Üzerime yağan yagmura aldırmadan toprak yoldan yürümeye devam ettim . Yolun yarısını yürütmüştüm ki yağmur daha da sıklaştı, alışkınım yagan yağmur eşliğinde çamurlu yollarda yürümeye ama elimde ki bavul olmasaydı nasıl da hızlı varırdım eve , anama , büyük anama.
Yol bir türlü bitmek bilmiyor içimde ki hasret gittikçe daha da çoğalıyordu sahi kaç ay olmuştu onları görmeyeli .
Nihayet patikanın sonundan ahşap ev görünmeye başladı . Eve yaklaştıkça çocuksu sevinç çığlıkları kapladı her yanımı ,ses etmeden ahşap kapıdan içeri sokuldum. Anamla büyük anam beni karşılarında görünce ne diyeceklerdi kim bilir nasıl da şaşıracaklardı . Gerçi geleceğimi biliyorlardı ama terhis zamanımı tam olarak onlara haber etmemiştim. Beni görünce yüzlerinde ki o hasret bulutlarının dağılışını, gözlerinde her gün yılmadan doğan güneşin sıcaklıgını hissetmek istedim .
İçeri girdiğimde önce çamurlu ayakkabılarımı kimseye duyurmadan çıkarıp kenara iliştirdim .
Kokusuna aylarca hasret kaldığım yemek kokuları burnuma ilişti. Kokuları takip ederek mutfağa doğru yöneldim . Anam ocağın başında yemek yapıyordu usulca iliştim beline sarıldım .
Anamın beline sarılır sarılmaz kopan kızılca kıyamet çığlıkları, bir yandan burnuma ilişen yemek kokuları eşliğinde sırtını bana dönüp koynuna bastırdı . Ayhan ım sen ne zaman geldin bize de hiç haber etmedin .
Ayhan: Fena mı oldu anacığım , sağ salim karsındayım artık senin . Seni ne kadar da özlemişim görünce daha iyi anladım . Büyük anam nerde burnumda tüttü . -
- Ahıra inmişti , Hanım kızın yanına ,koş git yanına ama kadını korkutma .kalbine inmesin durduk yere Ayhan ım .
Koşarak kapıdan çıktım .Çamurlu ayakkabımı ayağıma yarım yamalak ayağıma geçirdim . Hışımla ahşap kapıdan çıktım , evin sağ tarafına doğru beş altı adım attım . Üç dört basamaktan oluşan merdivenden aşağıya indim . Ahırın kapısına doğru elini uzattım , kapı zaten açıkmış . Büyük anam Hanım kızın altında süt sağıyordu .
Hanım kız çok uysal bir inekti ama sadece büyük anama. Hanım kızı ondan başkası sağamazdı anam bile . illa ki büyük anam olacak . Benim ilkokula başladığım zamanlarda doğmuştu Hanım kız . Ondan önce annesi Yıldız ay vardı ben pek hatırlamam ama anamlar anlatır o pek akıllıymış, Hanım kıza benzemezmiş yani . Yıldız ay ölünce Hanım kız bize yoldaşlık eder olmuştu. benim de en iyi arkadaşım olmuştu , biraz huysuzdu ama köydeki adamlardan bir farkı yoktu işte ne zaman ne yapacağını kestirmek zordu. beni seviyor mu yoksa sevmiyor mu hiç anlamazdım . Hanım kızın da bir yavrusu oldu adını Gültay koymuştu büyük anam zaten isimlerini hep o verirdi. Gültay doğduğunda ben orta okula başlamıştım, paraya ihtiyacımız da vardı sadece likapa toplayarak geçinmek çok zor oluyordu . Büyük anam ağlayarak aşağı köyde ki muhtara satmıştı. Geceleri Gültay ın seslerini duyardık sessizliğin içinde, bazı günlerde de ahırından kaçıp bizim ahıra gelirdi .Zamanla o da alıştı yeni evine ama büyük anam bir türlü alışamadı, bence hala daha alışamadı bizi üzmemek için bir şey demez o kadar . Köylü de çok giderdi üstüne alt tarafı bir inek pek kıymetliymiş hayvanı sanki bedavaya sattı muhtara koca karı derlerdi . Pek içerlenirdi bu duruma büyük anam .
Büyük anamı nasıl bıraktıysam öyle duruyordu kapının ardında .
Ayhan : büyük ana ben geldim Ayhan ın geldi öpmeyecek misin ?
- Oy oğul sen nereden çıktın , oy Ayhan ım gel bakayım yanıma ne kadar göreslin mişim seni.
Büyük anamla uzun uzadıya sarıldık , nasıl da özlemiþim huzur kokusunu içime çekmeyi
- Hadi oğul yukarı çıkalým anan da görsün seni bak ne kadar sevinecek şimdi , senin şerefine de yağmur şakır şakır yağıyor mübarek
Ayhan :İlkin onun yanına vardım , gül yanaklım sonra senin yanına geldim . En çok özlediğimi sona sakladım dedim . Al yanaklarından öpücük almayı ihmal etmedim.
- Ağzın pek iyi laf eder senin hergele hadi yukarı çıkalım ıslanmayalım .
Büyük anamla beraber eve doğru yöneldik . Yağmur hiç hız kaybetmemiş aksine daha da şiddetlenmişti . Merdivenlerden yukarı çıktık ve ahşap kapıdan içeri girdik . Anam hemen sofrayı kurmuş. Eski günlerde ki gibi sadece üçümüz .
İyi okumalar . Bakalım Ayhan ı neler bekliyor olacak ..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
likapa
ActionKöyden uzakta dağ evinde büyüyen Ayhan ın , askerden döndükten sonra yatağının altında bulduğu notları okumasıyla birlikte küf tutmuş gerçeklerin tekrar gün ışığına çıkışıyla hayatının nasıl değişime uğradığına hep birlikte şahit olacağız