Malam yang sungguh berbeza dari yang sebelumnya. Cahaya biru yang dihasilkan bulan menerangi seluruh Rieno Flores pada malam itu, angin bertiup dengan kencang tanpa membawa hujan malam itu. Ratusan kelip-kelip terbang mengelilingi rumah keluarga Luck ketika itu,bunga bunga seperti menari dengan indah malam itu,seperti ada suatu keajaiban akan berlaku.
Kedengaran bunyi suara perempuan sedang menahan kesakitan dari dalam rumah tersebut.
"Lilium aku yakin kamu boleh lakukan ini,aku ada di sini di samping mu,sakit ini hanya sebentar sahaja aku percaya lepas kau melihat wajah anak kita nanti kau akan melupakan kesakitan itu,dan menangis kegembiraan".Bisik Harvest kepada isterinya.
5 minit kemudian,
Terdengar suara bayi perempuan yang menangis,tangisan yang halus sekali ,seperti menyanyi sambil menangis.Wajah yang mulus,kulit yang cerah seperti cahaya bulan,mata yang
indah membuat sesiapa sahaja melihatnya akan terpukau,bibirnya juga indah berwarna merah jambu yang bersinar seperti pantulan cahaya bulan di dalam air.Bayi itu dilahirkan dengan sangat sempurna sekali. Tanpa raguan bayi ini akan menjadi wanita yang paling cantik di Reino Flores.Kelihatan,isterinya Harvest baring kelelahan setelah proses melahirkan bayi pertama mereka.Dia begitu gembira dan menangis terharu apabila melihat bayi perempuan mereka itu.
"Selamat,Harvest atas bayi pertama untuk keluarga Bell".
"Terima kasih Zantedeschia,terima kasih atas kemuliaan hatimu kerana membantu isteri ku melahirkan bayi kami".
Harvest,itu bukannya apa-apa berbanding dengan kebaikan mu terhadapku.
Tidak lama kemudian kedengaran suara Lilium memangil suaminya dan sahabat karibnya itu.
"Harvest,Zantedeschia kemari kamu berdua ada sesuatu yang ingin ku katakan
Kenapa,Lilium engkau lagi merasa sakit kah.Tanya Harvest kepada isterinya.
Tidak,kau berdua kemarilah tengok aku menemukan parut bunga Hydrageas di belakang bayi kita.
Oh Dios mío! Harvest,Lilium,anakmu terlahir dengan kuasa bluebells.kata zantedeschia kepada kedua dua sahabatnya itu.
"Apa! apa aku tidak tersilap dengar apa kau katakan tadi kah Zantedeschia.
Tidak Harvest,penduduk Reino Flores tidak ada mempunyai kuasa bunga berwarna biru, itu suatu hal yang menakjubkan.Bayi mu itu ialah "Blue Flower Princess" yang semua Reino Flores nantikan.
Mereka bertiga berpelukan sambil memuji tuhan atas keajaiban yang
telah dikurniakan oleh tuhan kepada Reino Flores.Menurut lagenda di Rieno Flores,suatu hari,pada bulan penuh akan terlahirlah seorang bayi perempuan yang di kenali sebagai Blue Flower Princess,dia akan menyelamatkan Rieno Flores dari Dark lord yang kejam yang tidak mempunyai perasaan itu.Blue Flower Princess itu akan memerintah Rieno Flores dan membawa kedamaian untuk Rieno Flores.
" Akhirnya,semua zaman kegelapan ini akan berakhir untuk semua penduduk Rieno Flores,aku pasti anak kita akan dapat memberi sinaran baru dan mengalahkan Dark lord.Kata Harvest kepada Lilium.
_______________________________________
.
.
.
.
.
.
.
☆ oh dios mio = oh my goodness
☆Hydrageas= sejenis bunga yang berwarna biru
.
Adakah bayi itu ialah Blue flower princess yang dinantikan?Maafkan author kalau ada kesilapan dari segi penulisan 😊,
Hai jangan lupa vote ye 😊
Thank you guys⚘♡😊
YOU ARE READING
PRINCESS OF BLUE FLOWER [OG]
FantasyMiddlemist terlahir berbeza daripada orang lain.Dia terlahir dengan kuasa bluebells iatu kuasa bunga hydrageas yang berwarna biru dimana kuasa itu ialah kuasa yang paling jarang dan sukar untuk dipunyai oleh sesiapa pun.Oleh itu, Tuhan kejahatan Da...