Seokjin's Ending

21 7 1
                                    

Oh , bagaimana dengan kehidupan rakan karib Namjoon pula ?

Iaitu

Seokjin seorang model .

Memandangkan dia seorang model , dia masih kelihatan muda walaupun telah berusia 42 tahun .

Dia jaga pemakanan , melakukan rutin yang sihat . Dengan izin Tuhan , dia kekal kelihatan muda .

Seokjin terlalu memilih . Disebabkan itu dia masih membujang sehingga kini .

Suatu hari , keretanya rosak dan terhenti di sebuah ladang petola .

Dia tiba-tiba disergah oleh sorang wanita yang berperwatakan seperti lelaki . Wanita itulah pemilik ladang petola tersebut .

Pada mulanya , dia menyampah . Dia hanya sukakan wanita feminin .

Namun lama-kelamaan , dia sedar . Siapalah dia untuk menafikan cintanya kepada wanita kasar itu .

Jodohlah katakan . Umur mereka berbeza 15 tahun . Bermaksud , Seokjin 42 tahun dan pasangannya 27 tahun .

****

" Satu garis ? " , soal Seokjin .

" Habistu , kau dengar aku sebut tujuh lines ke ? " , soal isterinya kembali .

" Eh , kau ni . Aku sepak kang . " , balas Seokjin .

" Engkho tu dah tua , sebab tu satu garis . ", canda isterinya .

" WOI , AKU PANTANG BETUL ORANG CABAR AKU INI . KAU JANGAN . " , jerit Jin dengan lantang .

'  Matilah aku . Aku nak bergurau je . ' , desis hati isterinya .

Seokjin semakin mendekati isterinya .

" OKAY OKAY SAYA GURAU . Saya dah dua bulan dah mengandung , awak jangan macam macammm ! '' , lolongan isterinya itu membekukan seluruh tubuh Seokjin.

" Kan bagus cakap betul-betul . Takdelah aku nak sepak muka kau . Haih . "  , kata Jin pasrah .

" Awak tak suka ke Jin ? " , soal isterinya .

" Suka . Cuma terfikir yang saya dah tua nanti anak kita rasa yang saya ni macam pangkat atuk je macam mana ? " , soal Seokjin dalam nada yang penuh gusar .

" Awak ..  Pertemuan , kelahiran , jodoh , ajal , maut itu semua kan telah ditetapkan ? Apa salahnya kita sedaya upaya beri yang terbaik ? Jangan risau , saya akan sentiasa di samping awak . " , jawab isterinya itu .

" Yelah , baik . Terima kasih sayang . Eh , sejak bila kau berawak-awak dan bersaya-saya dengan aku ni ? " , usik Jin pula .

" Kau tak nak aku sweet² sudah , berhambus lo makhluk bumi . " , balas isterinya juga berseloroh .

 " , balas isterinya juga berseloroh

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Satu Garis | One Line • KNJ [C] ✔️ - short story 2020Where stories live. Discover now