Atena(rzym. Minerwa) bogini mądrości, sprawiedliwej wojny, sztuki oraz opiekunka miasta Ateny. Bogini miała wiele przydomków, np. Pallas, Partenos.
Atrybuty: tarcza Egida, włócznia i sowa (co do Egidy, niektórzy mówią, że Zeus podarował ją Atenie, inni powiadają, żę Atena dała ją ojcu. (Ja osobiście wolę wersję drugą.)W micie o Meduzie jest wspomniane, żę Atena otrzymała od Perseusza głowę Meduzy i umieściła ją na swojej tarczy i tak powstała Egida.)
Rodzice: Zeus i okeanida Metis( Metyda)
Rodzeństwo: jako córka Zeusa ma mnóstwo rodzeństwa, np. Ares, Hefajstos, Hebe, Ejlejtyja, Afrodyta, Hermes, Apollo, Artemida, Persefona, Dionizos i wiele wiele innych
Dzieci: kolejna dziewica w naszej rodzinie, jednak Percy Jackson napisał, że z glutów Hefajsots (brzmi super), które kowal zostawił na jej sukni po odrzuceniu, zrodził się Erchtonios. (współczuję mu... gdy ktoś go zapyta o rodziców musi odpowiedzieć: Atena i gluty Hefajstosa... ugh )
Ciekawostki: jej matka, Metis, została połknięta przez Gromowładnego, gdyż bał się on, że, zgodnie z przepowiednią Kronosa, dziecko, które się zrodzi, zrzuci go z tronu. Aby być bezpiecznym, wciągnął ciężarną okeanidę do swojego brzucha. Tamta, jako iż była okeanidą dobrych myśli, zamieniła się w jasną myśl i opuściła ciało boga. Atena nauczyła się co nie co od matki, ale nie była w stanie opuścić ciała ojca, więc została uwięziona w jego głowie. Gdy urosła wystarczająco, stała się natrętnym bólem głowy. Zeus nie mógł wytrzymać i poprosił Hefajstosa, by ten rozłupał mu głowę . Kowal przyniósł młot i ŁUP!... głowa na dwie części się rozpadła i uwolniła boginię.
Atena zamieniła Arachnę, libijską księżczniczkę, w pająka, gdyż ludzie uznali jej pracę tkacką za lepszą niż Ateny. Arachne przechwalała się, że jest lepsza od Ateny (zasłużyła na karę, nie przechwalamy sie ... nununu).
________________________________________________________________________________
@Dawideqq11 Atena gotowa!
Miłego dnia !
CZYTASZ
Mitologia grecka
RandomMitologia grecka kryje mnóstwo tajemnic... Jestem tu, by się z wami nią podzielić.