Üniversitenin İlk Günü

1.6K 47 13
                                    

İğrenç ama iğrenç alarm sesi çalıyorsa uyanma vakti gelmiştir demektir. Alarm sesini en nefret ettiğim melodi yaparım. Bunun iki sebebi var;

1. Sevdiğim müzikleri alarm sesi yapınca bir süre sonra o şarkıdan tiksiniyorum bidaha dinleyesim gelmiyor

2. O iğrenç müziği duymamak için kalkıp hemen kaptıyorum o sırada da uykum açılıyor.

Bir süredir alarm kurmuyordum okul yok ders yok oh.

Bugün üniversitenin ilk günü, yurttaki ilk haftamı doldurmak üzereyim yerleşmek için biraz erken geldim.

Ankara Gazi üniversitesinde Biyoloji bölümü'nü kazandım.

Hayalim miydi ?  Öyle çok büyük bir şevkle istemedim ama ilk sıraya onu yazdım.

İmam hatip mezunuyum. Bunu söyleyince insanların " Neden ilahiyata gitmiyorsun? , Sen hoca olmayacak mısın? " gibi saçma düşüncelerini maruz kalıyorsunuz. Bazı insanlar o kadar çok bilmiş cahil ki deli oluyorum.

Bir keresinde " İmam hatip'e açıkları  almıyorlarmış öyle mi?" diye sormuştu biri.

Bende "Kusura bakma ama biz sizin gibi insanların inançlarını karışmıyoruz isteyen istediği gibi geliyor kısıtlamıyoruz, lütfen bizi kendi prensiplerinle karıştırma." dedim.

En son adamın kafasından dumanlar çıkıyordu.

Birde İlahiyat okumak zorundaymışız gibi. İlahiyatta zaten yeterince insan var biz niye bir Müslüman olarak başka alanlara da el atıyoruz sanki, dışlanmış gibi sadece dinin olduğu yerlerde dinimizi yaşıyoruz. Sırf bu yüzden farklı bir bölüm seçtim ve şuanda Biyoloji bölümündeyim.

Kalktım ve hazırlandım, tesettürlü olmanın en zor yanlarından biri de şal eşarp seçmek için gerçekten saatlerce düşünüyorsunuz.

Bir Müslüman estetik olmalı lafını insanlara bir türlü öğretemedik.

Alalede sırf kapanmış olmak için kapananlar, kapalı olayım yeter ne giydiğinin önemi yok deyip altı şişhane üstü feshane olanlar var.

Şunu bir öğrenmeliler "Müslüman estetik olmalı!! "

Bundan kastım süslenip, boyanıp tesettür sayılmayacak kıyafetler giymek değil tabiki de,

Biri seni görünce " Ne kadar temiz kendine bakan bir Müslüman demeli. "

Sen ona örnek olmalısın.

Günümüzde dış görünüş her şeyden daha önemli olmuşken Müslümanlığı temsil edecek birini saçma sapan giyinmesi hangi mantıkta var?

Neyse beyaz bir ferace mor şal giyip çıktım yurttan.

Yurt üniversitenin içinde 10 dakikada üniversitenin önünde duruyordum.

Tam içeri adım atacakken arkadan biri  "Kahrolsun sizin gibiler, ülke sizin yüzünüzden böyle, bu hale sizin yüzünüzden geldik." dedi.

Herkes şaşkın şaşkın bakıyor bense hiç şaşırmadım çünkü tesettürlü birinin her zaman yaşadığı şeyler bunlar.

Sokakta yürürken insanlar bakar, fısıldaşır,

Kimi gelir " Genceciksin niye kapandın?" der.

Diğeri gelip "Ailen mi  zorladı? " der.

Ne ya bu kapanmaya bir kılıf bulma amacınız?

Niye İslâm'ın gereklerinin yapmayı bu kadar tuhaf görüyorsunuz?

Bir  insanın hayatım boyunca hiç vişne suyu içmedim dese " Olabilir ne var ki. " diyorlar.

Hiç içki içmedim diyince

"Aa gerçekten mi ? Bir kere bile mi? diyorlar.

Normal olan şeylere anormalmiş gibi davrana davrana bozdular bu ülkeyi.

İnsanı normal karşılasa bile çekindiğinden Söyleyemiyor.

Döndün " Anlamadım ? " dedim.

" Tabi başındakinden içeri ses gitmiyordur. Çok sıktıysan beynine kan falanda gitmiyordur. " dedi.

Güler misin ağlar mısın ?

"Hiç birimiz sizin bizi sıktığınız kadar bonemizi sıkmıyoruz o yüzden sen rahat ol. " dedim.

Sizin gibi gerizekalılar yüzünden ülke bu halde insanları yobazlaştırıyorsunuz! " diye bağırdı.

Etrafta insan halkası oluşmaya başladı herkes bizi dinliyordu.

"Yobazlaştırmak kastın insanlara normal olan şeyleri anormalmiş gibi benimsetmenizi değiştirmekse galiba yobazım. Hem siz ne dönek insanlarsınız ya ? İşinize gelince özgürlük özgürlük diye bağırıyorsunuz aynı özgürlüğü biz isteyince karşı çıkıyorsunuz?  Kusura bakmayın ama siz nerenin insanısınız?

Hayır yani böyle döneklik, saçmalık , tutarsızlık nerde var bilmiyorum da. "

"Sen bana dönek mi dedin şimdi?"

" Dolaylı yoldan da söylemedim ama ses gitmiyor galiba kafanı. "

" Sen kimsin de benimle böyle konuşuyorsun?? "

Etraftaki insanların uğultusunu duyabiliyordum.

" Ben sizin gibi ahmaklarla kavga etmekten hoşlanan biriyim.

Siz ise sonunda bu söylediklerime cevap veremeyip

" Sen kimsin? Benimle nasıl böyle konuşursun? Sana bu hakkı kim veriyor? 

Ve son evre olarak

" Bir de Müslümanım diye geçiniyorsun ettiğin laflara bak. " diyen insanlar topluluğusunuz.

İşinize gelmeyince lafı nasıl da güzel çeviriyorsunuz.

Cevaplarımdan tatmin olduysanız gidebilirsiniz yada ben size daha çok yerin dibine sokabilirim. " dedim ve güldüm.
Vee gol.

Etrafındaki insanlar yüksek sesle konuşmaya başladı.

" Vay ne güzel konuştu be, Ağzının payını verdi valla, Helal olsun. "

İlk günden böyle bir şey yaşamak istemezdim ama böyle şeylere cevap vermeyince insanlar sizi  konuşamayan cesareti olmayan insan sanıyor arada hadlerini bildirmek gerek.

Üniversite kapısına geldim. Ve okulun adına uzun uzun baktım.

ANKARA GAZİ ÜNİVERSİTESİ.

Nerden bile bilirdim ki bu üniversitenin tüm hayatımı değiştireceğini..

Bir Tesettürlünün İlk AşkıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin