Dey kalau kau baca tapi tak vote, aku x kisah sangat (kisah sebenarnya) tapi yang aku angin kau KOMEN tapi TAK VOTE la anjai. Ei geram betul aku. Komen reti, vote tak reti. Sorry ah nampak kasar tapi ye ah hargai sikit aku update :( . Kene cari masa sesuai, dengan exam lagi. Tolonglah faham. Nampak desperate tpi sebenarnya nak dihargai je sebenarnya. Tolong faham. Btw thanks yg selalu sapot dan tunggu cerita ni. I sarang kamu :((
"Maafkan aku. "
"Aku berdendam dengan kau. Aku khianat kau. "
"Aku bukan kawan yang baik untuk kau, Daeun.
"Aku jahat. Aku berhak mati. "
"JAEMIN!!!! " Daeun tersedar dari tidurnya, nafasnya tercungap-cungap dan mukanya dipenuhi peluh.
Dia meraup mukanya seketika. Jam di dinding menunjukkan pukul 4:29 a.m.
"J-Jaemin..." dia merintih perlahan dengan mata yang berair. Akhirnya dia menangis sendirian akibat terkenang sahabat baiknya, Jaemin.
"Betul ke dia berdendam dengan aku? Sebab tu dia buat-buat baik dengan aku? Seolma, kitorang kawan dah lama. Takkanlah dia nak buat benda tu... " ujar Daeun lagi, menggelengkan kepalanya berkali-kali.
Daeun bangkit dari pembaringannya dan menapak menuju ke dapur. Air mineral di dalam peti dicapai dan diteguknya berkali-kali.
"Daeun? " hampir tersembur air yang diteguknya apabila terdengar seseorang memanggil namanya.
"Aish, kamchagiya. Kau buat apa pagi pagi buta kat sini? " soal Daeun, dadanya diurut perlahan.
Donghyuck mengangkat kedua belah bahunya. "Kau pun sama kat sini pagi pagi buta. Kau buat apa? "
Daeun mengeluh perlahan. Kemudian dia menuju ke ruang tamu dan melabuhkan punggungnya.
Donghyuck mengangkat kedua belah keningnya, pelik. Dia melangkah menuju ke ruang tamu dan melabuhkan punggung di sebelah Daeun.
Rambut Daeun yang menutupi wajahnya dibetulkan Donghyuck. Dia menyelit rambut milik Daeun ke belakang telinganya.
Donghyuck membulatkan matanya apabila melihat mata Daeun yang berair, dan air mata yang baru menuruni pipinya.
"Yah, gwenchana? " soalnya dalam nada risau. Dia teragak-agak ingin menarik Daeun ke dalam pelukannya, namun belum sempat dia membuka mulutnya sekali lagi, Daeun pantas memeluk tubuh Donghyuck yang berada di tepinya.
Donghyuck terkaku seketika. Daeun menangis teresak-esak di dada Donghyuck, membuatkan hati Donghyuck sakit mendengar tangisannya.
Donghyuck memeluknya erat, belakang badan Daeun diusapnya perlahan. Kepala Daeun juga diusapnya penuh lembut.
YOU ARE READING
hazardous. ldh
Fanfictionᴍɪꜱɪɴʏᴀ ᴜɴᴛᴜᴋ ᴍᴇᴍʙᴜɴᴜʜ, ᴛᴇᴛᴀᴘɪ ᴍɪꜱɪɴʏᴀ ᴊᴜɢᴀ ᴜɴᴛᴜᴋ ᴍᴇʟɪɴᴅᴜɴɢɪ ᴘᴇʀᴇᴍᴘᴜᴀɴ ɪᴛᴜ. ⚠️ ᴛᴡ ⚠️ ; ᴄᴏɴᴛᴀɪɴꜱ ɢ*ɴ ᴀɴᴅ ᴠ!ᴏʟᴇɴᴄᴇ ᴀ ʟᴇᴇ ᴅᴏɴɢʜʏᴜᴄᴋ ғᴀɴғɪᴄᴛɪᴏɴ, 2020