סופר עמוסה ואין לי כל כך זמן להפעיל או לענות על תגובות, אבל זה יגיע מתישהו!

אז הסטיגמה של היום מדברת על זה שיש הרבה אנשים שמניחים שאנשים פוטוגניים הם אנשים יפים. אם אתם לא מבינים מה ההבדל תגללו בבקשה לפיסקה הבאה.

יופי הוא תכונה של אובייקט (כולל עצמים חיים) או מבנה מסוים: חזותי, קולי, מילולי או רעיוני, שבשל תצורתו וארגונו גורם לאדם לחוויה של נעימות ומשיכה.

פוטוגניות (מאנגלית: Photogenic - מהמילה Photography, צילום) הוא מושג כללי המשמש לתיאור מושא, בדרך כלל אדם, המופיע כנאה בצילומים. תיאור אדם כפוטוגני או לא פוטוגני הוא סובייקטיבי בהכרח.

ויקיפדיה אפילו סיפקה לי מידע שיעזור לי בהבהרת הנקודה שלי הפרק!

אדם המתואר כפוטוגני לא בהכרח נראה נאה במציאות, ואף להפך. "תופעת" הפוטוגניות נגרמת גם בשל אפקט הניגוד בין הדו-ממד והתלת-ממד, ויכולה להסביר מדוע אדם נראה "טוב יותר" בדו-ממד מאשר בתלת-ממד או להפך. לכן אדם המתואר כפוטוגני, נראה לעיתים טוב יותר בדו-ממד מאשר בתלת-ממד.

בעברית: אנשים פוטוגניים נראים טוב יותר על דף או מסך של פלאפון מאשר חיים ומסתובבים על פני כדור הארץ.

(לא באה לפגוע באנשים פוטוגניים כן? גם אני פוטוגנית, אנחנו בסירה הזו ביחד.)

הנקודה שלי היא: אדם פוטוגני לא בהכרח יפה, ואדם יפה לא בהכרח פוטוגני.

יש משום מה הרבה אנשים (OFRIELI אני מסתכלת עלייך גברת) ששכחו את העובדה הזו.

זהו, זו הנקודה שלי להיום ועכשיו מה עדיף!

מה עדיף? להישאר יפים כמו שאתם עכשיו ולהיות פוטוגניים יותר או להיות יפים יותר ולהישאר פוטוגניים כמו שאתם עכשיו?

וואי השאלה הזו הסתבכה לי לחלוטין, סליחה.

צ'או צ'או~

סטיגמותWhere stories live. Discover now