Kapitel 1 - Utvisad

344 23 3
                                    

Kapitel 1 - Utvisad

Det är morgon och solen skiner och fåglarna kvittrar.

Jag stiger upp ur den mjuka och sköna sängen för att trött som jag är gå och ta en dusch.

Skynda på, vi har mycket att göra idag!

Säger min inre varg Destiny glatt.

Ja ja, låt mig duscha först! Muttrar jag surt åt henne.

Det blir tyst och jag ångrar att jag sa så till henne  (sa haha, men man gör ju typ det :P)

Efter att jag har duschat och tagit på mig rena kläder så går jag fram till spegeln för att sätta upp mitt hår. Jag tar ett par hårnålar som är guldfärgade och sätter fast det blonda håret i sidan av huvudet.  Sedan tar jag lite mascara för att sedan ta en ordentlig titt på mina blåa ögon.

"LOVALEE! KOM OCH ÄT FRUKOST NU!" Ropar mamma ifrån köket nere på bottenvåningen.

Aj, kunde hon inte skrika lite tystare...

Gnyr Destiny. Eftersom att vi har så bra hörsel så gjorde det där väldigt ont.

Vet, suckar jag.

Jag springer ner för trappan och in i köket där mamma och pappa sitter med varsin kaffekopp och en ostmacka var.

"Lovalee..." Säger mamma och suckar bekymrat. Hon kastar en blick mot klockan och smuttar lite på sitt kaffe.

Min pappa är alpha över flocken och mamma luna så därför är det extra viktigt att jag lyssnar på dom.

"Vi har bestämt oss för att du här med är utvisad ur flocken" fortsätter pappa med ett par högljudda suckar.

"VA? Vänta lite? Ni kan inte mena allvar?!" Jag blir så upprörd över vad dom nyss sa att jag inte märkte att Destiny gnydde högt av förtvivlan. "Jag är eran dotter och bara för att ni är mina föräldrar så betyder inte det att ni bara kan kasta ut mig sådär! "Fortsätter jag argt.

"Men tyvärr kan vi det" Säger mamma sorgset.

"Vad har jag gjort för fel?"

"Gå. Bara gå." Säger pappa. "Packa dina saker och försvinn" dom går ut från huset för att meddela alla att jag nu är utvisad. Frågan är väl mer vart jag ska ta vägen då.

Jag går upp till mitt rum och packar ner det nödvändigaste i en liten ryggsäck. Sedan skiftar jag och springer ut ur huset och mog skogen.

Efter att ha sprungit i ungefär 7 timmar så är jag både törstig och hungrig. Jag hittar ett par harar och en liten bäck där jag dricker ifrån. Sedan lägger jag mig ner för att vila.

Jag vaknar med ett ryck när jag hör kvistrar som bryts ner och blir nertrampade. Jag kollar runt och känner en lukt av vargar. Plötsligt känns allt hotfullt så jag ställer mig upp i en försvarsposition. Jag hör ett högt morrande och vänder mig om. Fem vargar kommer ut från sina gömställen och omringar mig.

Jag känner sedan ett slag mot tinningen och allt bli svart medan jag långsamt faller ihop.

_______________________________________

Kort, ja jag vet men tanken var att ni bara skulle få läsa lite så att jag kunde se om nån ens var intresserad CX
Jag hoppas att ni tycker att den verkar bra, kommentera gärna, eller rösta :P
Whatever vi ses i nästa kapitel ^^

//Theis

Min gamla flocks fiendeWhere stories live. Discover now