hoofdstuk 2

101 5 1
                                    

Beep beep beep beep..... Geïrriteerd sla ik mijn wekker uit. Ik haat dat geluid. Konden papa en mama nou echt geen betere wekker kopen??? Dit was mijn stomme verjaardagscadeau voor de brugklas, zodat ik me niet zou verslapen. Nadat ik nog even terug dacht aan mijn verjaardag spring ik uit bed. En loop direct maar door naar de badkamer om eerst een frisse douche te nemen en hopelijk zo nog wat wakkerder te worden. Na mijn douch doe ik mijn mooiste kleren aan, doe mijn haar, doe wat make- up op en pak mijn tas en ren naar beneden.

Als ik in de woonkamer sta zie ik mijn moeder staan. "Hey lieverd. Ben je al klaar? Ik wou je net wakker maken". "Als ik niet klaar was stond ik toch ook niet beneden?"zeg ik met een chagarijnige stem.  Zucht....  Ik loop door en maak direct een ontbijt.

Als ik overal mee klaar ben zie ik tot mijn verbazing dat het nog maar half negen is terwijl ik pas om half tien op school hoef te zijn. Nou ja, dan nog maar even whatsappen met mijn vriendinnen of zij ook zin hebben in hun nieuwe school. 

Om kwart over negen stap ik op de fiets.  En tien minuten later sta ik op het schoolplein. Shit! Waar moet ik nou naar binnen? Er zijn twee ingangen. Ze hebben alles nog uitgelegd voor de zomervakantie en nu weet ik het niet meer. Dat heb ik wel weer he. Ik denk even na  en neem dan maar één van de ingangen.

Ineens staat er een oude man voor me met een grote snor. "Volgensmij weet jij nog niet het verschil tussen een docenten en een leerling ingang". Ne-nee stamel ik. "Nou ga maar snel verder en ga daar maar bij de andere kinderen zitten in de aula".

Voor in de aula staat een vrouw. Volgensmij is dat mijn mentor maar weet het ook niet zeker. "Hallo allemaal, ik ben mevrouw Kramer en ik ben de mentor van klas TL1C. Ik noem jullie namen op en dan mogen jullie met mij mee komen. "Nathalie Bakker............ Anna Hendriks , Abby Heyden". He dat ik ben ik...... "En Jasper Zijlman. Kom maar mee". 

Na een leuke morgen met mijn klas en veel informatie gekregen te hebben ben ik weer thuis om half twaalf. Morgen gaan we nog wat kennismakingsdingentjes doen en daarna hebben we helaas les. Vanmiddag moet ik mijn boeken kaften want mijn mentor zegt dat we anders direct al moeten nablijven van sommige docenten.

*** 'S avonds ***

Eenmaal als ik bed lig denk ik nog even na over mijn dag en over hoe het verder zal gaan in de eerste klas. Mijn moeder zegt dat alles wel goed komt maar ik heb twijfels. We moeten nu ineens huiswerk maken en dat ben ik niet gewent. Op mijn basisschool vonden ze dat maar onnodig. Na lang piekeren val ik in slaap. 

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jan 29, 2015 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

brugklasWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu