Saat sabahın sekizi ve ben gene uyuyamadım, nedenini bilmesem de gece geç saatlerde yatsam da sekiz olur olmaz gözlerim kendiliğinden açılıyordu, belki de gözlerim açıkken kapanıyordu emin değildim. Dört yıl önce yaşanılan her şey.. Sanki bugünüm olduğu içindir? Ne kadar sinirli ve hüzünlü olmasam da bir türlü rahatlayamadım, bir türlü unutamadım. Kolay mıydı bir insandan, bir şehirden geçebilmek? Kolay mıydı hiç vâr olmamış gibi, kendini yok sayabilmek.*4 Yıl Önce;*
Okula gitmek için uyanmıştım yine, kahvaltıya koşmuştum yataktan kalkar kalkmaz. Babamın hazırladığı o enfes ballı, pekmezli yumurtayı tadını çıkara çıkara yedim. Dersin başlamasına yakınken arabanın anahtarını almak için babamı ikna etmek için çabalıyordum.
+Baba gözünü seveyim okula geç kalıcam, ver gari şu anahtarı. Hem n'olacak altı üstü araba yav.
-Bana ne lan ben mi geç kal dedim? Git yürüyerek, eğer hocaların laf yaparsa onlara selamımı söyle.
Vermeyeceğini anlayınca çabalamamın pekte yararı olmayacağını fark ettim.
+Tamam babaaaa!
-Hadi. Hadi. Bekleme yapma oğlum, iyi dersler!
Vermeyeceği tutmuştu adamım ha! Okula gitmek için ayakkabılarımı giyinip yola koyuldum. Her zaman ki gibi iki sokak arkada ki bakkala girdim.
+Abi n'aber, nasılsın?
-Eyvallah yiğenim, sen nasılsın?
+Allah'a şükür abi, sen bana ordan yine winston kırmızı paket ver abi. Parayı koydum, kaçtım ben. Hadi sana kolay gelsin.
-Eyvallah!
Sigaramı aldıktan sonra arka sokaklardan, dar caddelerden giderken sokağın birinde sigaramı yakmak için durdum. Yorulduğumu fark eder, etmez az ötede ki evin basamaklarına çöküp sigaramı içmeye başladım. O sırada ileride klasik okula geç kalan arkadaşımı gördüm.
+Lan Ömer! Buraya gel lan sigara içelim, sonra beraber gideriz.
-Oğlum gene mi sen ya? Bir kerede erken git şu okula!
+G*t sanki sen çok erken gidiyorsun okula. Neyse çok laf yapma, al yak bi dal içince gideriz.
Sigaramızı içtikten sonra okula gittik. Sınıfa giderken okulun sevgili ama pekte sevilmeyen, kafasında saç kalmamış müdür yardımcısı kulağımızdan tutarak bizi odasın çekti.
* Lan oğlum siz ikiniz dört yıldır bu okulda okuyorsunuz, hâlâ okulun saatini bilmiyorsunuz. Millet ikinci derse girerken siz okula yeni geliyorsunuz. Bir daha görürsem annelerinize değil bizzat babalarınıza ileteceğim bu durumu. Ağzınıza s**çar bilginize!
Müdür yardımcısının odasından mükemmel azarı tekrar yiyipte çıktığımıza göre artık sınıfa gidip uyuyabilirdim, sınıfa adım atar atmaz hoca ile göz göze gelmiştik. Meğer ders başlamış, tabiki geç kaldık diye canım hocam beni ve Ömeri dersi bitene kadar çöpün kenarında ayakta bekletti.Bütün ders Ömerle birbirimize bakıp salak salak gülmüştük ki bu şekilde derste bitmişti. Şükürler olsun kısa sürdü, zaten dersin bitmesine son on dakika kala girmişiz. Adama ayıptır yahu!
Tenefüste hocaların nöbete gelmesini beklemeden tuvalete girdik. Eee tabi klasik, her okulda olduğu gibi tuvalette sigara içiyoduk. Sigaramı bitirdim, tenefüsün bitmesine daha çok vardı kantinden bir simit ayran aldım sınıfa çıktım. Ayran bitince simitten kalan kağıt parçasını kutunun içine koyup çöp kovasına basket atma denemesi yaptım oda ne başarılı bir üçlük mü her zaman olduğu gibi gene üçlük içeri girmişti. Artık rahat rahat uyuyabilirdim, sadece yoklamalarda burda diyip geri yatıyordum.